Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: vGreg »

Konserwacja gniazd żarówek, wymyta rama i progi, konserwacja woskiem profili zamkniętych, wymiana zaślepek gumowych w progach, umyte tarczobębny, rozdzielenie zasilania dla GPS i komputera pokładowego, montaż ładowarki do akumulatora hotelowego, ładowanie akumulatorów zewnętrzną ładowarką, nowa podsufitówka, uszczelnienie przejścia kablowego w grodzi silnika, nasmarowanie mechanizmu wycieraczek, montaż osłonek wlotów powietrza na podszybiu, montaż kamery cofania, wymiana boczków tapicerki, wymiana filtra kompresora blokad, wymiana wężyka odpowietrzania reduktora, wyczyszczenie do gołej blachy i pomalowanie przedniego zderzaka, montaż wzmocnienia przedniego zderzaka i ślizgu, demontaż i wyczyszczenie silnika wyciągarki, czyszczenie i smarowanie szczotkotrzymaczy komutatora, poprawienie izolacji przewodów do szczotek, wymiana simeringu i oleju w przekładni wyciągarki,

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Brakowalo mi kontrolki ciśnienia oleju w 4R. Zegar jest super, bo pozwala na dokladny odczyt, ale wymaga ciaglej kontroli, bo wskazowka na minimum nie przyciaga uwagi tak szybko jak swiecaca czerwona kontrolka. Na szczescie mozna miec to co najlepsze z obu rozwiazań.
Ma wstepie potrzeba czujnik kotrolki cisnienia i trójnik. Oba pozyskałem z zapasowych gratów od Isuzu ktore mialem w garazu.
Oil Pressure Sensor.png
Oil Pressure Sensor.png (437,79 KiB) Przejrzano 2329 razy
Nalezy oczywiscie zalozyc oryginalny czujnik do zegara od Toyoty (na zdejciu jest jeszcze ten od Isuzu) i w 3VZ-E zmienic konfiguracje, tj. czujnik od kontrolki idzie z boku, a czujnik zegara od wierzchu.
sam proces jest bardzo prosty - wykrecamy oryginalny czujnik, wkrecamy go w trojnik i nastepnie wkrecamy oba elementy na raz w gniazdo w bloku, nastepnie z boku wkrecamy czujnik kontrolki. Jest ciasno, bo obok jest wąz wodny, ale wszystko sie miesci bez problemu. Dorabiamy dodatkowy kabelek i przeciagamy go do po wiązce do góry, do grodzi i do kabiny. Gwinty to wszedzie 1/8" BSPT.
Gdyby ktos potrzebował dokupić czujnik, OEMowe numery: 83530-05010/83530-60020,; 83530-28030. Albo zamienniki: FAE 12550 lub FAE 11610 - roznica we wtyczce.
Przy okazji, czemu by nie dolozyc kontrolki od temperatury wody?
W kolektorze wodnym jest mnostwo miejsca:
water.png
water.png (477,66 KiB) Przejrzano 2329 razy
Zolta strzalka to zegar, pomaranczowa ECU, zielona CSI (wtryskiwacz zimnego rozruchu) - te sa niezbende, niebieska wtyczka to BVSV od EVAP (gwint 3/8" BSPT, a biała to czujnik uzywany jedynie w autach z automatem - u mnie jest nieuzywany. Gwint M16x1.5. W moim wypadku wykorzystalem gniazdo po nieuzywanym czujniku, pasuje czujnik FAE 35070. Wkrecamy, przeciagamy kabelek.
To teraz ta zabawniejsza czesc. Trzeba jakos te kontrolki na desce stworzyć. Odpalamy AutoCADa i rysujemy. Przy okazji dolozylem kontrolke od CSI, od LPG, otwartych drzwi i tylnej blokady.
4R Dash.png
4R Dash.png (32,71 KiB) Przejrzano 2329 razy
Zamawiamy nowa folie od kontrolek, zakladamy do zegarów, z zapasowej wtyczki do zegarów ze złomu wyciagamy piny i dokladamy do naszej wtyczki w odpowiednie miejsca, montujemy nowe żarówki i podlaczamy. I cieszymy sie nowym gadzetem, a takze dodatkowym bezpieczenstwem silnika.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Tak wyszły nowe folie kontrolek (tu od tyłu, od przodu oczywiscie sa całe czarne):
new.png
new.png (315,78 KiB) Przejrzano 2322 razy
Przy okazji zmiana kostek od wtryskiwaczy:
IMG_20211112_2306529.png
IMG_20211112_2306529.png (426,1 KiB) Przejrzano 2322 razy
I ogarniecie wiazki elektrycznej pod kolektorem:
under.png
under.png (463,35 KiB) Przejrzano 2322 razy

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: RAT »

Jake pisze:
06 gru 2021, 23:40
Tak wyszły nowe folie kontrolek (tu od tyłu, od przodu oczywiscie sa całe czarne):
new.png
Przy okazji zmiana kostek od wtryskiwaczy:
IMG_20211112_2306529.png
I ogarniecie wiazki elektrycznej pod kolektorem:
under.png
Proszę daj znać gdzie zamawiałeś te folie do kontrolek ? będę wdzięczny za info bo szukam gdzie to dobrze wykonać .

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Firma Moman.pl
Jakosc i dokladnosc wykonania jest na wysokim poziomie, jedyny minus to kolory - zielony wyszedl niestety na zgnilo-sraczkowaty. A pomaranczowo jest jasno-zolty. Przy tej cenie jaka biora za usluge troche srednio.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: RAT »

Jake pisze:
07 gru 2021, 12:28
Firma Moman.pl
Jakosc i dokladnosc wykonania jest na wysokim poziomie, jedyny minus to kolory - zielony wyszedl niestety na zgnilo-sraczkowaty. A pomaranczowo jest jasno-zolty. Przy tej cenie jaka biora za usluge troche srednio.
Ok dzięki, a jesteś w stanie zdradzić ile taka przyjemność Cię kosztowała za te 4 tabliczki ?
Bo ja próbowałem robić takie coś w zaprzyjaźnionej drukarni i nie wyszło źle ale wolałbym lepiej :P

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Jasne, zadna to tajemnica. Nie pamietam teraz co do złotówki, bo zamawiałem te paski do 4 Runnera, trzy inne do Isuzu i jeszcze 5 ikonek do przycisków i płaciłem za wszystko razem, ale te 4 paski do 4Runnera byly wycenione na jakies 85-90zł?
Tu widac niedoskonalosc kolorów w porównanie z fabrycznym zestawem kontrolek. Roznica nie jest bardzo duza, ale na tyle istotna, ze zolte swiatlo zarowki psuje efekt koncowy.
IMG_20211127_1131077.png
IMG_20211127_1131077.png (179,43 KiB) Przejrzano 2260 razy
Tu widac wspomniany "zgniło-zielony", ciezko to dobrze uchwycic na zdjeciu, w rzeczywistosci kolor jest gorszy.
IMG_20211127_1133034.png
IMG_20211127_1133034.png (151,98 KiB) Przejrzano 2260 razy
Za to ikonki do przycisków wyszły absolutnie genialnie i te byly akurat super tanie, nie pamiętam 3zł? 5zł sztuka?
sw.png
sw.png (414,71 KiB) Przejrzano 2258 razy
Aha, no i ja im przygotowałem gotowy projekt w grafice wektorowej. Akceptuja format *.dxf albo *.cdr. Jesli sami nie robimy projektu, tylko zlecamy im to na pewno policza drożej za prace grafika.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Rokfor32 »

Piktogramy na przyciskach - moim zdaniem bardzo ładnie wyszły.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Rokfor32 »

A - i zawsze można zasilić kontrolki nie żarówkami - a diodami w odpowiednich kolorach. Diody dają światło monochromatyczne, więc nawet nietrafiony kolor piktogramu nie zakłóci "odbioru".

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Tak, przyciski sa nic dodac, nic ujac. Kontolki tez ogolnie sa zrobione super, tylko te kolory sa problemem. Nie chce LEDów, mam zle doswiadczenia z chinskim badziewiem ktore co chwila sie psuje, mruga, gasnie itp. Poza tym lubie ten stary klimat, cieplego zarowkowego swiatła.
Zastanawiam sie czy takie kondoniki za zaroweczkach by cos pomogły - uzywam ich do podswietlenia tarcz zegarów/panelu ogrzewania itp. Ale dwa filtry na jednej małej zarowce T5 to moze sie zrobic juz totalnie ciemno.
Napisalem tez maila do Moman, bez zadnych pretensji ale z pytaniem. Zobaczymy czy i co odpisza.
Załączniki
150px_46-11-21-a033.jpg
150px_46-11-21-a033.jpg (3,12 KiB) Przejrzano 2247 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Rokfor32 »

Filtr to nie to samo co światło monochromatyczne.

Taka "żarówka" to dioda plus rezystor (typowo około 1,5kOm). Nie musisz kupować gotowca od chińczyka, można to samemu se zmajstrować.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: vGreg »

Z LEDami też jest zabawa. Żarówka świeci dookólne a LED do "przodu". Przy włączonych długich, LED na desce nieźle daje po oczach.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
08 gru 2021, 07:25
Filtr to nie to samo co światło monochromatyczne.

Taka "żarówka" to dioda plus rezystor (typowo około 1,5kOm). Nie musisz kupować gotowca od chińczyka, można to samemu se zmajstrować.
Tak, wiem, o czym mowisz. Zarowka emituje pelne spektrum, filtr obcina jego wiekszosc zostawiajac tylko niewielka (rzedu 20-40%) ilosc swiatla barwnego na wyjsciu. Dioda 100% strumienia emituje w porzadanej barwie, wiec ma i wieksza efektywnosc i pozbawiona jest barw ktore przeksztalcaja zielen w zolto-zielony.
1500ohm to jednak troche za duzo, zakladajac 14.4V w instalacji, spadek ok 3V na zlaczu p-n diody i prad pracy rzedu 0.02A wychodzi 570 ohm. Przy 15mA - 760ohm.
vGreg pisze:
08 gru 2021, 12:42
Z LEDami też jest zabawa. Żarówka świeci dookólne a LED do "przodu". Przy włączonych długich, LED na desce nieźle daje po oczach.
Akurat jasnosc leda mozna przykrecic zwiekszajac rezystor, mozna tez kupic LEDy ktore maja walcowaty ksztalt lub wrecz wewnetrzny stozek (rozpraszajacy) na koncu, zamiast najpopularniejszego soczekowatego. Albo zwyczajnie wybrac slabsza diode. W sklepie na rogu jest do wyboru 6 rodzajow i same super jasne, ale w TME albo innej hurtowni mozna wybierac sposrod setek roznych.
Niemniej, ja ledow na desce nie chce.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2021, 13:01 przez Jake, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: vGreg »

Jake pisze:
08 gru 2021, 12:51
vGreg pisze:
08 gru 2021, 12:42
Z LEDami też jest zabawa. Żarówka świeci dookólne a LED do "przodu". Przy włączonych długich, LED na desce nieźle daje po oczach.
Akurat jasnosc leda mozna przykrecic zwiekszajac rezystor, mozna tez kupic LEDy ktore maja walcowaty ksztalt lub wrecz wewnetrzny stozek (rozpraszajacy) na koncu, zamiast najpopularniejszego soczekowatego. Albo zwyczajnie wybrac slabsza diode. W sklepie na rogu jest do wyboru 6 rodzajow i same super jasne, ale w TME albo innej hurtowni mozna wybierac sposrod setek roznych.
Niemniej, ja ledow na desce nie chce.
Dlatego piszę, że z LEDami jest zabawa. :mrgreen:

PS.
Wymieniając na LEDy zależało mi na zmniejszeniu poboru prądu. Żarówki w oryginale biorą w sumie coś koło 2A .

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Ale te 2A to raczej zarowki podswietlenie, nie kontrolka od kierunkowskazow czy od 4x4. :)

ODPOWIEDZ