Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HELP!

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HELP!

Post autor: yallayalla »

Ten post jest aktem desperacji.

Proszę o pomoc w znalezieniu doświadczonego i solidnego warsztatu, bardzo dobrze radzącego sobie z autami typu SUV, 4x4...
Opisuję tak, gdyż nie chodzi o mechaników babrających się w zardzewiałych itp. pojazdach błotnych albo Patrolach itd.
Warsztat może być dosłownie gdziekolwiek w Polsce lub za granicą (nie dalej jak Praga czy Berlin).

Mam od długiego czasu problem z ogólnie pojętym napędem i poddałem się osobiście ale też w kwestii powierzenia diagnozy problemu różnym ludkom-specjalistom. Nasłuchałem się już od nich dość głupot i straciłem czasu.
Czeka mnie wkrótce dalszy wyjazd i nie wyobrażam sobie go bez dokonania naprawy, cokolwiek by to miało być. Jako że jestem całkowicie odpowiedzialny za środek transportu, zostałbym ukamienowany lub utopiony gdyby nastąpiła awaria w trasie lub na miejscu ; P Nie wspomnę o kosztach oraz dyskomforcie podróży i stresie..

Co do sedna, to problem może tkwić w skrzyni rozdzielczej albo dalszych podzespołach przeniesienia napędu.
Pojazd: 4.2td 2003 automat 200tys. km
Opisałem zjawisko już jakiś czas temu w dziale LC100 ale bez rzeczowych rezulataów.

Streszczenie/cytat z mojego opisu:

Przy mocniejszym przyspieszaniu pojawia się rzężenie jakby, agresywniejsza praca czegośtam kręcącego się, co słychać oraz czuć w postaci pewnej wibracji w dolnym zakresie pasma.
Fazą najpełniejszą i jestem pewien, że tego samego problemu, jest pojawienie się rezonansu po przeskoczeniu na 4-ty bieg z lock-up, kiedy to auto nadal przyspiesza ale już nie mocą a momentem obrotowym jak to się zwykło definiować.
W tej fazie, w zależności od dawki gazu, rezonans może być w niższym albo wyższym zakresie częstotliwości oraz płynnie przechodzić wyżej/niżej, mocniej/słabiej - wszystko zależy jak mocno się wciśnie i czy przytrzyma pedał w jednej pozycji itd.
Rezonans słyszalny i odczuwalny, rozchodzi się po całym napędzie i budzie. Przypomina to najbardziej stary tramwaj, gdy przyspieszał na dłuższej prostej. Chodzi o stare, stalowo-drewniane tramwaje, które jeździły gdzieś doi początku lat 80' ; P -- tak tak, jestem już taki stary lOl ; D
Zrobione oba dyfry, zwrotnice i wszystkie łożyska kół nowe.

Jeśli więc ktokolwiek na tym forum może mnie skierować do warsztatu z dużym doświadczeniem w stałych napędach 4x4 zwłaszcza w połączeniu z automatyczną skrzynią, to będę dozgonnie wdzięczny a nawet odwdzięczę się prezentem w przypadku sukcesu poleconego mechanika.
Na sugestie "co to może być" specjalnie nie liczę; no chyba, że któryś z szanownych Kolegów potrafi opisać dźwięk i inne objawy zdezelowania skrzyni rozdzielczej w tym konkretnie modelu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Rokfor32 »

W tym konkretnym modelu główny podejrzany to przedni most, a nie skrzynia czy reduktor. Kolejny główny podejrzany - to krzyżaki wałów, a jeszcze kolejny - przednie przeguby.

Reduktor - popuść korek oleju, i wypuść odrobinę (oleju). Jeżeli olej ma kolor miodu, i jest czysty - nie masz po co tam zaglądać. To samo dotyczy dyfrów - zużyte łożyska lub przekładnia błyskawicznie przerabiają olej na kolor szary/grafitowy, plus brokat.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Addams »

Warszawa- Kylon (wyprawa4x4)
Stary Sącz- Rokfor (Rokfor fahrzeugtechnik Co Ltd)
Proste :wink:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Rokfor32 pisze:W tym konkretnym modelu główny podejrzany to przedni most, a nie skrzynia czy reduktor. Kolejny główny podejrzany - to krzyżaki wałów, a jeszcze kolejny - przednie przeguby.

Reduktor - popuść korek oleju, i wypuść odrobinę (oleju). Jeżeli olej ma kolor miodu, i jest czysty - nie masz po co tam zaglądać. To samo dotyczy dyfrów - zużyte łożyska lub przekładnia błyskawicznie przerabiają olej na kolor szary/grafitowy, plus brokat.
W skrzyni rozdzielczej olej był wymieniony 30tkm temu i nie było nic podejrzanego.
Dyfry przeszły 100% weryfikację i wymianę wszystkich łożysk i co tam jeszcze trzeba, olej nowy.
Przeguby wykluczone, 1 z nich wymieniony.
Krzyżaki wałów niby też (obadane przez 2 mechaników, smarowane itd.) i jakby nie ten objaw ale kto wie.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Addams pisze:Warszawa- Kylon (wyprawa4x4)
Stary Sącz- Rokfor (Rokfor fahrzeugtechnik Co Ltd)
Proste :wink:
Dziękuję za sugestię. Pana Kylona poznałem. Pana Rokfora dotychczas nie.
Obie możliwości wezmę pod uwagę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18051
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: kylon »

Sprawdź proszę czy wały są poprawnie poskładane. W HDJ80 przekręcienie go o 90 stopni co jest częste jest dokładnie efekt tramwaju tylko bardziej w basie.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

kylon pisze:Sprawdź proszę czy wały są poprawnie poskładane. W HDJ80 przekręcienie go o 90 stopni co jest częste jest dokładnie efekt tramwaju tylko bardziej w basie.
Dziękuję za sugestię. Z braku opcji PW pozwolę sobie mailem albo zadzwonię dziś przed południem do fyrmy.
Przyznam, że 'warsztatowo' pewna rzecz mnie zraziła przy naszym pierwszym conieco ale jak to mówią, "spróbujmy jeszcze raz" :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18051
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: kylon »

Ale ja się nie narzucam :wink:. Wyjazd pewnie niebawem a ja mam pełen warsztat do końca czerwca :oops:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: seburaj »

właśnie - wały
roboty z demontażem tyle co i nic - zdemontuj, zawieź do jakiegoś uznanego specjalisty zajmującego się wałami niech sprawdzi czy kóryś nie jest krzywy, czy są dobrze poskładane, zweryfikuje krzyżaki i wyważy

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 301
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: rembacz »

Wymiana krzyżaka na inny z pozoru ten sam ale troszkę mniejszy, może spowodować wibracje wału poprzez pracę nie osiową. Przerabiałem temat w jeepie stosując krzyżaki od Europejczyka, wał wpadał w rezonans i wibracje. Rozumiem że chodzi o HDJ100 ?
Pozdr.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Chłopaki i Panowie,
Bardzo mnie cieszy odzew i sensowne wypowiedzi, za które dziękuję.

Co do wałów i krzyżaków, to jestem w zasadzie pewien, że nie były smarowane przez poprzedniego właściciela lub smarowanie zdarzy/ało się bardzo sporadycznie. Wnioskuję z faktu zaniedbania łożysk w kołach do tego stopnia, że musiałem dać nowe zwrotnice, bo czopy (niewymienne) piasty były zmasakrowane.

Mechanik, któremu ogólnie ufam, zapewnił mnie że z krzyżakami jest OK bo nawet kupiłem jakieś oryginalne na ew. wymianę - powiedział że nie ma potrzeby, więc tylko smarowanie robiliśmy.
Podsumowując, nie sądzę aby wcześniej (do remontu dyfrów) wały w ogóle były demontowane.
Nie dawało mi to jednak spokoju i po Waszych sugestiach zacząłbym właśnie od tego.
Nawet jest w sąsiedniej dzielnicy wyspecjalizowana firma i o dobrej renomie, więc spróbuję.

Oczywiście wszelkie pomysły i sugestie są dla mnie nieocenione.

Panie Kylonie ; P
Jak najbardziej normalnie i pozytywnie odebrałem odzew i Wyprawa4x4 to najbliższa firma z "listy" aż 2 powyżej poleconych warsztatów i tamże myślałem "się skierować" : ) Zwłaszcza, że niestety firma Pana Rokfora jest dla mnie nieodnajdywalna:

https://www.google.pl/search?as_q=warsz ... as_rights=
https://www.google.pl/search?as_q=teren ... +s%C4%85cz
http://www.pkt.pl/naprawa-samochod%C3%B ... lskie/3-1/
niestety.

Całkowicie jest też dla mnie zrozumiałe i oczywiste obłożenie w tym okresie oraz przy tej renomie i lokalizacji..

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Rokfor32 »

Ja jestem jak najbardziej odnajdywalny. Ale nie przez googla ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: seburaj »

yallayalla pisze:. Wnioskuję z faktu zaniedbania łożysk w kołach do tego stopnia, że musiałem dać nowe zwrotnice, bo czopy (niewymienne) piasty były zmasakrowane.
i to wszystko przy przebiegu 200 kkm ? :wink:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Addams »

Panie Seburaju- tak plus/minus :mrgreen:
Panie Yallayalla, Pan Rokfor uchwytny jest jedynie kiedy chce być uchwytny :wink:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Tak tak, Panie Seburaju.
Klasyczny przykład nieświadomego użytkowania pojazdu mającego swoje specyficzne wymagania w zakresie przeglądów i konserwacji pewnych bardzo istotnych podzespołów.
Zaniedbania dość uciążliwe i kosztowne.
Generalnie nie możemy narzekać a tylko splunąć na mercedesy i inne dziadostwo, jakie się naiwnym wciskało naonczas i z pewnością do dziś wciska. Porównanie jest takie, że roczniki podobne ale roziew kosmiczny co do trwałości i niezawodności - nawet przy omówionych zaniedbaniach.

Panie Rokforze, a dlaczego Pan się nie reklamuje choćby nawet w prv?

ODPOWIEDZ