Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: fazi1973 »

najlepiej to sobie zróbcie całość z nierdzewki

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: Rokfor32 »

Kiedyś nawet nad tym myślałem - rama z nierdzewki w sensie :wink:

Na oko wydaje się to mocno trudne i kosztowne. Ale jak sie wgłębić - to niekoniecznie.

Tyle, ze nie jako kopia 1:1 - a kopia funkcjonalna, wykonana jako przestrzenna kratownica rurowa (na przykład), z odwzorowaniem mocowań konstrukcyjnych). Taki temat byłby do ogarnięcia w sensownych pieniądzach, i bez użycia technologii wielkoseryjnych. Niestety, temat zabijają przepisy: takie coś u nas kwalifikowane jest jako pojazd typu "SAM" - a od paru lat realnie wykastrowano możliwość rejestracji tego typu pojazdów. :wink:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: sebastian44 »

Jest forma IOD Engineering. Robią ramy do Patroli i do LR. Od zera. Nie wiem jak oni to rejestrują ale podobno się da.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: kylon »

Wiele gównoburz jest w internecie na temat tych ram do Patrola.
Ja niestety jestem ich przeciwnikiem czyli nie podoba mi się konstrukcyjnie ten produkt.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: sebastian44 »

Bardziej myslałem o tym że jednak jest jakis sposób na zarejestrowanie takiej ramy.

Co do jakości nie widziałem na żywo, na zdjeciach wygląda trochę na garażowy wyrób- przynajmniej w porownaniu z oryginałem. Na przykład gniazda sprężyn są jakies takie gięte z blach a w oryginale wyglądalaja na tłoczone.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: kylon »

Rama kosztuje chyba 10 tysi netto zatem nie ma w niej miejsca na nowoczesne technologie. Spawane kanty - jakoś nie po mojemu ale każdy ma prawo samemu to ocenić i kupić lub nie. Nie bez powodu rama jest zrobiona z jednego kawałka po długości. Ja próbowałem klientowi wymienić ramę na nową z ASO i w Warszawie Urząd Komunikacji nie widział prawnej opcji na rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: Man With Camera »

kylon pisze:
12 lis 2020, 14:52
Ja próbowałem klientowi wymienić ramę na nową z ASO i w Warszawie Urząd Komunikacji nie widział prawnej opcji na rozwiązanie problemu.
Tak z ciekawości - ile kosztuje rama z ASO (jaki to był model LC)?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: kylon »

J120 około 45 tyś.

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: Man With Camera »

Netto czy brutto?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: rolkos »

Jakoś na początku tego roku była 120 benzyna do kupienia z wymienioną ramą na nową w ASO.
W tamtym przypadku było to bardziej uzasadnione, wymiana miała miejsce jak samochód miał chyba 4 lata i było to z ubezpieczenia po kolizji. 4 letnie LC zwłaszcza benzynowe było dość sporo warte. Dla ubezpieczyciela lepiej zapłacić nawet te 100tys. za naprawę niż 105 za szkodę całkowitą ;)

Osobiście teraz bym się nie zdecydował na taką wymianę w samochodzie który ma minimum te 14 lat i nie jest unikatem. Podobnie jeśli chodzi o remont ramy, dobrze zrobić to duże pieniądze, to nie jest 80, 40 czy 70.
Może lepiej dołożyć i kupić nowszy model. Chyba że to jest FJ ;) lub ma naprawdę idealny stan techniczny i bardzo mały przebieg tyle że wtedy to zwykle i z rdzą nie ma problemów.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: zombi »

A legalizacji nie robią na zasadzie nabicia nowych/zastępczych numerów w u.komunikacji - numery zniszczone podczas remontu/rdzy. Temat naprawy ramy nie jest dokładnie określony w przepisach i można przyjąć, że można naprawiać za wyjątkiem "głównych węzłów" - a to już pozostawia spore pole do manewrów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: Rokfor32 »

Ale nowa rama z aso to nie naprawa.

Normalnie nie ma najmniejszych problemów z nabiciem nowych numerów - stare "stały sie nieczytelne" - bez znaczenia z jakiego powodu (acz zwykle korozon) - i WK nadaje na zasadzie decyzji administracyjnej zlecenie nabicia nowych numerów.

Co jest istotne - taki numer nie ma nic wspólnego z ori numerem VIN. To w zasadzie jest przypadkowy ciąg cyfr. :wink:

Podkreślę jeszcze raz: to nie są tematy tożsame. Nowa rama - to nowe auto. To nie jest nijak tożsame z nabiciem nowych numerów na starej ramie. Dlatemu WK mają z tym problemy - i standardowo są na nie.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: hetman »

Nawiązując do tematu konserwacji, jest gdzieś w Wawie myjnia która porządnie wymyje ramę od środka? Sam niestety nie mam zaplecza.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: rolkos »

hetman pisze:
13 lis 2020, 11:03
Nawiązując do tematu konserwacji, jest gdzieś w Wawie myjnia która porządnie wymyje ramę od środka? Sam niestety nie mam zaplecza.
W okolicach Ryżowej jest Krown możesz się tam umówić tylko na mycie podwozia. Trzeba się wcześniej umówić i zaznaczyć że chodzi i terenowy samochód.

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 78
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: Naprawa skorodowanej ramy - okolice Warszawy

Post autor: Kabal »

Rokfor32 pisze:
12 lis 2020, 23:18
Ale nowa rama z aso to nie naprawa.

Normalnie nie ma najmniejszych problemów z nabiciem nowych numerów - stare "stały sie nieczytelne" - bez znaczenia z jakiego powodu (acz zwykle korozon) - i WK nadaje na zasadzie decyzji administracyjnej zlecenie nabicia nowych numerów.

Co jest istotne - taki numer nie ma nic wspólnego z ori numerem VIN. To w zasadzie jest przypadkowy ciąg cyfr. :wink:

Podkreślę jeszcze raz: to nie są tematy tożsame. Nowa rama - to nowe auto. To nie jest nijak tożsame z nabiciem nowych numerów na starej ramie. Dlatemu WK mają z tym problemy - i standardowo są na nie.
Do tego potrzebna jest ekspertyza biegłego, który ustala, czy auto to jest właśnie to z kwitów. Jeśli jest szczątkowy numer to proste i bezproblemowe. Jeśli numeru już zupełnie nie ma, to nie każdy rzeczoznawca chce się podbić.
Są rozbieżności w interpretacji co jest pojazdem w przypadku samochodów na ramie - dla jednych to nadwozie tak jak w przypadku konstrukcji samonośnych, dla innych podwozie (co wg mnie jest logiczne i właściwe i dlatego właśnie tam jest bity VIN). Rozbieżności są wśród WK i wśród rzeczoznawców. Na pocieszenie cała procedura nadania nowego VINu to kilkaset złotych. Stąd są gównoburze w przypadku tych nowych ram. Producent utrzymuje, że właściwa jest intepretacja, że auto to nadwozie a rama to część wymienna o ile dobrze pamiętam.

ODPOWIEDZ