Strona 1 z 2

Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 22 mar 2015, 22:33
autor: rafffa
witam. Moja kochana 120 właśnie odmówiła posłuszeństwa. Mam ją od kilku miesięcy i poprzedni właściciel "zgazował " silnik. Nie ukrywam - rewelacja, ogólne spalanie kończyło się w przeliczeniu jak 10 ltr benzyny/100 km ale efektem jest rozszczelnienie głowicy.

W ASO rozmowa zaczyna się od 4 tyś, czy możecie mi kogoś polecić w Krk- takiego 100 % solidnego z pasją.

Będę wdzięczny za kontakt.

Rafał

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 09:26
autor: MaxLux
Napisz cos wiecej - jaki przebieg, kiedy i przy jakim przebiegu zalozono gaz, jaka instalacja, czy regulowales zaworym jakies objawy ...

Z takim tematem bym udezyl tylko do Rokfora - do Starego Sacza nie masz daleko ( my jezdzimy tam z wawy ;))

Na miejscu tez jest gazownik, jest tu naforum, ktory tez ci pewnie lepiej doradzi co dobrac do auta

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 13:14
autor: kpeugeot
ale 4 tys w z wymianą czy tylko za uszczelkę?

uszczelka jest na pewno do dokupienia a cena nie powinna przekroczyć 1tys zł

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 13:19
autor: rafffa
witaj. Już zdecydowałem sie na ASO - niestety 4ooo to min . LC ma przebieg 280000 ale gaz założył poprzedni właściciel i jest przejechane na gazie niewiele może 20-30 tyś. Jakość podzespołów wysoka ale były źle zamontowane reduktory- powyżej zbiornika wyrównawczego i układ chłodzenia się zapowietrzał. To pewnie pierwsza przyczyna a druga podobno podstawowa to regulacja gazu - nie wiem jak poprzednicy to wyregulowali, patrząc na montaż pewnie też nie mieli pojęcia o tym. Obecnie mam dobrych sprawdzonych gazowników w KRK ale niestety głowica do naprawy a w ogóle to chyba pojeżdżę na paliwie- za moc trzeba płacić. Jak wasze zdanie na temat gazu?- podobno te silniki go nie lubią? serwisanci z kolei mówią- paliwo nie ma wielkiego znaczenia-ważna regulacja i odpowiednia jego ilość ( gazu) aby nie zwiększać temperatury silnika.
Pozdrawiam.

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 14:28
autor: namlooc
rafffa pisze:Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi
Uszczelki pod głowicami :) Masz dwie glowice wkoncu. Skad wiedzieli ktora ? Cisnienie sprezania na cylindrze ?

Pozdrawiam

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 15:34
autor: LEX
Pilnowanie temperatury spalania jest ważne przy gazie i przy dobrze ustawionym sprzęcie ta różnica nie powinna być spora. Jednak jak skład mieszanki się sypie to dochodzi temperatura i potem problemy. Opisz jaki masz konkretnie problem?

Wypalone gniazda, zawory?
Wypierdziana uszczelka bokiem i przepuszcza gazy do układu chłodzenia? Albo zasysa wodę po zgaszeniu?
Głowica pogięta?

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 21:16
autor: MaxLux
Cosik mi sie widzi, ze za bardzoe nie wiedza co jest i na wszelki wypadek wrzucili tak cene - tak czy inacze warto byloby poznac przyczyne bo takie gadanie ze to przez gaz mozna tak samo skwitowac, ze przez jezdzenie - jakby w garazu grzecznei auto stalo to nic by sie nie stalo :)

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 21:43
autor: górol
MaxLux pisze: jakby w garazu grzecznei auto stalo to nic by sie nie stalo :)
Optymista,może się garaż zawalić,powódź,pożar,zemsta teściowej,i jeszcze są plagi egipskie,a poza tym będzie pan zadowolony. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 23 mar 2015, 22:20
autor: Rokfor32
Do tego silnika zakłada sie po prostu nowej generacji sterowniki, z komunikacją przez OBD2. Nie ma wtedy nic do ustawiania - bo gaz to jedynie nakładka na układ benzynowy, a skład mieszanki jest na bieżąco kontrolowany przez ecu silnika (komp gazowy dokonuje jedynie rekalibracji sygnału pod zadane parametry - wydajność wtrysków gazowych i ciśnienie gazu, i odpowiada za przełączanie jednego paliwa na drugie. Ale ilość paliwa, na gazie czy benie - dozuje główny komp auta. Tak już jest nawet w starszych instalacjach sekwencyjnych - tyle że dawka jest ustalana wg wcześniej zdefiniowanego algorytmu. Przy kontroli przez obd2 korekta idzie na bieżąco).

Jedyne co się może pojawiać - to problemy z zaworami, ale tu dane sa słabe. Za mało u nas tych silników jeździ, a info jest bardziej na wyrost - po prostu ogólnie w silnikach po '00 toyota zmieniła materiały na zawory i gniazda, i sa one słabsze niz wcześniej.

W tym przypadku prawdopodobnie uszczelkę załatwiło zapowietrzanie sie układu chłodzenia, a nie gaz jako paliwo.

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 mar 2015, 09:58
autor: rafffa
witajcie. Do końca tygodnia ASO zdejmie głowice i będę miał odpowiedź co jest grane. Pytaliście jak się zaczęło? Trochę historii. Autko kupiłem pod koniec zeszłego roku i nawet 10000 na nim nie zrobiłem. Poprzednik go zagazował i spalanie mi wychodziło ok 15ltr gazu /100 - po prostu genialnie. Przyszła zima i zauważyłem że nie mogę go dogrzać???- pojechałem do ASO i kier. serwisu pierwsze co powiedział po otwarciu maski - źle zamontowana instalacja gazowa- reduktory były powyżej zbiorniczka wyrównawczego i układ się zapowietrzał!!! i to chyba główna przyczyna tego stanu. Oddałem do gazowoników w krk -powiedzieli że instalacja jakościowo jest bdb i przerobili mocowanie reduktorów. Wszystko ok-grzanie też ale ostatni powrót z autostrady a lubię jeździć tak ok.160 i wjeżdżając do miasta na drugich światłach wskazówka temp poszła do góry, zatrzymałem się i na luzie przegazowałem delikatnie ponieważ z kratek wiało lodem ( przy obrotach ok 1000) jak podniosłem na 2500 -wtedy po chwili poszła temperatura na nagrzewnice . Taka sytuacja już miała miejsce wcześniej tzn. po przejechanej trasie wjeżdżając w korki podnosiła sie temp i układ tracił stabilność temperaturową.
Diagnoza była szybka - dwutlenek węgla w zbiorniczku wyrównawczym .Przekaże wam info w piątek jak zdejmą głowice. W ASO usłyszałem jedno - tego modelu silnika który jeździ na benzynie nigdy nie naprawialiśmy - natomiast zagazowane były co najmniej 3 szt w naprawie.
Ja jednak po wielu rozmowach skłaniam się do tego że główną przyczyną jest źle wyregulowana instalacja gazowa - chętnie dowiem sie więcej o tym co pisze Rokfor - komunikacja OBD2 - możesz więcej info na temat ?

Pozdrawiam

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 mar 2015, 10:38
autor: MaxLux
Jak z nagrzewnicy 'wialo lodem" pomimo przegrzrzania silnika to najpewnie nie bylo wystarczajacej ilosci chlodziwa w ukladzie ...

Cigle nie moge zrozumiec co maja parowniki do zbiornika wyrownawczego - przesuneli zbiornik ?
Jak to sie stalo ze gazownicy twierdza ze instalacja git (jak to gazownicy) a ASO ze spieprzone ...

Zrob moje jakies fotki bo jakos nie ogarniam tego

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 mar 2015, 11:35
autor: LEX
Nie wiem po kiego diabła oddałeś do ASO. Nie dość że przepłacisz to jeszcze będę jakieś pierdy gadać, żeby tylko pokazać jacy są genialni.

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 mar 2015, 15:09
autor: consigliero
Napisz jeszcze do którego ?

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 mar 2015, 18:58
autor: Troxil
Od razu popędziłem do toyki i tak, faktycznie reduktor jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego...
Niedługo jadę na nieobowiązkową kontrolę po 2tys zrobionych na gazie, więc zdam relację. Co do ASO
ja też żywię do nich uczucia ambiwalentne.

Re: Uszczelka pod głowicą LC120 4.0 VVTi - Kraków

: 24 mar 2015, 20:21
autor: Rokfor32
Ze spięciem kompa gazowego przez obd2 chodzi o to - że wtedy dopasowanie mapy wtrysku gazu idzie w całym zakresie pracy silnika - i jest korygowane dynamicznie. Nie ustawia się niczego, poza podstawami (czyli np. typ wtryskiwaczy gazowych, czy podobne dane). Natomiast mapa wtrysku gazu - czyli de facto współczynnik korekcji dawki gazu względem paliwa - jest dobierany przez komp gazowy już samodzielnie.

Bez obd2 mapa korekcji jest ustawiana "ręcznie" - i w praktyce żeby ją dopasować w całym zakresie obrotów i obciążeń - trzeba by autem z tydzień jeździć, mając podpięty laptop z programem diagnostycznym :wink: Dlatego ustawia się tylko mapę ogólną, podstawową. Co zreszta dla większości aut zupełnie starcza, bo odchyłki ecu silnika i tak koryguje po sygnale z lambdy, na przykład.

To mniej więcej to samo, co samouczenie się oryginalnych ecu silnika w autach - niby są strojone fabrycznie - ale i tak już na konkretnym aucie komp dokonuje - i zapamiętuje - korekty, coby po każdym odpaleniu nie musiał ich odnawiać od początku. Dzięki komunikacji obd2 taką samą opcje posiadają kompy gazowe, bo przez ten interfejs po prostu zbierają dane z czujników silnika.