Exhaust lift vs hi lift
Moderator: luk4s7
Exhaust lift vs hi lift
Panowie !
Czy ktoś używa takiego ustrojstwa jak podnośnik balonowy
na wydech , nie po naszemu exhaust air lift jack . Zastanawiam się czy jest to jakaś alternatywa dla tradycyjnego hi lift- a .Teoretycznie przynajmniej w pewnych sytuacjach powinien się sprawdzić a może nawet jest lepszym rozwiązaniem . Pytań jest sporo , czy jest stabilny , wydajny , na jaką wysokość podniesię auto , czy jest trwały itp. wreszcie warto kupić tańsze ? Czy nie ma to jak sprawdzone bushranger , arb czy tekla lift .Oczywiście myslę o używaniu tego w terenie ?
Za wszystkie opinie , przemyślenia z góry dzięki !
Czy ktoś używa takiego ustrojstwa jak podnośnik balonowy
na wydech , nie po naszemu exhaust air lift jack . Zastanawiam się czy jest to jakaś alternatywa dla tradycyjnego hi lift- a .Teoretycznie przynajmniej w pewnych sytuacjach powinien się sprawdzić a może nawet jest lepszym rozwiązaniem . Pytań jest sporo , czy jest stabilny , wydajny , na jaką wysokość podniesię auto , czy jest trwały itp. wreszcie warto kupić tańsze ? Czy nie ma to jak sprawdzone bushranger , arb czy tekla lift .Oczywiście myslę o używaniu tego w terenie ?
Za wszystkie opinie , przemyślenia z góry dzięki !
Re: Exhaust lift vs hi lift
Tu gość ma przemyślenia o różnych podnośnikach:
https://www.youtube.com/watch?v=T5I4gae00Ho
Air lift jack sprawdza się na miękkim - błoto, piasek - ma sam z siebie dużą powierzchnię i w zasadzie nie trzeba pod niego płyty.
Filmiki sugerują, że dość szybko się napełnia ale trzeba siedzieć przy rurze co zdrowe nie jest.
Na twardym raczej taki sobie, i bał bym się zmieniać koło lub wczołgać pod samochód jak jest tylko na tym podnośniku.
To takie moje przemyślenia i obserwacje z filmiku - czysto teoretyczne. Sam kiedyś rozmyślałem nad takim.
https://www.youtube.com/watch?v=T5I4gae00Ho
Air lift jack sprawdza się na miękkim - błoto, piasek - ma sam z siebie dużą powierzchnię i w zasadzie nie trzeba pod niego płyty.
Filmiki sugerują, że dość szybko się napełnia ale trzeba siedzieć przy rurze co zdrowe nie jest.
Na twardym raczej taki sobie, i bał bym się zmieniać koło lub wczołgać pod samochód jak jest tylko na tym podnośniku.
To takie moje przemyślenia i obserwacje z filmiku - czysto teoretyczne. Sam kiedyś rozmyślałem nad takim.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Exhaust lift vs hi lift
takie przemyślenia z sufitu trochę.
Exhaust jest dobry. Wszędzie podniesie auto ale trzeba pamiętać, ze wysokość podnoszenia zależy od punktu podparcia. Więc jak w jednym miejscu jest za słabo to trzeba punkt zmienić. Sam używałem podnośnika nawet na stałe w warsztacie - bo jest wygodne a małe auta to jak za starych czasów prawie na bok można postawić. Zbrojenie podnośnika uniemożliwia przedziurawienie lub wybuchnięcie w sposób zrzucający auto w dół - więc nie ma co się bać. A działą w każdym terenie. Trzeba tylko pamiętać, że wydech musi być w miarę szczelny lub końcówka na kompresor.
Jeszcze jedno - tanie podnośniki mają źle rozwiązane spuszczanie powietrza. Nie ma zaworów i nie można wolno wypuszczać powietrza a jedynie można gwałtownie wyrzucić powietrze. To złooo. Nie masz kontroli nad opadaniem pojazdu. Mało tego - opuszczając auto poprzez luzowanie na gwincie jeśli nie masz doświadczenia i przekrecisz za daleko - końcówkę w pewnym momencie wyrwie i uszkodzi gwint. Dla przypomnienia - z tworzywa. Czy w praktyce nienaprawialny i niewymienny.
Tak wiec jeśli chcesz zakupić - a warto - to taki z końcówkami na kompresor, którymi mozna regulowac prędkość opadania.
Exhaust jest dobry. Wszędzie podniesie auto ale trzeba pamiętać, ze wysokość podnoszenia zależy od punktu podparcia. Więc jak w jednym miejscu jest za słabo to trzeba punkt zmienić. Sam używałem podnośnika nawet na stałe w warsztacie - bo jest wygodne a małe auta to jak za starych czasów prawie na bok można postawić. Zbrojenie podnośnika uniemożliwia przedziurawienie lub wybuchnięcie w sposób zrzucający auto w dół - więc nie ma co się bać. A działą w każdym terenie. Trzeba tylko pamiętać, że wydech musi być w miarę szczelny lub końcówka na kompresor.
Jeszcze jedno - tanie podnośniki mają źle rozwiązane spuszczanie powietrza. Nie ma zaworów i nie można wolno wypuszczać powietrza a jedynie można gwałtownie wyrzucić powietrze. To złooo. Nie masz kontroli nad opadaniem pojazdu. Mało tego - opuszczając auto poprzez luzowanie na gwincie jeśli nie masz doświadczenia i przekrecisz za daleko - końcówkę w pewnym momencie wyrwie i uszkodzi gwint. Dla przypomnienia - z tworzywa. Czy w praktyce nienaprawialny i niewymienny.
Tak wiec jeśli chcesz zakupić - a warto - to taki z końcówkami na kompresor, którymi mozna regulowac prędkość opadania.
Re: Exhaust lift vs hi lift
Dzięki stachu_l
Przygotowując się do tematu , oglądałem rownież ten filmik.
Dzięki Zibi
Właśnie o takie rady poparte doświadczeniem mi chodziło . Niektóre aftermarketowe podnośniki również posiadają dual system , jednak po opisie sprzedawcy ciężko dowiedziedzieć się jak wygląda sposób upuszczania powietrza/spalin . Druga sprawa dotyczy nośności czy da radę podnieść np. oba koła w ciężkiej wyprawowej setce ? Czy trzeba się bawić stronami ? Podoba mi się Takla lift , wygląda solidnie , posiada dual system i można precyzyjnie upuszczać pawietrze przez dodatkowy zawór ale nośność to tylko 1.5 T to nie wiele w porownaniu do 4T podnośnikow no name . Bushranger czy ARB mają te 4T ale cena dosyć wysoka . Może masz u siebie coś godnego uwagi lub możesz coś polecić .
Przygotowując się do tematu , oglądałem rownież ten filmik.
Dzięki Zibi
Właśnie o takie rady poparte doświadczeniem mi chodziło . Niektóre aftermarketowe podnośniki również posiadają dual system , jednak po opisie sprzedawcy ciężko dowiedziedzieć się jak wygląda sposób upuszczania powietrza/spalin . Druga sprawa dotyczy nośności czy da radę podnieść np. oba koła w ciężkiej wyprawowej setce ? Czy trzeba się bawić stronami ? Podoba mi się Takla lift , wygląda solidnie , posiada dual system i można precyzyjnie upuszczać pawietrze przez dodatkowy zawór ale nośność to tylko 1.5 T to nie wiele w porownaniu do 4T podnośnikow no name . Bushranger czy ARB mają te 4T ale cena dosyć wysoka . Może masz u siebie coś godnego uwagi lub możesz coś polecić .
Re: Exhaust lift vs hi lift
Ja już od 4 lat używam takiego chińczyka za ok. 400zł. Odkąd go kupiełm to nie użyłem hilift'a ani razu.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Exhaust lift vs hi lift
Te mają oba zawory, sprzedaję od lat i zero reklamacji i problemów. https://www.escape4x4.pl/pl/p/Podnosnik ... presor/448marlu pisze:Dzięki stachu_l
Przygotowując się do tematu , oglądałem rownież ten filmik.
Dzięki Zibi
Właśnie o takie rady poparte doświadczeniem mi chodziło . Niektóre aftermarketowe podnośniki również posiadają dual system , jednak po opisie sprzedawcy ciężko dowiedziedzieć się jak wygląda sposób upuszczania powietrza/spalin . Druga sprawa dotyczy nośności czy da radę podnieść np. oba koła w ciężkiej wyprawowej setce ? Czy trzeba się bawić stronami ? Podoba mi się Takla lift , wygląda solidnie , posiada dual system i można precyzyjnie upuszczać pawietrze przez dodatkowy zawór ale nośność to tylko 1.5 T to nie wiele w porownaniu do 4T podnośnikow no name . Bushranger czy ARB mają te 4T ale cena dosyć wysoka . Może masz u siebie coś godnego uwagi lub możesz coś polecić .
Re: Exhaust lift vs hi lift
Dzięki już kupilem