Holowanie automatu (A442)

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Holowanie automatu (A442)

Post autor: Jerzy23 »

witam

Sytuacja nagla. Pada nam J100 z czterobiegowym automatem (A442). Dzwonic po lawete czy moge go holowac? A Jesli tak to w jakich pozycjach ustawic skrzynie i reduktor. Logika podpowiada ze zarowno skrzynia jak i reduktor powinny byc w pozycji N.
Ktos mial jakies doswiadczenia?

Pisze tu bo do dzialu J100 nikt nie zaglada :mrgreen:

pozdro

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: lucjan »

Rozpięty reduktor i pozycja lewarka skrzyni N to podstawa, ale ze względu na brak smarowania skrzyni zdecydowałbym się tylko w ekstremalnym przypadku na holowanie 10-20 km i z prędkością 20-30 km/h. Można też serwować postoje co chwila.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Zaparka »

Jezeli jest skrzynia do remontu, to holowanie do 50km ja juz chyba bardziej niezaszkodzi i tak tarcze beda nowe i jine elementy.
Głównie aby arab nieciagal 100km/g.
Jak silnik dziala i bedzie skrzynia na N, to pompa oleju w skrzyni powinna dzialac, jest napedzana od silnika,
a elementy przenoszace dalej na kola sa niesprawne, takze holowanie niezaszkodzi,mojim zdaniem.
Laweta jest taka droga, ze rozpatrujete oszczedzac, ciagnac 2,5 tonowy samochod na linie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8473
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Rokfor32 »

Nie przenoście doświadczeń z plaskaczy z automatami na terenówki ... :wink: Po zapodaniu N na REDUKTORZE można się holować dookoła świata, i z dowolną prędkością. Nie ma żadnych ograniczeń - albowiem żaden element skrzyni wtedy nie wiruje (bo z tym brakiem smarowaniem to prawda).

Co inne auta 2wd bez reduktora, wtedy na dłuższą metę wykręca się wał napędowy, lub laweta w przypadku przednionapędowych.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Jerzy23 »

dzieki Rokfor!!

Tak tez po cichu myslalem. Niemoze byc tak, ze auta ktore w ogromnej wiekszosci jezdza w tej czesci swiata gdzie zadne assistance nie istnieje, moga sie tak poprostu rozkraczyc po srodku niczego.

Ostatnie pytanie. Tak zeby doprecyzowac. Lewarek skrzyni glownej moze byc w dowolnej pozycji podczas jazdy, czy tez powinien byc na N?

pozdro

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Addams »

Jurek jak odepniesz reduktor to nie wiruje jego połączenie ze skrzynią (tak jakby auto stało), na wstecznym możesz ciągać :wink:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Zaparka »

Rokfor- twierdziś,ze samochody terenowe maja jine automaty niz samochody osobowe?
To ciekawe, cos takiego, pierwsze slysze.
Mialem MB S140 w automacie, zabraniali holowania na odleglość powyzej 20km.
Mam T.Sienne - mozna holowac jak sie podniosa przednie kola - napedzane, by nieuszkodzic automatu.

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: endurance »

@Zaparka,

ustawiając reduktor w pozycję N odłączasz skrzynie od kół jezdnych i to napisał @Rokfor. Jak na reduktorze masz włączony N, a na skrzyni biegów dowolny bieg to samochód zachowuje się tak jak osobówka na N :) :) :)

wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Zaparka »

Na reduktorze jak rozlaczys na N to jestes bez napedu?
A dla czego wtedy takze na skrzyni nie dac N, po co tam dawac bieg jaki to ma sens?
Ale to jest chyba tylko u Toyot ze stalym napedem 4x4, czy tak samo i na te z dolaczanym napedem przednim?

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: endurance »

na 100% to co pisałem jest w hiluxie
nie umiem tego napisać technicznie, ale wyobraź sobie, że reduktor to takie samo urządzenie jak skrzynia biegów tylko ma dwa biegi i N, a ponieważ reduktor jest pierwszy od strony kół więc jak reduktor jest na N to dalej już nie przekazujesz napędu jak np. ciągniesz samochód. Polecam zobaczyć to gdzieś na żywo wtedy łatwiej zrozumieć lub zerknąć poniżej

Obrazek

wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Maciek »

Niedowiarkom i tym którzy jeszcze niezbyt wiedzą jak to działa proponuję zapiąć P na skrzyni biegów i włączyć N na reduktorze.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Zaparka »

A jestes pewny,ze tak samo to dziala w kazdym terenowym 4x4.
Niekiedy jest przod zalaczany dodatkowo a jak go rozlaczys, bedzie sie skrzynia krecila od kol tylnych.
Co typ i od tej samej marki to roznie moze byc, nie mialem w 4x4 automat, to trudno cos sprawdzic.
W Hilu jest staly naped 4x4 czy dolaczany?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Addams »

W hilu jest dołączany ale jeśli na redaktorze jest pozycja N to znaczy że rozłączone jest WSZYSTKO. W Pajero ani w Jeepie na przykład nie ma takiej możliwości- nie ma pozycji N na skrzyni rozdzielczej. Ale temat dotyczy J100 więc chyba można go uznać za wyczerpany.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Zaparka »

Niech kolega napisze,
jak go sciagnieto z pustyni, czy na holu, czy na lafecie.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Holowanie automatu (A442)

Post autor: Jerzy23 »

Zaparka pisze: ... nie mialem w 4x4 automat..

no to poco ta dyskusja? Zakladajac ten watek liczylem na odpowiedz tych co mieli/maja doswiadczenie z autem 4x4 w automacie. W szczegolnosci J100 :wink:

Addams jestes pewny ze w pajero niema pozycji N? W serii II ze skrzynia easy select jest :wink:

ODPOWIEDZ