Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Moderator: luk4s7
Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Witam
Biorę się za wymianę przednich dolnych wahaczy w moim LC120.
Z tego co wiem to śruby i tuleje po tylu latach są zapieczone więc jest przygotowany na najgorsze, czyli nowy komplet śrub i tulej też już czeka
I teraz pytanie czy samemu można ustawić te kąty na dolnych śrubach? czy to tak jak ze zbieżnością czyli musi być profesjonalny przyrząd?
A może wystarczy ustawić te kąty na identycznych znakach jak jest teraz na starych wahaczach?
Pomóżcie chłopaki bom zielony w tym temacie
Biorę się za wymianę przednich dolnych wahaczy w moim LC120.
Z tego co wiem to śruby i tuleje po tylu latach są zapieczone więc jest przygotowany na najgorsze, czyli nowy komplet śrub i tulej też już czeka
I teraz pytanie czy samemu można ustawić te kąty na dolnych śrubach? czy to tak jak ze zbieżnością czyli musi być profesjonalny przyrząd?
A może wystarczy ustawić te kąty na identycznych znakach jak jest teraz na starych wahaczach?
Pomóżcie chłopaki bom zielony w tym temacie
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Na linijkę, sznurek i cyrkiel.
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Jeśli robisz to pierwszy raz to nastaw się na problemy. Zaznacz na starych i na mocowaniach miejsca montażu. Na koniec pojedź zrób geometrię.
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Ale z tego co zrozumiałem kolega chce geometrię ustawić samemu w garażu
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Tak też chciałem zrobić.Tuco pisze:Jeśli robisz to pierwszy raz to nastaw się na problemy. Zaznacz na starych i na mocowaniach miejsca montażu. Na koniec pojedź zrób geometrię.
Dzięki!!!
A kolega Kylon pomocny jak zawsze...kylon pisze:Na linijkę, sznurek i cyrkiel.
Z takimi tekstami bardziej do kabaretu się nadajesz niż na forum gdzie jeden drugiemu pomoże, lub chociaż naprowadzi jak wybrnąć z tematu.
Także daruj sobie człowieku...
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Mnie po prostu dziwią niektóre pomysły prowadzące nie wiem do czego. Pewne rzeczy są po prostu jasne nawet dla laika. Każdy posiadasz samochodu powinien raz na jakiś czas ustawić geometrię zawieszenia. W wyniku zużycia elementów układu, pracy zawieszenia, poddawania się materiału geometria ulega zmianie. Zmieniają się parametry jezdne. Zła geometria wpływa na zużywanie się kolejnych podzespołów i opon. Dlatego też znienia się opony miejscami itp. Wystarczy wjechać raz konkretniejszą dziurę i potrawi się zmienić geometria. Wystarczy, że tuleje siądą zmienia się geometria, sprężyna siada - zmienia się geometria, tuleje na przekładni wybijają się i również ona ulega zmianie. Naczynia połączone.
Land Cruiser J120 ma wielowahaczowe zawieszenie i dlatego prawidłowe ustawienie geometrii ma istotny wpływ na jazdę. Ustawia się kąty każdego koła w 3D. To nie Gazik gdzie można to zrobić sznurkiem a maszyna do geometri noe kosztuje 10 tyś pln.
Pomagać mogę zawsze i chętnie to robię. Jeśli Cię uraziłem to przepraszam. Po prostu pewne rzeczy nie mieszczą mi się w głowie i mam problem z powstrzymaniem reakcji.
Land Cruiser J120 ma wielowahaczowe zawieszenie i dlatego prawidłowe ustawienie geometrii ma istotny wpływ na jazdę. Ustawia się kąty każdego koła w 3D. To nie Gazik gdzie można to zrobić sznurkiem a maszyna do geometri noe kosztuje 10 tyś pln.
Pomagać mogę zawsze i chętnie to robię. Jeśli Cię uraziłem to przepraszam. Po prostu pewne rzeczy nie mieszczą mi się w głowie i mam problem z powstrzymaniem reakcji.
- zachary
- Posty: 214
- Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
- Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
- Kontakt:
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
A ja uważam, że jakie pytanie, taka odpowiedź i się Kylon tłumaczyć nie musi
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
A nie można było tak od razu
Dzięki za fachową odpowiedź.
Ja tez sorki za uniesienie, ale potrzebowałem na szybko odpowiedzi co z tym fantem zrobić.
Wystarczyło napisać - zaznacz sobie chłopie stare znaki, złóż ustaw na na zaznaczone znaki i tak dojedź do stacji która Ci wszystko ustawi.
Zbieżność zbieżnością, to robiłem wiele razy natomiast o ustawianiu kątów na wahaczach spotykam się pierwszy raz. Na początku myślałem, że dany kąt ustawia się za pomocą podziałki na tych śrubach do regulacji i po temacie(nic nie trzeba podłączać.)
Mam nadzieję, że fachowcy na stacji mają podane konkretne dane i nic mi nie spartolą...
Sroki Kylon
Dzięki za fachową odpowiedź.
Ja tez sorki za uniesienie, ale potrzebowałem na szybko odpowiedzi co z tym fantem zrobić.
Wystarczyło napisać - zaznacz sobie chłopie stare znaki, złóż ustaw na na zaznaczone znaki i tak dojedź do stacji która Ci wszystko ustawi.
Zbieżność zbieżnością, to robiłem wiele razy natomiast o ustawianiu kątów na wahaczach spotykam się pierwszy raz. Na początku myślałem, że dany kąt ustawia się za pomocą podziałki na tych śrubach do regulacji i po temacie(nic nie trzeba podłączać.)
Mam nadzieję, że fachowcy na stacji mają podane konkretne dane i nic mi nie spartolą...
Sroki Kylon
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Sroki srokami a obserwując od lat forum (nie aż tak wielu znowu) takie pytania pojawiają się często. Bardzo.
Bo takie mamy czasy że wpada ktoś na chwilę i oczekuje szybkiej odpowiedzi - jak w Googlu. I człowiek odpowiada raz, drugi, dziesiąty. Ale za następnym pęka i wyłazi z niego złoooooooo
Bez urazy. Pokazuję problem z drugiej strony.
Bo takie mamy czasy że wpada ktoś na chwilę i oczekuje szybkiej odpowiedzi - jak w Googlu. I człowiek odpowiada raz, drugi, dziesiąty. Ale za następnym pęka i wyłazi z niego złoooooooo
Bez urazy. Pokazuję problem z drugiej strony.
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Na forum jestem od 4 lat i staram się śledzić je na bierząco jakby coluk4s7 pisze: Bo takie mamy czasy że wpada ktoś na chwilę i oczekuje szybkiej odpowiedzi
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Geometria zawieszenia to całość włącznie ze zbieżnością. Ustawienie zbieżności jest ściśle połączone z ustawieniem prawidłowych kątów kół.
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
I jeszcze jedna ważna informacja. Ustawianie zbieżności bez geometrii do zapieczonych śrub to do dupy robota ale bardzo często praktykowana.
- zachary
- Posty: 214
- Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
- Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
- Kontakt:
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Ludzie różne dziwne rzeczy robią. Do kumpla do warsztatu, wpadają czasem taksówkarze i grzebią w stalowym koszu ze złomem hamulcowym i biorą bo się "nada". Dotyczy to zarówno tarcz, jak i klocków. Zgroza.kylon pisze:I jeszcze jedna ważna informacja. Ustawianie zbieżności bez geometrii do zapieczonych śrub to do dupy robota ale bardzo często praktykowana.
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Mam nadzieję, że wszystko mi cacy ustawią bo każdą śrubkę będą mieli zruszoną i przesmarowaną.
Dane do geometrii Landa powinni mieć na takiej stacji bez problemu rozumiem?
Czy może zawieźć im gotowca ?
Dane do geometrii Landa powinni mieć na takiej stacji bez problemu rozumiem?
Czy może zawieźć im gotowca ?
Re: Wymiana wahaczy dolnych - ustawienie kątów
Poszukaj u siebie firmy sprawdzonej co robi geometrię. Z takimi tematami omija się szerokim łukiem szybkie stacje serwisowe.