Siemka DRUZJA
Temat jest prosty =>29 kwietnia 2014 - termin ostateczny . Jaki powód później podam.
Jest POLONEZ ATU, bo 4x4 już mam
Trzeba z niego zrobić fają brykę z dużą mocą i fajnym szpejem. Koszt jak najniższy bo na browara nie starczy przy remoncie.
Zacznijmy od silnika i mostu tylniego, bo POLONEZ ma mieć moc(jak w Gwiezdnych Wojnach) i oby się nie popsuło kobiecie w drodze. Co proponujecie co włożyć co zamienić - TYLKO PROSZĘ O POWAŻNE PROPOZYCJE.
Wnętrze i kolory, wszystkie propozycje i wizualizacje mile widziane już teraz.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 16 wrz 2013, 22:51
autor: plum76
jak siedziałem na praktykach w warsztacie pod samochodami to pamiętam że były w Polonezach wersje 1.4 100KM z silnikiem Rovera. Półośki były specjalnie wzmacniate w tej wersji.
No to może silniki z tej rodziny podejdą bez większej modyfikacji np ten http://allegro.pl/silnik-rover-75-mg-zt ... 97517.html
paweł
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 06:32
autor: kpeugeot
raczej jakieś bmw lub inne tylno napędowe
ale ja bym brał to już najlepiej cały spód przerzucić
jakiś mercedes 190 w benzinu albo
lexus
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 07:32
autor: kylon
Na piwo miało staczyć
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 08:35
autor: Rokfor32
Na początek most tylny ze starego hila (powinien z grubsza szerokością pasować, jak co mogę pomierzyć) - wytrzyma przy tej budzie i masie moc dowolną. Silnik - cały zespół z czegoś tylnonapędowego. Sam silnik mocniejszy rozniesie ori skrzynkę leopolda w pył ekspresowo, już nie mówiąc o problemach z dobraniem sprzęgła odpowieniego dla zwiększonej mocy i momentu.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 12:16
autor: KAT
Rokfor twoj pomysl podoba mi się. Silnik najlepiej taki co by za duzo elektroniki nie mial i byl razem ze skrzynią biegów. Myslalem o silniku z forda granady z tego co pamietam byl tam v6 na gazniku. Co ty na to.
Dajcie cynę czy może ktoś to zobaczyć silnik _ miejscowość PARZYMIECHY gdzieś w okolicach Częstochowy, Wielunia.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 21:39
autor: Pyrka
W dawnych czasach Andrzej Jaroszewicz a później chyba i Marian Bublewicz ścigał się Stratopolonezem z silnikiem V6 248 KM od Ferrari Dino i Lancii Stratos. Że myśmy świata nie podbili tymi konstrukcjami, Tarpanami, Żukami i Nyskami, to aż dziw bierze... Kierownicę od Toyoty sobie chociaż załóż Kacie jak skończysz .
Przy okazji chyba jedyny odcinek TopGear kręcony w Polsce. Z 1983 roku. Jeszcze bez Clarksona.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 22:12
autor: estewes
Fajny projekt.Ja kiedyś ostro katowałem polonezy,kilka ich bylo .Za.ebista byla przejsciowka w wersji policyjnej.zrobiłem 400.000 tym sprzetem i poszedl na zlom z powodu blacharki ale mechanicznie lepiej niz nie jeden landcruiser z przebiegiem"150.000" i jezdzony tylko do kosciola
Jednego Trucka to połamałem w pól jak zaczolem latac bokiem jak rajdowka
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 17 wrz 2013, 23:02
autor: KAT
Pyrka w odpowiednim czasie myślę że się zgłoszę do Ciebie.
Tak na poważnie co włożyć do środka.
Rokfor możesz pomierzyć most o ktorym pisałeś.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 18 wrz 2013, 08:13
autor: Rokfor32
Na fordach się nie wyznaję. Ale bym nie szedł w zbyt stare konstrukcje.
Co do ZX300 - przy takim swapie mus jest mieć kompletną elektronikę sterującą, inaczej za dorobienie sterowania silnikiem wywalisz 2x cenę wyjściową.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 18 wrz 2013, 11:46
autor: KAT
To Jaki silnik i skrzynię włożyć? od tego muszę zacząć. jakieś pomysły
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 18 wrz 2013, 12:02
autor: Pyrka
KAT pisze:To Jaki silnik i skrzynię włożyć? od tego muszę zacząć. jakieś pomysły
Rzędową 6-kę z BMW wkładaj. BMW teraz z Toyotą będą nową Suprę robić to się forumowej marki przewodniej będziesz jakoś trzymał.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 18 wrz 2013, 12:37
autor: Rokfor32
Poldonez może mieć za mało przestrzeni na rzędową szóstkę. Ale gdyby wydało - to silnik supry byłby jak najbardziej.
Wątpię jednak. Podejrzewam że nawet jednostka z lexa IS200 będzie problematyczna.
No chyba że opcja zmiany na napęd przedni - wtedy idealne byłoby 3S-GE lub GTE z celiki. Silnik fajny, ale opcja zrobienia go z napędem na tył jest dosyć trudna.
Toyota ma klika silników benzynowych łączalnych ze skrzynkami 2wd z napędem tylnym - ale to nie są jednostki sportowe. Czyli stosunkowo duże, ale niezbyt mocne.
Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM
: 18 wrz 2013, 13:31
autor: czobi
inna sprawa ze na złombol mozna jechac seria ale jak pana sobie zyczy