Nadwozie-LJ70

Moderator: luk4s7

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: RAT »

od razu napiszę że nie znam się na automatach Toyoty jak i na wielu rzeczach z Toyota związanych ale zainteresował mnie kiedyś Wasz projekt chyba 73 chyba która miało 4x4fulltime i blokadę między osiową

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: kylon »

HZJ74. Teraz będzie dokładnie tak samo.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli idzie napęd z UZJ100 to full time.

Można też zastosować skrzynię z angielskich LJ78, jeżeli by kto chciał zostać jednak przy napędzie part time. W obu opcjach sa to skrzynie seri A34x, więc ładnie się dobiera odpowiednie graty bolt on.

Nie ma to specjalnie sensu jak się ma komplet z J100 - ale ma już jak się ma sama skrzynkę z LJ, i winszuje zapodać np. 3UZ-FE, lub 2JZ-GE.

Ten drugi montowałem w takim zestawieniu (z automatem) ale do długiej J78 - i moim zdaniem jednak to taka sobie kompletacja - jedzie, nawet całkiem szybko - ale to mimo wszystko silnik o sportowej charakterystyce, i się by jednak przydało więcej momentu w niższym zakresie obrotów. Nie że zamula - ale trza się przyzwyczaić, że przy bardziej dynamicznej jeździe silnik się kręci wysoko.

Albo lżejsze auto :wink: Przy J73 już by lepiej było. Bo 2JZ i manualna skrzynia (montowałem taki set w krótkiej J7) - to już bardzo ładnie się odpycha. Automat jednak pochłania sporo na straty, i szybko wyczuwa dodatkowa masę.

Kylon - robiłeś już przymiarki, ile miejsca zostaje do chłodnicy przy V8 i nadwoziu HD? Bo chodzi też za mną koncepcja zapakowania starego dobrego 1UZ, ale do budy LD, i jakoś tak cienko z miejscem wychodzi, przy zostawieniu wiskozy. HD ma ciut dłuższy przód - ale za to węższy (stare wersje), i się obawiam o miejsce na osprzęt, bo V8 zajmuje sporo na szerokość.

Na razie to luźna koncepcja, więc zbieram info :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: kylon »

Na razie stoi w kolejce.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: RAT »

Czyli to oznacza że dałoby się założyć skrzynię z 100 manual lub automat do moje KZJ73 ? Tak żeby miała full time z blokadą ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Tak.

Ale to nie takie hop siup ... :wink:

Automat - wymaga sterowania. Komputera, ogólnie. W niemal wszystkich modelach toyoty za ECT robi główny komputer silnika. Żeby więc zapodać coś takiego do KZJ73 - trza by zapodać sterowanie np. z KZJ90 - czyli przeszczepić elektroniczną pompę, oczujnikowanie, przepustnicę - a do skrzyni płytę sterowniczą (lub inaczej - płytę zaworową). Każda w zasadzie aplikacja automatów A34x to inny (w detalach) układ sterowania skrzynią, wiec żeby zadziałało jak trzeba - należy zastosować sterowanie skrzynią odpowiednie dla posiadanego sterownika (komputera silnika).

Natomiast skrzynka manualna - owszem, były w przyrodzie kompletacje skrzyni R15x i reduktora z J100 - ale w "naszym klimacie" sa jak szympans albinos: do pooglądania na zdjęciach :wink:

Można oczywiście odpowiednie graty pozamawiać przez aso (nie całe podzespoły, a jedynie elementy do konwersji). Ale wtedy podwoisz wartość swojego auta :wink:

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Nadwozie-LJ70

Post autor: RAT »

ok to lepiej zostanę przy KZT bez zbędnej elektroniki i nadal będę szukał skrzyni w jak najlepszym stanie z KJZ lub LJ :)

ODPOWIEDZ