mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Orientujecie się pewnie czy mosty montowane w LC LJ 70 ok 1990 i te montowane w HILUX ach np z 1996 to są te same mosty, pytam bo ktoś z was podesłał mi taką fajną stronkę http://www.kilometr.com/technika-j7.html z instrukcją naprawy przedniego mostu, i z tego co się u siebie przyglądałem to z grubsza jest to samo, ale może ktoś mnie upewni
Pozdrawiam
Marcin
HILUX 1996
Pozdrawiam
Marcin
HILUX 1996
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Rozumiem, że masz na myśli tylny most Czy przedni w przypadku Hiluxa na sztywnych mostach Jeśli masz niezależne zawieszenie to podobny jest tylko początek rozbierania Potem jest już zupełnie co innego. Wspólne czynności są do momentu odkręcania nakrętki regulującej łożyska. Cenię Mariusza za jego osiągnięcia w podróżach ale ten młotek i śrubokręt woła o pomstę do nieba To jest po troszku instrukcja jak nie robić (chodzi mi o ten fragment).
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Chodzi mi głównie o przedni most, hilux jest na sztywnych mostach i resorach, tylny mam z LSD i dziś Pan Zbyszek go rozbierał, i raczej sobie z nim poradził, nie robił jednak nigdy przedniego mostu na kulach i nie chce się podjąć wymiany uszczelniaczy i łożysk zwrotnic w przednim moście.
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
- odkręcasz koło po podniesieniu samochodu na podnośniku (wcześniej oczywiście trzeba poluzować nakrętki)
- wyjmujesz klocki hamulcowe
- odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk hamulcowy
- odchylasz z tarczy zacisk
- odkręcasz małe śrubki M10 x 6 (nasadka z cienkimi ściankami ) mocujące dekiel sprzęgiełka (pokrętło na free)
- zdejmujesz zeger trzymający półoś
- odkręcasz 6 nakrętek M12 i zdejmujesz podkładki sprężyste
- następnie należy zdjąć stożkowe podkładki (na to jest patent lub narzędzie serwisowe)
- zdejmujesz chromowaną obudowę sprzęgiełka
- odginasz zagięte elementy ustalające nakrętki do regulacji łożysk
- nasadką 52 (nie młotkiem i śrubokrętem) odkręcasz pierwszą płaska nakrętkę
- wyjmujesz zaginane zabezpieczenie
- odkręcasz drugą nakrętkę
- zdejmujesz piastę z tarczą hamulcową
- odkręcasz śruby mocujące czop piasty M14 x 8
- zdejmujesz uszczelniacz z metalową podstawą
- zdejmujesz czop
- wyciągasz półoś
- odkręcasz dolne i górne wąsy układu kierowniczego (nie pamiętam jaki rozmiar klucza). Po cztery u góry i u dołu.
- zdejmujesz podkładki sprężyste oraz znowu stożki podobne jak w obudowie sprzęgiełka
- wyciągasz owe wąsy. Ustalają one jednocześnie łożyska zwrotnicy.
- od tyłu zwrotnicy odkręcasz śrubki M10 trzymające uszczelnienie filcowe i blachę dociskającą owe.
- zdejmujesz zwrotnicę i masz już dostęp do wszystkiego
- wymiana uszczelniacza jest prosta.
- po wymianie łożysk reguluje się luzy za pomocą specjalnych podkładek dystansowych
Składasz patrząc na to wstecz. O myciu i smarowaniu elementów nie będę pisał bo to normalne. Smaru nie wali się do zwrotnicy na maksa jak przewiduje instrukcja na stronie
Warto zwrócić uwagę na:
- czy zimering na półosi nie wyciachał rowka. Wtedy jego wymiana nic nie da.
- czy tuleje mosiężne w czopach piast nie są zbyt wybite. Wtedy półoś lata i oprócz brzęczenia również rozwala zimering.
- czy łożyska zwrotnic nie są zbyt mocno ściśnięte ( zwrotnica nie przycina się przy skręcaniu ręką)
Miłej pracy
- wyjmujesz klocki hamulcowe
- odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk hamulcowy
- odchylasz z tarczy zacisk
- odkręcasz małe śrubki M10 x 6 (nasadka z cienkimi ściankami ) mocujące dekiel sprzęgiełka (pokrętło na free)
- zdejmujesz zeger trzymający półoś
- odkręcasz 6 nakrętek M12 i zdejmujesz podkładki sprężyste
- następnie należy zdjąć stożkowe podkładki (na to jest patent lub narzędzie serwisowe)
- zdejmujesz chromowaną obudowę sprzęgiełka
- odginasz zagięte elementy ustalające nakrętki do regulacji łożysk
- nasadką 52 (nie młotkiem i śrubokrętem) odkręcasz pierwszą płaska nakrętkę
- wyjmujesz zaginane zabezpieczenie
- odkręcasz drugą nakrętkę
- zdejmujesz piastę z tarczą hamulcową
- odkręcasz śruby mocujące czop piasty M14 x 8
- zdejmujesz uszczelniacz z metalową podstawą
- zdejmujesz czop
- wyciągasz półoś
- odkręcasz dolne i górne wąsy układu kierowniczego (nie pamiętam jaki rozmiar klucza). Po cztery u góry i u dołu.
- zdejmujesz podkładki sprężyste oraz znowu stożki podobne jak w obudowie sprzęgiełka
- wyciągasz owe wąsy. Ustalają one jednocześnie łożyska zwrotnicy.
- od tyłu zwrotnicy odkręcasz śrubki M10 trzymające uszczelnienie filcowe i blachę dociskającą owe.
- zdejmujesz zwrotnicę i masz już dostęp do wszystkiego
- wymiana uszczelniacza jest prosta.
- po wymianie łożysk reguluje się luzy za pomocą specjalnych podkładek dystansowych
Składasz patrząc na to wstecz. O myciu i smarowaniu elementów nie będę pisał bo to normalne. Smaru nie wali się do zwrotnicy na maksa jak przewiduje instrukcja na stronie
Warto zwrócić uwagę na:
- czy zimering na półosi nie wyciachał rowka. Wtedy jego wymiana nic nie da.
- czy tuleje mosiężne w czopach piast nie są zbyt wybite. Wtedy półoś lata i oprócz brzęczenia również rozwala zimering.
- czy łożyska zwrotnic nie są zbyt mocno ściśnięte ( zwrotnica nie przycina się przy skręcaniu ręką)
Miłej pracy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Dodatkowo - poszukaj w necie serwisówki fabrycznej do jakiegokolwiek modelu ze sztywnym przodem. są tam podane dokładne wartości momentów dokręcania śrub, oraz w jaki sposób prawidłowo ustawić osiowanie zwrotnicy.
Jak nie znajdziesz, to daj znać na PW, to wrzucę na rapida.
Jak nie znajdziesz, to daj znać na PW, to wrzucę na rapida.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Kylonie dziękuję za wyczerpującą instrukcję,
Rokfor32 poproszę o tą serwisówkę tylko nie wiem co to PW i Rapid
proszę o ew instrukcję pobrania
z góry dziękuję
Pozdrawiam
Marcin Hilux 1996
Rokfor32 poproszę o tą serwisówkę tylko nie wiem co to PW i Rapid
proszę o ew instrukcję pobrania
z góry dziękuję
Pozdrawiam
Marcin Hilux 1996
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
PW to Prywatna Wiadomość, a Rapid to jeden z wielu serwerów plików w sieci. Pełna serwisówka "waży" ponag 60 MB, jest to za dużo, żeby przesłać normalnie pocztą.
Załaduję za chwilę i wkleję link.
Załaduję za chwilę i wkleję link.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Inne auto, ale to, czego szukasz jest identyczne.
http://rapidshare.com/files/121784813/T ... Manual.rar
http://rapidshare.com/files/121784813/T ... Manual.rar
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
A może znasz hasełko do rozpakowania pliku ?Rokfor32 pisze:Inne auto, ale to, czego szukasz jest identyczne.
http://rapidshare.com/files/121784813/T ... Manual.rar
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
ja również poproszę o hasło
Marcin
Marcin
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
To ja tam jakieś hasło zapodałem? Stary to upload, a pamięć dziurawa ...
Jak sobie nie przypomnę, to załaduję jeszcze raz.
Ale spróbujcie "rokfor" albo "rokfor32"
Jak sobie nie przypomnę, to załaduję jeszcze raz.
Ale spróbujcie "rokfor" albo "rokfor32"
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: mosty w LC LJ 70 a te w HILUX 1996
Potwierdzam, hasło "rokfor"