Strona 2 z 2

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 25 mar 2015, 20:41
autor: rafffa
witajcie. w piątek ma być ściągnięta głowica - to wam opiszę sytuację na froncie.

Jako wyjaśnienie po powyższych postów. Auto kupiłem z gazem pod koniec 2014 ( a gaz zamontowany lipiec 2014) Jak się zrobiło zimno z moich kratek mimo zagrzanego silnika ledwo wiało jak silnik miało obroty do 1500. Pojechałem tylko zapytać do ASO i pierwsza odpowiedź po podniesieniu maski że źle zainstalowana instalacja gazowa -reduktory powyżej zbiorniczka wyrównawczego - i to się zgadza.Podjechałem do znajomego mechanika ,poluźnił opaski i pełno powietrza w układzie .po jakimś czasie umówiłem się na naprawę instalacji gazowej i reduktory dali we właściwe miejsce. ładnie grzało wszystko ok. tylko w sytuacji kiedy wracałem z trasy i była autostrada ( ok 160 przez godzinę) a następnie wjazd do miasta to wtedy temp rosła i układ się destabilizował- jak silnik był na obrotach to w komorze panowało wysokie ciśnienie i temp była ok, zwalniając następuje rozprężenie i wtedy nieszczelność pokazuje swoje rogi bo dwutlenek dostaje się do układu chłodzenia i go zapowietrza.
Co do gazu i obd 2 - znajomy gazownik który mi to naprawiał mówi że prawdopodobnie ja mam sterownik w wersji premium i on ma nastawę automatyczną - nawet skwitował ze wszyscy tak robią ale powiedział ze na początku trzeba wykonać wstępna regulację - tzn. laptop na kolana i jazda z różnymi obciążeniami i dopiero wtedy można powiedzieć że jest wyregulowane. Póki co to chyba wyp.......ten gaz.

Pozdrawiam.
rafał pytaliście gdzie jest auto - Anwa Krk- ja im ufam ( póki co)

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 kwie 2015, 13:41
autor: MaxLux
I jak tam po naprawie ? Powiedzieli ci co bylo przyczyna ?

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 20 cze 2023, 11:33
autor: HrupekV666
Cześć! Mam identyczny problem :/ ten sam silnik 4.0vvti rok 2002, przebieg 370kkm. Wymieniona pompa wody, termostat, wiskoza. Niby teraz trzyma temp ale wywala płyn z układu chłodzenia dokładnie jak w sytuacji opisanej wyżej. Trasa-autostrada 160km/h potem zwalniam i zapowietrza się układ chłodzenia i po chwili wywala płyn:/// a jak wywali dostatecznieduzo to sie grzeje :// Proszę koledzy pomóżcie bo już szału dostaje :/// auto ma gaz, założony przez poprzednika. Reduktor owszem jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego (co podobno może powodować zapowietrzanie) ale polecony gazownik wręcz mnie opieprzył, że co ja wymyślam, że to nie ma na to wpływu. Dodał natomiast, że może mikser być zepsuty i pakować gaz do układu :/ mechanik od Toyoty z Toycar'u w Lublinie, który zmienił mi tam wiskozę, uważa, że to może być związane z gazem albo już właśnie uszczelka pod głowicą ://
Czy komuś udało się rozwiązać ten problem i jest pewien co było przyczyną??
Dodam też, że problem występuje i na fazie i na benzynie. Zaraz ude całkiem gaz odłączyć, poodpinac rurki nawet, dolac borygo bo wczoraj wywalił po powrocie i zrobię jeszcze jeden test. Żeby sprawdzić czy jak gaz całkiem odłączony to też wywali płyn. Jeśli tak to gdzie szukać dalej bo jeśli nie wywali to chyba jasne, że gaz coś odwala?

Serio, pomóżcie proszę bo zwaruiuje. Auto kupione na wyprawę stoi juz miesiąc a mi czas uciekł i marzenia :// :((

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 22 cze 2023, 08:48
autor: kmiecio
Zrób test co2 i będziesz wiedział.