Luźne rozmowy o LC300

Moderator: luk4s7

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Luźne rozmowy o LC300

Post autor: Wiener »

Na całą resztę normalnego świata jest 3.5 twin turbo 415KM. Dostępny u Arabów, w Rosji, w USA jako Lexus LX600.

Dla biedackiej UE obecnie nie ma i nie ma w planach. W sumie patrząc na zarobki netto w UE to i nie ma się czemu dziwić, mało kogo stać w UE na samochód za ponad pół bańki. Może dostaniemy nową generację udawanego Land Cruisera czyli Prado, ale z jakimś małym i awaryjnym silnikiem.

A tutaj do obejrzenia krótki walkaround + przyspieszenie od 0 do końca. Leci lepiej od Polo GTi, a jest z 2 razy większy. :mrgreen:



https://www.youtube.com/watch?v=2DRaT2ipRi0

rzemanki
Posty: 74
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Dane techniczne

Post autor: rzemanki »

Wiener pisze:
28 gru 2021, 16:59
Na całą resztę normalnego świata jest 3.5 twin turbo 415KM. Dostępny u Arabów, w Rosji, w USA jako Lexus LX600.

Dla biedackiej UE obecnie nie ma i nie ma w planach. W sumie patrząc na zarobki netto w UE to i nie ma się czemu dziwić, mało kogo stać w UE na samochód za ponad pół bańki. Może dostaniemy nową generację udawanego Land Cruisera czyli Prado, ale z jakimś małym i awaryjnym silnikiem.

A tutaj do obejrzenia krótki walkaround + przyspieszenie od 0 do końca. Leci lepiej od Polo GTi, a jest z 2 razy większy. :mrgreen:



https://www.youtube.com/watch?v=2DRaT2ipRi0
Podobno ma być ;)
Słyszałem, że na ostatnim zebraniu dealerów Toyoty w Polsce, taka deklaracja padła.

stasik
Posty: 291
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Dane techniczne

Post autor: stasik »

Wiener pisze:
28 gru 2021, 16:59
Na całą resztę normalnego świata jest 3.5 twin turbo 415KM. Dostępny u Arabów, w Rosji, w USA jako Lexus LX600.

Dla biedackiej UE obecnie nie ma i nie ma w planach. W sumie patrząc na zarobki netto w UE to i nie ma się czemu dziwić, mało kogo stać w UE na samochód za ponad pół bańki. Może dostaniemy nową generację udawanego Land Cruisera czyli Prado, ale z jakimś małym i awaryjnym silnikiem.

A tutaj do obejrzenia krótki walkaround + przyspieszenie od 0 do końca. Leci lepiej od Polo GTi, a jest z 2 razy większy. :mrgreen:



https://www.youtube.com/watch?v=2DRaT2ipRi0
Czytam takie opinie i krew mnie zalewa...
"Duże" Land Cruisery to dobre samochody i J30 powinna być dostępna w Europie, ale to nie powód, żeby wyzywać Prado od badziewia. Mają one swoje słabsze strony, ale to naprawdę dobre samochody. Mały i awaryjny silnik? 2,8 litra Ci za mało? 1GD-FTV to silnik o ugruntowanej całkiem dobrej opinii. Prędzej podwójnie uturbiona i absurdalnie wysilona benzynówka klęknie niż to "małe" 2,8 Z resztą, duży samochód i tak wymaga diesla i tyle.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Dane techniczne

Post autor: Wiener »

rzemanki pisze:
28 gru 2021, 21:26
Wiener pisze:
28 gru 2021, 16:59
Na całą resztę normalnego świata jest 3.5 twin turbo 415KM. Dostępny u Arabów, w Rosji, w USA jako Lexus LX600.

Dla biedackiej UE obecnie nie ma i nie ma w planach. W sumie patrząc na zarobki netto w UE to i nie ma się czemu dziwić, mało kogo stać w UE na samochód za ponad pół bańki. Może dostaniemy nową generację udawanego Land Cruisera czyli Prado, ale z jakimś małym i awaryjnym silnikiem.

A tutaj do obejrzenia krótki walkaround + przyspieszenie od 0 do końca. Leci lepiej od Polo GTi, a jest z 2 razy większy. :mrgreen:



https://www.youtube.com/watch?v=2DRaT2ipRi0
Podobno ma być ;)
Słyszałem, że na ostatnim zebraniu dealerów Toyoty w Polsce, taka deklaracja padła.
GADOJ co gadajo na zebraniu dealerów. Ja z mojego źródełka słyszałem, że 300 czy to w LC czy też LX nie będzie. W oficjalnej dystrybucji będzie? Czy jakiś szachermacher jak z LX570? Będzie benzyna czy tylko diesel? Gadaj! :x :D

@Stasik, nie trzeba dużo szukać o problemach ze 150, jesteśmy na TLC... ile to już wątków było z problemami z SCR i DPF. A ile na australijskich forach. A z tymi osiągami 150ki bym uwierzył gdybym sam się nią nie przejechał. Nie idzie nawet jak na terenówkę. Osiągi gorsze od dostawczaka, tak słabe, że trudno się było wbić na autostradę na wjeździe.

rzemanki
Posty: 74
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Dane techniczne

Post autor: rzemanki »

Wiener pisze:
30 gru 2021, 18:57
rzemanki pisze:
28 gru 2021, 21:26
Wiener pisze:
28 gru 2021, 16:59
Na całą resztę normalnego świata jest 3.5 twin turbo 415KM. Dostępny u Arabów, w Rosji, w USA jako Lexus LX600.

Dla biedackiej UE obecnie nie ma i nie ma w planach. W sumie patrząc na zarobki netto w UE to i nie ma się czemu dziwić, mało kogo stać w UE na samochód za ponad pół bańki. Może dostaniemy nową generację udawanego Land Cruisera czyli Prado, ale z jakimś małym i awaryjnym silnikiem.

A tutaj do obejrzenia krótki walkaround + przyspieszenie od 0 do końca. Leci lepiej od Polo GTi, a jest z 2 razy większy. :mrgreen:



https://www.youtube.com/watch?v=2DRaT2ipRi0
Podobno ma być ;)
Słyszałem, że na ostatnim zebraniu dealerów Toyoty w Polsce, taka deklaracja padła.
GADOJ co gadajo na zebraniu dealerów. Ja z mojego źródełka słyszałem, że 300 czy to w LC czy też LX nie będzie. W oficjalnej dystrybucji będzie? Czy jakiś szachermacher jak z LX570? Będzie benzyna czy tylko diesel? Gadaj! :x :D

@Stasik, nie trzeba dużo szukać o problemach ze 150, jesteśmy na TLC... ile to już wątków było z problemami z SCR i DPF. A ile na australijskich forach. A z tymi osiągami 150ki bym uwierzył gdybym sam się nią nie przejechał. Nie idzie nawet jak na terenówkę. Osiągi gorsze od dostawczaka, tak słabe, że trudno się było wbić na autostradę na wjeździe.
Wiem tylko, że ma być 300.Więcej nic nie chcieli mi powiedzieć.

150 z silnikiem 2.8 204km bardzo sobie chwalę. Nie spodziewałem się cudów a jeździ całkiem fajnie.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Dane techniczne

Post autor: Wiener »

A powiedzieli kiedy chociaż? Bo ostrzę sobie zęby na nią. A tak już spekulując: może będzie hybryda. W USA jest już 3.5 twin turbo hybryda w Tundrze, a wprowadzając coś na rynek UE niemądre byłoby nieużycie hybrydy mając już opracowaną technologię.

stasik
Posty: 291
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Dane techniczne

Post autor: stasik »

A jakie problemy mają opisywać użytkownicy tego forum? Większość jeździ dieslami, reszta pancernymi wolnossącymi benzyniakami. Z resztą i one nie są takie pancerne, kumpel wydał niedawno 20 kPLN na remont 5,7 V8.

Natomiast wysilone, uturbione benzynówki nie są mniej awaryjne od diesli.

Co do 150, którą jechałeś - napewno była sprawna? :lol:

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Dane techniczne

Post autor: Wiener »

No też się nad tym zastanawiałem, ale pan z salonu mówił, że to tak jest. Do 50km/h sprawnie szła, a dalej no straszna lipa. Gdyby była 4.0, to bym na pewno miał ją w garażu, a tak jest co innego. Ale na 300 się napaliłem jak cygan na zasiłek.

Nie do porównania z tym jak zbiera się nowa 300. Przepaść ogromna. Zresztą o czym tu gadać jak moc silnika x2.

Z awaryjnością turbodiesli na poziomie turbobenzyn bym się zgodził gdybyśmy nie mieli norm euro6. SCR i szybko zapychające się DPFy w odróżnieniu od GPFów to coś, co przemawia na niekorzyść silnika w gnoju.

rzemanki
Posty: 74
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:23

Re: Dane techniczne

Post autor: rzemanki »

Jeżdżę codziennie, więc jest sprawna. Rocznik 2021.

W porównaniu do 150 z silnikiem 177km czy też 120 +chip; obecna 150 jeździ rewelacyjnie.

stasik
Posty: 291
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Dane techniczne

Post autor: stasik »

Fakt, tym SCRem przypomniałeś mi dlaczego nieszczególnie mam ochotę na grubsze wydatki na nowszy model ;-) SCR to zło i nie bez przyczyny wymyślono emulatory. A propos, australijskie zaopatrzwnie w AdBlue to głównie Chiny, a Kitajce zmniejszyły produkcję ze względu na problemy energetyczne. No i Kangury rozważają chwilową legalizację emulatorów :mrgreen:

Co do GPF - jeszcze się okaże... Ja z DPFem nie miałem nigdy problemów, ale też mieszkam w fajnym miejscu, wszystkie sprawy miejskie załatwiam z buta, a samochód zwykle pokonuje minimum 20 km.
W benzynówkach problemem pozostaje trwałość turbosprężarki. Spaliny mają dużo wyższą temperaturę niż diesle - siostra termodynamika jest nieubłagana ;-) No i sama "klasyczna" trwałość diesla rozumiana jako odporność na zużycie pierścieni i gładzi niezmiennie pozostaje znacząco wyższa. A kapitalka np. dużego V6 czy V8 to już naprawdę gruba kasa, przy której drobniaki wydane na wtryskiwacze czy inne SCRy bledną.

Ta rozczarpwująca J15 to był automat? Bo to by sporo tłumaczyło...

Awatar użytkownika
OMM
Posty: 81
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:55
Auto: LJ70 2.4

Re: Dane techniczne

Post autor: OMM »


Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Dane techniczne

Post autor: Wiener »

Tak, automat. To nie lata 50, żeby jeździć manualem.

OMM, po pierwsze ceny chore, bo drugie ten sprzedający wydaje się potencjalnie podejrzany: https://jaguarclubpoland.net/forum/inde ... ic=32033.0

Awatar użytkownika
OMM
Posty: 81
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:55
Auto: LJ70 2.4

Re: Dane techniczne

Post autor: OMM »

Sprzedający z ostatniego linku jest znany i ma tu na forum pozytywne opinie. W ogłoszeniach z Krakowa jest natomiast mowa o pochodzeniu samochodów z sąsiedniego kraju. Tam są już dostępne?

Ceny dość "mocne". Pojawiło się w ostatnim tygodniu więcej ogłoszeń 300 na portalach. Dosłownie w jednym momencie taki wysyp. Jest już też tam jedna zarejestrowana w kraju.

stasik
Posty: 291
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Dane techniczne

Post autor: stasik »

Tak, automat. To nie lata 50, żeby jeździć manualem.
Mamy początek lat dwudziestych dopiero :mrgreen:

Daruj sobie niepotrzebne złośliwości. Jak byś się teraz czuł gdybym napisał np. że automaty są dla inwalidów (równie idiotyczny argument). Tak się nie prowadzi kulturalnej dyskusji, dlatego też drugi raz w tę dyskusję nie wchodzę.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Dane techniczne

Post autor: Wiener »

No jest na otomoto zarejestrowany, wersja paździerz ze szmacianą tapicerką za 560k. :lol:

A przypomnę, że u ruskich najwyższa wersja koło 400k chodzi.

ODPOWIEDZ