Brakowalo mi kontrolki ciśnienia oleju w 4R. Zegar jest super, bo pozwala na dokladny odczyt, ale wymaga ciaglej kontroli, bo wskazowka na minimum nie przyciaga uwagi tak szybko jak swiecaca czerwona kontrolka. Na szczescie mozna miec to co najlepsze z obu rozwiazań.
Ma wstepie potrzeba czujnik kotrolki cisnienia i trójnik. Oba pozyskałem z zapasowych gratów od Isuzu ktore mialem w garazu.
- Oil Pressure Sensor.png (437,79 KiB) Przejrzano 2512 razy
Nalezy oczywiscie zalozyc oryginalny czujnik do zegara od Toyoty (na zdejciu jest jeszcze ten od Isuzu) i w 3VZ-E zmienic konfiguracje, tj. czujnik od kontrolki idzie z boku, a czujnik zegara od wierzchu.
sam proces jest bardzo prosty - wykrecamy oryginalny czujnik, wkrecamy go w trojnik i nastepnie wkrecamy oba elementy na raz w gniazdo w bloku, nastepnie z boku wkrecamy czujnik kontrolki. Jest ciasno, bo obok jest wąz wodny, ale wszystko sie miesci bez problemu. Dorabiamy dodatkowy kabelek i przeciagamy go do po wiązce do góry, do grodzi i do kabiny. Gwinty to wszedzie 1/8" BSPT.
Gdyby ktos potrzebował dokupić czujnik, OEMowe numery: 83530-05010/83530-60020,; 83530-28030. Albo zamienniki: FAE 12550 lub FAE 11610 - roznica we wtyczce.
Przy okazji, czemu by nie dolozyc kontrolki od temperatury wody?
W kolektorze wodnym jest mnostwo miejsca:
- water.png (477,66 KiB) Przejrzano 2512 razy
Zolta strzalka to zegar, pomaranczowa ECU, zielona CSI (wtryskiwacz zimnego rozruchu) - te sa niezbende, niebieska wtyczka to BVSV od EVAP (gwint 3/8" BSPT, a biała to czujnik uzywany jedynie w autach z automatem - u mnie jest nieuzywany. Gwint M16x1.5. W moim wypadku wykorzystalem gniazdo po nieuzywanym czujniku, pasuje czujnik FAE 35070. Wkrecamy, przeciagamy kabelek.
To teraz ta zabawniejsza czesc. Trzeba jakos te kontrolki na desce stworzyć. Odpalamy AutoCADa i rysujemy. Przy okazji dolozylem kontrolke od CSI, od LPG, otwartych drzwi i tylnej blokady.
- 4R Dash.png (32,71 KiB) Przejrzano 2512 razy
Zamawiamy nowa folie od kontrolek, zakladamy do zegarów, z zapasowej wtyczki do zegarów ze złomu wyciagamy piny i dokladamy do naszej wtyczki w odpowiednie miejsca, montujemy nowe żarówki i podlaczamy. I cieszymy sie nowym gadzetem, a takze dodatkowym bezpieczenstwem silnika.