uszczelka głowicy 1HDT

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

uszczelka głowicy 1HDT

Post autor: farmer »

Panowie mam takie pytanko , po remoncie silnika [kapitalka] po złożeniu i odpaleniu leciał olej z pod głowicy , uszczelka była stalowa tylko zamiennik . Po zdjęciu głowicy zauważyłem że nie było takiego zaworka między blokiem a głowicą , założyłem zaworek uszczelka orginał i olej nadal leci . Co zrobiłem źle , podpytywałem już różnych fachowców i nikt nie potrafi pomóc . Autko jeździ ale jest to irytujące no i szmatkę trzeba wymieniać często .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uszczelka głowicy 1HDT

Post autor: kylon »

Głowica była planowana?
Blok sprawdzony czy prosty?

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: uszczelka głowicy 1HDT

Post autor: farmer »

Planowana głowica , blok i po zdjęciu też sprawdzona . Znajomy mówił że może jakiegoś oringu nie ma , ale gdzie tam oring jak uszczelka chyba miedzą jest wywinięta na kanale olejowym .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uszczelka głowicy 1HDT

Post autor: kylon »

Uszczelka pod głowicą to uszczelka kompletna. Nie zakłada się dodatkowych oringów. W dwóch miejscach jest tulejka ustalająca aby głowica nie jeździła i trafiła idealnie na otwory.

Zakładam, że ktoś ogarnia klucz dynamometryczny i nie popierniczył wartości sił dokręcania.

Gdzieś musi być krzywo, musi być pęknięcie albo wżer na bloku.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelka głowicy 1HDT

Post autor: Rokfor32 »

A te tulejki ustalające nie robią jednocześnie za kanały olejowe (ciśnieniowe)? się mi coś tak kojarzy. Bo oprócz nich są jeszcze kanały którymi olej zlewa się z głowicy do bloku.

Jeżeli tak jest, to bez tulejek może się niedoszczelnić. A musiały być zdjęte do planowania.

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: uszczelka głowicy 1HDT

Post autor: farmer »

Już teraz nie pamiętam ale w serwisie w komputerku sprawdzałem czy czegoś nie brakuje i wtedy wyszło że zaworek zmniejszający ciśnienie na głowicy brakował więc założyłem . Dziwi mnie bo po złożeniu odpalam zawsze silnik na sucho na warsztacie i olej leciał od razu . Albo panowie nie sprawdzili głowicy na pęknięcia . Silnik przed remontem miał urwany kawałek tłoka i wyrysowany jeden cylinder ale szlif przeszedł . Gdyby była nie dokręcona głowica to by się gotował a jeździ tak już 1,5 roku , ale wszystko jest możliwe .

ODPOWIEDZ