Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Moderator: luk4s7
Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Tak na wstępie szybciutko wyjaśniam że nie chodzi mi wywołanie burzliwej dyskusji i denerwowanie właścicieli Land Cruiserów.
Chcę kupić wspomnianą toyotę (chyba zawsze chciałem) rocznik 2003 lub 2004. Jak do tej pory jeżdżę Mercedesem ML. Moim celem jest uzyskanie kilku informacji - jakie dodatkowe plusy (podstawowe znam) będę miał z takiej zamiany aut, a jakie czekają mnie minusy (a być może nie).
Z doświadczeń moich wynika że wiedza zdobyta na tego typu forum jest zdecydowanie bardziej dokładna i cenniejsza niż autoryzowanym punkcie sprzedaży gdzie już byłem, lecz tam mogłem uzyskać informacje tylko o V8.
Do rzeczy.
Jazda w terenie:
To oczywiście nie ma żadnych wątpliwości ...ale ...jak wyglądają pewne rozwiązanie a toyocie. W mercedesie (pomijam fakt że to bulwarówka) mam stały napęd na 4 koła, reduktor i zamiast blokady mostu elektroniczny system przyhamowujący koło/koła które tracą przyczepność.
W toyocie – z mojej wiedzy wynika że również stały napęd na 4 koła, reduktor i blokada – tylko czego. Środkowego mechanizmu różnicowego ? Czy coś więcej. Czy jest to blokada jednego z mostów ? Ale jeśli tak to chyba nie rozwiązuje to problemu gdy samochód zawiśnie na dwóch przeciwległych kołach. Czy jest jakiś dodatkowy mechanizm który pomaga w takiej sytuacji ?? I co to jest „3” i „2L” przy automacie ?
Proszę niech mi ktoś to wyjaśni.
Jazda w trasie:
I tu mam trochę więcej wątpliwości.
Mimo większego (mocniejszego) silnika, osiągi w trasie są gorsze niż w ML`u. Wiem wiem masa robi swoje, ale jak to jest z ta mocą silnika? W niektórych ogłoszeniach podawana jest 204 KM a gdzie indziej 247 KM. Dane techniczne mówią o 204 koniach i dla tej mocy podane jest przyspieszenie i maksymalna prędkość.
...i przepraszam za takie lamerstwo, ale tak naprawdę to nie znalazłem w internecie dokładnych wyjaśnień tematów o których piszę i nie miałem możliwości przejechać się takim autem. Wtedy sam bym sobie na wszystko odpowiedział.
Chcę kupić wspomnianą toyotę (chyba zawsze chciałem) rocznik 2003 lub 2004. Jak do tej pory jeżdżę Mercedesem ML. Moim celem jest uzyskanie kilku informacji - jakie dodatkowe plusy (podstawowe znam) będę miał z takiej zamiany aut, a jakie czekają mnie minusy (a być może nie).
Z doświadczeń moich wynika że wiedza zdobyta na tego typu forum jest zdecydowanie bardziej dokładna i cenniejsza niż autoryzowanym punkcie sprzedaży gdzie już byłem, lecz tam mogłem uzyskać informacje tylko o V8.
Do rzeczy.
Jazda w terenie:
To oczywiście nie ma żadnych wątpliwości ...ale ...jak wyglądają pewne rozwiązanie a toyocie. W mercedesie (pomijam fakt że to bulwarówka) mam stały napęd na 4 koła, reduktor i zamiast blokady mostu elektroniczny system przyhamowujący koło/koła które tracą przyczepność.
W toyocie – z mojej wiedzy wynika że również stały napęd na 4 koła, reduktor i blokada – tylko czego. Środkowego mechanizmu różnicowego ? Czy coś więcej. Czy jest to blokada jednego z mostów ? Ale jeśli tak to chyba nie rozwiązuje to problemu gdy samochód zawiśnie na dwóch przeciwległych kołach. Czy jest jakiś dodatkowy mechanizm który pomaga w takiej sytuacji ?? I co to jest „3” i „2L” przy automacie ?
Proszę niech mi ktoś to wyjaśni.
Jazda w trasie:
I tu mam trochę więcej wątpliwości.
Mimo większego (mocniejszego) silnika, osiągi w trasie są gorsze niż w ML`u. Wiem wiem masa robi swoje, ale jak to jest z ta mocą silnika? W niektórych ogłoszeniach podawana jest 204 KM a gdzie indziej 247 KM. Dane techniczne mówią o 204 koniach i dla tej mocy podane jest przyspieszenie i maksymalna prędkość.
...i przepraszam za takie lamerstwo, ale tak naprawdę to nie znalazłem w internecie dokładnych wyjaśnień tematów o których piszę i nie miałem możliwości przejechać się takim autem. Wtedy sam bym sobie na wszystko odpowiedział.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
ML mozesz porownywac bardziej 90'tke - 100 jest o wiele wieksza ...
Odnosnie napedu to i 90'tka, 100 i 120 ma centralny mechanizm roznicowy
90 bardzo czesto ma 100% bokade tylnego dyfra w standardzie
No i najwazniejsze ze ML to bulwar dla ktorego maksymalnym osiagiem bedzie wjazd na łąkę a jakimkolwiek LandCruiserem pojedziesz bez problemu w lekki teren praktycznie seryjnym autem
Napisz jeszcze do czego tak naprawde potrzebne ci to auto bo jak po miescie to ML chyba bedzie lepszy bo ... laski wiedza ze das is good auto
Odnosnie napedu to i 90'tka, 100 i 120 ma centralny mechanizm roznicowy
90 bardzo czesto ma 100% bokade tylnego dyfra w standardzie
No i najwazniejsze ze ML to bulwar dla ktorego maksymalnym osiagiem bedzie wjazd na łąkę a jakimkolwiek LandCruiserem pojedziesz bez problemu w lekki teren praktycznie seryjnym autem
Napisz jeszcze do czego tak naprawde potrzebne ci to auto bo jak po miescie to ML chyba bedzie lepszy bo ... laski wiedza ze das is good auto
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 sie 2007, 12:42
- Auto: Hilux D-4D
- Kontakt:
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Po pierwsze idź do działu "tu się witamy" i napisz choćby "cześć". Takie tu mamy zwyczaje.
Co do toyoty to masz tam chyba wszystkie możliwe konfiguracje. Zatem zależnie od wersji masz stały 4x4 lub dołączany przód. Jest skrzynia automat lub manual. Jest przedni wahacz lub most (105) są blokady albo ich nie ma.
100 to ciągle prawdziwa terenówka ale ma też udogodnienia typowe dla osobówki. Zatem na asfalcie ma wszystkie wady terenówki i mniej niż połowę zalet osobówki.
ML to takie podniesione kombi. Ale ma on wszystkie zalety osobówki na asfalcie. Niemcy są mistrzami produkcji aut na autostrady. Układ jezdny, skrzynia biegów i moc silnika zawsze są dopracowane perfekcyjnie. Czasem ktoś zrobi prawie to samo, ale "prawie" robi wielką różnicę (porównaj ML 270 i Jeep Grand Cherokee CRD - ten sam silnik ale dwa rózne auta)
Kluczowe przy porównaniu tych aut jest:
1. masa
2. układ jezdny
3. hamulce
We wszystkich tych kategoriach przewagę uzyska ML
Moim zdaniem jeśli jeździsz po Polsce i satysfakcjonują cię prędkości do 130 km/h i wjeżdżasz w trudniejszy teren możesz kupić 100.
Jeśli natomiast robisz długie trasy, jeździsz często również do Niemiec, Austrii i czujesz się dobrze na tamtych autostradach, a jazda terenowa to dla ciebie leśne drogi i czasem kałuże do 40 cm głębokości to nie rezygnuj z ML.
Co do toyoty to masz tam chyba wszystkie możliwe konfiguracje. Zatem zależnie od wersji masz stały 4x4 lub dołączany przód. Jest skrzynia automat lub manual. Jest przedni wahacz lub most (105) są blokady albo ich nie ma.
100 to ciągle prawdziwa terenówka ale ma też udogodnienia typowe dla osobówki. Zatem na asfalcie ma wszystkie wady terenówki i mniej niż połowę zalet osobówki.
ML to takie podniesione kombi. Ale ma on wszystkie zalety osobówki na asfalcie. Niemcy są mistrzami produkcji aut na autostrady. Układ jezdny, skrzynia biegów i moc silnika zawsze są dopracowane perfekcyjnie. Czasem ktoś zrobi prawie to samo, ale "prawie" robi wielką różnicę (porównaj ML 270 i Jeep Grand Cherokee CRD - ten sam silnik ale dwa rózne auta)
Kluczowe przy porównaniu tych aut jest:
1. masa
2. układ jezdny
3. hamulce
We wszystkich tych kategoriach przewagę uzyska ML
Moim zdaniem jeśli jeździsz po Polsce i satysfakcjonują cię prędkości do 130 km/h i wjeżdżasz w trudniejszy teren możesz kupić 100.
Jeśli natomiast robisz długie trasy, jeździsz często również do Niemiec, Austrii i czujesz się dobrze na tamtych autostradach, a jazda terenowa to dla ciebie leśne drogi i czasem kałuże do 40 cm głębokości to nie rezygnuj z ML.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Dokonałem niezbędnych formalności
Dziękuję za udzielone informacje. Nadal prosze jednak (jesli ktos wie) o odpowiedź na pozosałe moje pytania.
Dziękuję za udzielone informacje. Nadal prosze jednak (jesli ktos wie) o odpowiedź na pozosałe moje pytania.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Porównywanie tych dwóch aut mija się całkowicie z celem gdyż są to zupełnie inne auta.
Ml to taki nasterydowany dresiarz co to więcej gada niż robi, co prawda stoi w kaloszach, ale do kolan i jak wejdzie w błoto to tam już zostaje. Natomiast LC 100 to prawdziwy zawodnik sumo atakuje szubko chodź na to nie wygląda, jest ubrany w wodery i robi po każdym terenie z szybkością i zwinnością prawdziwego ninja.
LC100 ma najbliżej do GL z mercedesa, jest porównywalnie wielki, kosztuje podobnie, ma podobne wyposażenie terenowe i jest to tak naprawdę ta sama liga.
Ml to taki nasterydowany dresiarz co to więcej gada niż robi, co prawda stoi w kaloszach, ale do kolan i jak wejdzie w błoto to tam już zostaje. Natomiast LC 100 to prawdziwy zawodnik sumo atakuje szubko chodź na to nie wygląda, jest ubrany w wodery i robi po każdym terenie z szybkością i zwinnością prawdziwego ninja.
LC100 ma najbliżej do GL z mercedesa, jest porównywalnie wielki, kosztuje podobnie, ma podobne wyposażenie terenowe i jest to tak naprawdę ta sama liga.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
nie nie. Wiem. Nie chce ich porównywać. To był tylko przykład rozwiazań jakie sa stosowane. Chodzi mi o odpowedz na pytania jakie postawiłem:
Mam również Toyote 4runer i jak nią zawisnę na przednim prawym i lewym tylnym kole to mam problem mimo że nie mam środkowego mechanizmu różnicowego (dpowiednik blokady środkowego m.r. ) Zastanawia mnie czy w LC jest coś - elekronika(jak w mercedesie)/blokada/lub inne rozwiązanie (z domyślnego wyposażenia) które pomaga w takich sytuacjachmiras pisze:...
W toyocie – z mojej wiedzy wynika że również stały napęd na 4 koła, reduktor i blokada – tylko czego. Środkowego mechanizmu różnicowego ? Czy coś więcej. Czy jest to blokada jednego z mostów ? Ale jeśli tak to chyba nie rozwiązuje to problemu gdy samochód zawiśnie na dwóch przeciwległych kołach. Czy jest jakiś dodatkowy mechanizm który pomaga w takiej sytuacji ?? I co to jest „3” i „2L” przy automacie ?
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Tak są takie możliwości w 100, ale wszystko zależy od wyposażenia, standardowo każda ( ale to akurat różnie bywa) masz centralną blokadę jak zapniesz reduktor, oraz blokadę tyłu, więc jak zawiśniesz tak aby jedno tylne koło dotykało podłoża to wyjedziesz. Blokada przodu jest czasami na niektórych rynkach oferowana.
3 w AT to ustawienie kiedy masz 1,2,3 w przełożeniach a 2L to wtedy kiedy masz 1 i 2.
3 w AT to ustawienie kiedy masz 1,2,3 w przełożeniach a 2L to wtedy kiedy masz 1 i 2.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Dzieki za wyjasnienia. Teraz juz coś więcej wiem. Jak jest blokada tyłu i centralnego to juz można sobie pojeździć . ...no właśnie ...jak jest. Jak to można rozpoznać przed zakupem samochodu czy w takie udogodnienia LC100 jest wyposażona ? Bo jesli nie wszystkie miały blokady to muszę wiedzieć jak to rozpoznać.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
W środku jest załączanie blokady. Środkowa zawsze jest.
A to tył
A to tył
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
przycisk "subwoofer" mnie rozjebał
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Super! Bardzo dziękuję.
A jak to jest z ta moca silnika. Czy możliwy jest chip tuning, czy ktos to robił i może się podzielić doświadczeniami ?
A jak to jest z ta moca silnika. Czy możliwy jest chip tuning, czy ktos to robił i może się podzielić doświadczeniami ?
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Generalnie niema potrzeby diesel daje radę. I akurat w 100 bym nie ruszał kompa. Auto jest moim zdaniem zestrojone idealnie. Skrzynia, silnik, napędy, dają radę na autostradzie, w mieście a przede wszystkim w terenie.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Po przeczytaniu wcześniejszych postów trochę się bałem że będzie brakować pod nogą podczas wyprzedzania na trasie.
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
....Na pewno bedzie Ci brakowac "pod noga" w trasie! Toyota 100 ma 4 biegi w automacie takze bedziesz musial sie przyzwyczaic do nieprzyjemnego ciagniecia momentem podczas wyprzedzania. Praktycznie tylko wduszenie w podloge spowoduje redukcje! Poza tym mialem przyjemnosc jezdzic mercedesem ml i tam raczej jazda w trasie przypomina jazde osobowka, dobrze sie trzyma, zwawo przyspiesza. Toyota to raczej zaladowany bus ktory bardzo wolno traci predkosc, buja na zakretach i jest cholernie podsterowna. Ale cos za cos! HDJ 100 nie ma byc wyscigowka!
Re: Co lepsze - Toyota Land Cruiser wer. 100 czy Mercedes ML 270
Ok.
Miałem przyjemność pojeździć nową V8. Niestety tylko po trasie (jazda testowa i trzeba się trzymać z daleka od terenu ) Ale na trasie jeździ się niesamowicie zwinnie i dynamicznie. Jak małym autem. Jestem ciekaw czy ten model stracił coś na walorach terenowych.
Pozdrawiam
Miałem przyjemność pojeździć nową V8. Niestety tylko po trasie (jazda testowa i trzeba się trzymać z daleka od terenu ) Ale na trasie jeździ się niesamowicie zwinnie i dynamicznie. Jak małym autem. Jestem ciekaw czy ten model stracił coś na walorach terenowych.
Pozdrawiam