Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Moderator: luk4s7
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Pki, przygotuj się na to, że będziesz musiał mi wysłać (oczywiście pożyczyć, bo nie potrzebuję) jakiś programator do scalaków. Obawiam się, że na USB, ale poszukam wśród swoich komputerów w graciarni (mam ich sporo) i może znajdę jakiś z LPT.
Chodzi o to, że jeśli trzeba będzie nanieść poprawki, to łatwiej będzie przesyłać kod na maila niż wysyłać sobie w tę i z powrotem pocztą układ.
Chodzi o to, że jeśli trzeba będzie nanieść poprawki, to łatwiej będzie przesyłać kod na maila niż wysyłać sobie w tę i z powrotem pocztą układ.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Witam,
Na początek pytanie do Czakolo - pytałeś czy będzie działało z extreme valve body z Australii. Czy to znaczy, że masz taki sterownik? Pytam, bo pisałem do nich w sprawie konwertera, który mają w ofercie ( taki z niskim "stall speed"), ale cena jaką mi podali była lekko zaporowa.
Ja walczę ze swoją skrzynią od 3,5 roku, czyli od czasu kiedy kupiłem "setkę". To co mnie najbardziej wkurza, to praca konwertera, który strasznie mieli i dopiero od około 2000 rpm zaczyna w miarę ciągnąć. Jeżdżąc po mieście s ubłaganiem czekam, kiedy auto osiągnie 63km/h i zapnie się lock-up ( a niestety często jest tak, że tych 63/h nie można osiągnąć z powodu aut pędzących z przodu Byłem już u trzech fachowców od automatów (Kraków, Warszawa i Janki) ale niestety, oni twierdzą,że tak chyba ma być. Mój model jest chyba najbardziej niefortunny, bo to rocznik 2003, czyli po lifcie, ale ze starą (dobrą) A442F. Sęk w tym, że tutaj sterowanie skrzyni jest wyłącznie elektroniczne, i nie ma linki, którą można by zwiększyć ciśnienie na pompie oleju.
Kolejna dziwną sprawą jest to, że przy włączeniu Cruise control rozpina się lock-up i w rezultacie zamiast np. 2600 rpm mam 2800 rmp - niezbyt fajnie, zwłaszcza, że to diesel któremu jeszcze ze dwa biegi by się przydały. Zadawałem już kiedyś pytanie na forum, czy ktoś też taki objaw ma, ale nikt nie odpisał... Jeden z fachowców których odwiedziłem, powiedział mi, że może być tak, że auto robione na północne Włochy (górki) ma założony taki konwerter, z wyższym stall speed, bo wtedy lepiej przyspiesza na podjazdach, ale czy Toyota tak robiła to nie wiem.
Tak czy inaczej, jestem żywo zainteresowany tematem sterownika, a jeśli ktoś miał taki problem jak ja to proszę o sygnał.
Na początek pytanie do Czakolo - pytałeś czy będzie działało z extreme valve body z Australii. Czy to znaczy, że masz taki sterownik? Pytam, bo pisałem do nich w sprawie konwertera, który mają w ofercie ( taki z niskim "stall speed"), ale cena jaką mi podali była lekko zaporowa.
Ja walczę ze swoją skrzynią od 3,5 roku, czyli od czasu kiedy kupiłem "setkę". To co mnie najbardziej wkurza, to praca konwertera, który strasznie mieli i dopiero od około 2000 rpm zaczyna w miarę ciągnąć. Jeżdżąc po mieście s ubłaganiem czekam, kiedy auto osiągnie 63km/h i zapnie się lock-up ( a niestety często jest tak, że tych 63/h nie można osiągnąć z powodu aut pędzących z przodu Byłem już u trzech fachowców od automatów (Kraków, Warszawa i Janki) ale niestety, oni twierdzą,że tak chyba ma być. Mój model jest chyba najbardziej niefortunny, bo to rocznik 2003, czyli po lifcie, ale ze starą (dobrą) A442F. Sęk w tym, że tutaj sterowanie skrzyni jest wyłącznie elektroniczne, i nie ma linki, którą można by zwiększyć ciśnienie na pompie oleju.
Kolejna dziwną sprawą jest to, że przy włączeniu Cruise control rozpina się lock-up i w rezultacie zamiast np. 2600 rpm mam 2800 rmp - niezbyt fajnie, zwłaszcza, że to diesel któremu jeszcze ze dwa biegi by się przydały. Zadawałem już kiedyś pytanie na forum, czy ktoś też taki objaw ma, ale nikt nie odpisał... Jeden z fachowców których odwiedziłem, powiedział mi, że może być tak, że auto robione na północne Włochy (górki) ma założony taki konwerter, z wyższym stall speed, bo wtedy lepiej przyspiesza na podjazdach, ale czy Toyota tak robiła to nie wiem.
Tak czy inaczej, jestem żywo zainteresowany tematem sterownika, a jeśli ktoś miał taki problem jak ja to proszę o sygnał.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Czytam pobieżnie z braku czasu na zrozumienie co piszecie i nie zauważyłem, ale cieszę się Pki, że się ubawiłeśpki pisze:Buahahaha, przecież to moje, wstawiłem na początku tematuByć może ten link wyda Wam się ciekawy: http://offpoje.net/modul-aw4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maciek: jeszcze nie mam, ale właśnie się przymierzam do zakupu. U mnie konwerter i hamowanie silnikiem działa bardzo dobrze i tylko szwankuje zmiana niektórych biegów.
Tak przy okazji, mam dodatkowe pytanie: sprawa dotyczy A442F niezależnie od silnika, co? Czy to tylko dla diesli?
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Sprawa dotyczy skrzyni biegów bez względu na rodzaj silnika i samochodu. Jest bardzo dużo skrzyń, które zmieniają biegi dwoma przekaźnikami, więc taki sterownik może pasować do wielu modeli Toyoty, Nissana, Mitsu czy Jeepa.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Ok lex, damy rade, moze zlutuje drugi programator albo zrbie wgrywanie kodu przez usb na czas testu i juz. Jutro sprobuje ci ulozyc plan testu, potrzebny panel z trzema przelacznikami i pusta droga moze w przyszlym tygodniu zaczne projekt plytki
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Jesteś w stanie zrobić sobie panel z trzeba wyłącznikami i podpiąć się tym pod wiązkę skrzyni? Zobaczyć jak działa TL? Masz oscyloskop pod ręka żeby pomierzyć ten sygnał na wyjściu skrzyni?
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Monolog prowadzę, ale co tam, mam już pewien plan lex
Dostaniesz programator na pożyczkę co ci podeśle program do niego, przez USB w okienek go nakarmisz i potem już sam programator podłączasz do kontrolera skrzyni i jednym przyciskiem robisz upgrade
Fajne?
Dostaniesz programator na pożyczkę co ci podeśle program do niego, przez USB w okienek go nakarmisz i potem już sam programator podłączasz do kontrolera skrzyni i jednym przyciskiem robisz upgrade
Fajne?
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Prowadzisz monolog bo ja kupowałem kolejnego FZJ80 i dopiero co dotarłem do domu po dwóch dniach praktycznie bez spania. Więc sorki, ale lecę spać.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Teraz zapewne bedzie większy reportaz z przebudowy FZJ-ta....LEX pisze:Prowadzisz monolog bo ja kupowałem kolejnego FZJ80 i dopiero co dotarłem do domu po dwóch dniach praktycznie bez spania. Więc sorki, ale lecę spać.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
PKI, odpisuję i odświeżam temat.
1. Umiem podłączyć trzy mikroswitche aby mieć biegi góra/dół oraz przycisk blokady. Jeśli zrobisz wspólną masę, to nawet podłączę sobie hebelkowy chwilowy i tym będę mógł zmieniać biegi.
2. Nie mam oscloskopu, ale na poprzedniej stronie na górze masz dokument zaczynający się od DTC P1700 i w nim jest wykres napięcia przy prędkości 60kmh. Być może to będzie punktem wyjścia.
3. Dam chyba radę z zaprogramowaniem układu.
1. Umiem podłączyć trzy mikroswitche aby mieć biegi góra/dół oraz przycisk blokady. Jeśli zrobisz wspólną masę, to nawet podłączę sobie hebelkowy chwilowy i tym będę mógł zmieniać biegi.
2. Nie mam oscloskopu, ale na poprzedniej stronie na górze masz dokument zaczynający się od DTC P1700 i w nim jest wykres napięcia przy prędkości 60kmh. Być może to będzie punktem wyjścia.
3. Dam chyba radę z zaprogramowaniem układu.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
OK, chodzi o to by przed stworzeniem modułu albo równolegle zrobić testy, czyli przeciąć przewody, naprawdopodobniej w pobliżu ECU żeby wszystkie były pod ręka i przetrenować blokadę.
Druga sprawa, czy ktoś ma taki czujnik ze skrzyni na pożyczenie co bym sobie to mógł na stole podłączyć na test? Zębatkę wirującą mam z regulacją prędkości od innych experymentów, potrzebował bym czujnik na test układów wejściowych.
Druga sprawa, czy ktoś ma taki czujnik ze skrzyni na pożyczenie co bym sobie to mógł na stole podłączyć na test? Zębatkę wirującą mam z regulacją prędkości od innych experymentów, potrzebował bym czujnik na test układów wejściowych.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Możesz spokojnie przyjąć że jest to typowy czujnik halla. Czyli kształt i charakterystyka impulsów powinna być typowa jak dla tego typu czujników - do badania możesz więc użyć dowolnego pracującego pod takim samym napięciem (trza zerknąć do serwoówki). Prawdopodobnie czujnik prędkości wału korbowego lub wałka rozrządu będzie identyczny. A prawdopodobnie również czujniki abs.
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Hej rockfor, obstawiam że to nie czujnik halla - a czujnik indukcyjny. Jest to zwyczajny magnes na którym nawinięto cewkę. Pod wpływem zbliżenia metalu zmienia się pole magnetyczne i indukuje napięcie w cewce. Przeważnie te czujniki zawierają tylko elementy pasywne a wzmacniacz i logika jest w innym miejscu (ECU). Można poczytać trochę o tym tutaj: http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... ilnika.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Opis sygnału z serwisówki też nie wskazuje na halla.
Tak więc wolał bym mieć taki czujnik na stole, natomiast jeśli się nie uda to przetestuję z innym. Sprawa o tyle głupią że zmiany w programie to zrobię bez problemu zdalnie, zmiany w sprzęcie tu już gorzej Jestem praktykiem, wolę taki układ przemęczyć na stole z lampkami i przyciskami
Opis sygnału z serwisówki też nie wskazuje na halla.
Tak więc wolał bym mieć taki czujnik na stole, natomiast jeśli się nie uda to przetestuję z innym. Sprawa o tyle głupią że zmiany w programie to zrobię bez problemu zdalnie, zmiany w sprzęcie tu już gorzej Jestem praktykiem, wolę taki układ przemęczyć na stole z lampkami i przyciskami
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
PKI, prześle Ci taki czujnik. Zdemontuje go ze skrzyni, więc go nie zgub
Re: Sterownik automatycznej skrzyni ktoś chce?
Śledzę ten wątek z czystej ciekawości (bo nic z niego nie rozumiem ). Wielki podziw Panowie.