Holowanie automatu (A442)
Moderator: luk4s7
Holowanie automatu (A442)
witam
Sytuacja nagla. Pada nam J100 z czterobiegowym automatem (A442). Dzwonic po lawete czy moge go holowac? A Jesli tak to w jakich pozycjach ustawic skrzynie i reduktor. Logika podpowiada ze zarowno skrzynia jak i reduktor powinny byc w pozycji N.
Ktos mial jakies doswiadczenia?
Pisze tu bo do dzialu J100 nikt nie zaglada
pozdro
Sytuacja nagla. Pada nam J100 z czterobiegowym automatem (A442). Dzwonic po lawete czy moge go holowac? A Jesli tak to w jakich pozycjach ustawic skrzynie i reduktor. Logika podpowiada ze zarowno skrzynia jak i reduktor powinny byc w pozycji N.
Ktos mial jakies doswiadczenia?
Pisze tu bo do dzialu J100 nikt nie zaglada
pozdro
Re: Holowanie automatu (A442)
Rozpięty reduktor i pozycja lewarka skrzyni N to podstawa, ale ze względu na brak smarowania skrzyni zdecydowałbym się tylko w ekstremalnym przypadku na holowanie 10-20 km i z prędkością 20-30 km/h. Można też serwować postoje co chwila.
Re: Holowanie automatu (A442)
Jezeli jest skrzynia do remontu, to holowanie do 50km ja juz chyba bardziej niezaszkodzi i tak tarcze beda nowe i jine elementy.
Głównie aby arab nieciagal 100km/g.
Jak silnik dziala i bedzie skrzynia na N, to pompa oleju w skrzyni powinna dzialac, jest napedzana od silnika,
a elementy przenoszace dalej na kola sa niesprawne, takze holowanie niezaszkodzi,mojim zdaniem.
Laweta jest taka droga, ze rozpatrujete oszczedzac, ciagnac 2,5 tonowy samochod na linie?
Głównie aby arab nieciagal 100km/g.
Jak silnik dziala i bedzie skrzynia na N, to pompa oleju w skrzyni powinna dzialac, jest napedzana od silnika,
a elementy przenoszace dalej na kola sa niesprawne, takze holowanie niezaszkodzi,mojim zdaniem.
Laweta jest taka droga, ze rozpatrujete oszczedzac, ciagnac 2,5 tonowy samochod na linie?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Holowanie automatu (A442)
Nie przenoście doświadczeń z plaskaczy z automatami na terenówki ... Po zapodaniu N na REDUKTORZE można się holować dookoła świata, i z dowolną prędkością. Nie ma żadnych ograniczeń - albowiem żaden element skrzyni wtedy nie wiruje (bo z tym brakiem smarowaniem to prawda).
Co inne auta 2wd bez reduktora, wtedy na dłuższą metę wykręca się wał napędowy, lub laweta w przypadku przednionapędowych.
Co inne auta 2wd bez reduktora, wtedy na dłuższą metę wykręca się wał napędowy, lub laweta w przypadku przednionapędowych.
Re: Holowanie automatu (A442)
dzieki Rokfor!!
Tak tez po cichu myslalem. Niemoze byc tak, ze auta ktore w ogromnej wiekszosci jezdza w tej czesci swiata gdzie zadne assistance nie istnieje, moga sie tak poprostu rozkraczyc po srodku niczego.
Ostatnie pytanie. Tak zeby doprecyzowac. Lewarek skrzyni glownej moze byc w dowolnej pozycji podczas jazdy, czy tez powinien byc na N?
pozdro
Tak tez po cichu myslalem. Niemoze byc tak, ze auta ktore w ogromnej wiekszosci jezdza w tej czesci swiata gdzie zadne assistance nie istnieje, moga sie tak poprostu rozkraczyc po srodku niczego.
Ostatnie pytanie. Tak zeby doprecyzowac. Lewarek skrzyni glownej moze byc w dowolnej pozycji podczas jazdy, czy tez powinien byc na N?
pozdro
Re: Holowanie automatu (A442)
Jurek jak odepniesz reduktor to nie wiruje jego połączenie ze skrzynią (tak jakby auto stało), na wstecznym możesz ciągać
Re: Holowanie automatu (A442)
Rokfor- twierdziś,ze samochody terenowe maja jine automaty niz samochody osobowe?
To ciekawe, cos takiego, pierwsze slysze.
Mialem MB S140 w automacie, zabraniali holowania na odleglość powyzej 20km.
Mam T.Sienne - mozna holowac jak sie podniosa przednie kola - napedzane, by nieuszkodzic automatu.
To ciekawe, cos takiego, pierwsze slysze.
Mialem MB S140 w automacie, zabraniali holowania na odleglość powyzej 20km.
Mam T.Sienne - mozna holowac jak sie podniosa przednie kola - napedzane, by nieuszkodzic automatu.
Re: Holowanie automatu (A442)
@Zaparka,
ustawiając reduktor w pozycję N odłączasz skrzynie od kół jezdnych i to napisał @Rokfor. Jak na reduktorze masz włączony N, a na skrzyni biegów dowolny bieg to samochód zachowuje się tak jak osobówka na N
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ustawiając reduktor w pozycję N odłączasz skrzynie od kół jezdnych i to napisał @Rokfor. Jak na reduktorze masz włączony N, a na skrzyni biegów dowolny bieg to samochód zachowuje się tak jak osobówka na N
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Holowanie automatu (A442)
Na reduktorze jak rozlaczys na N to jestes bez napedu?
A dla czego wtedy takze na skrzyni nie dac N, po co tam dawac bieg jaki to ma sens?
Ale to jest chyba tylko u Toyot ze stalym napedem 4x4, czy tak samo i na te z dolaczanym napedem przednim?
A dla czego wtedy takze na skrzyni nie dac N, po co tam dawac bieg jaki to ma sens?
Ale to jest chyba tylko u Toyot ze stalym napedem 4x4, czy tak samo i na te z dolaczanym napedem przednim?
Re: Holowanie automatu (A442)
na 100% to co pisałem jest w hiluxie
nie umiem tego napisać technicznie, ale wyobraź sobie, że reduktor to takie samo urządzenie jak skrzynia biegów tylko ma dwa biegi i N, a ponieważ reduktor jest pierwszy od strony kół więc jak reduktor jest na N to dalej już nie przekazujesz napędu jak np. ciągniesz samochód. Polecam zobaczyć to gdzieś na żywo wtedy łatwiej zrozumieć lub zerknąć poniżej
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
nie umiem tego napisać technicznie, ale wyobraź sobie, że reduktor to takie samo urządzenie jak skrzynia biegów tylko ma dwa biegi i N, a ponieważ reduktor jest pierwszy od strony kół więc jak reduktor jest na N to dalej już nie przekazujesz napędu jak np. ciągniesz samochód. Polecam zobaczyć to gdzieś na żywo wtedy łatwiej zrozumieć lub zerknąć poniżej
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Holowanie automatu (A442)
Niedowiarkom i tym którzy jeszcze niezbyt wiedzą jak to działa proponuję zapiąć P na skrzyni biegów i włączyć N na reduktorze.
Re: Holowanie automatu (A442)
A jestes pewny,ze tak samo to dziala w kazdym terenowym 4x4.
Niekiedy jest przod zalaczany dodatkowo a jak go rozlaczys, bedzie sie skrzynia krecila od kol tylnych.
Co typ i od tej samej marki to roznie moze byc, nie mialem w 4x4 automat, to trudno cos sprawdzic.
W Hilu jest staly naped 4x4 czy dolaczany?
Niekiedy jest przod zalaczany dodatkowo a jak go rozlaczys, bedzie sie skrzynia krecila od kol tylnych.
Co typ i od tej samej marki to roznie moze byc, nie mialem w 4x4 automat, to trudno cos sprawdzic.
W Hilu jest staly naped 4x4 czy dolaczany?
Re: Holowanie automatu (A442)
W hilu jest dołączany ale jeśli na redaktorze jest pozycja N to znaczy że rozłączone jest WSZYSTKO. W Pajero ani w Jeepie na przykład nie ma takiej możliwości- nie ma pozycji N na skrzyni rozdzielczej. Ale temat dotyczy J100 więc chyba można go uznać za wyczerpany.
Re: Holowanie automatu (A442)
Niech kolega napisze,
jak go sciagnieto z pustyni, czy na holu, czy na lafecie.
jak go sciagnieto z pustyni, czy na holu, czy na lafecie.
Re: Holowanie automatu (A442)
Zaparka pisze: ... nie mialem w 4x4 automat..
no to poco ta dyskusja? Zakladajac ten watek liczylem na odpowiedz tych co mieli/maja doswiadczenie z autem 4x4 w automacie. W szczegolnosci J100
Addams jestes pewny ze w pajero niema pozycji N? W serii II ze skrzynia easy select jest