Toyota Hiace most przełożenie

Moderator: luk4s7

nubus
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2012, 07:47
Auto: Toyota Hiace
Kontakt:

Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: nubus »

Niestety nie ma forum Hiace nad czym ubolewam.. na temat mojej tojki jest bardzo mało informacji. Posiadam bardzo fajną Toyotę Hiace 9 osobową z silnikiem 2.4 td 90ps i wszystko jest pięknie i cudownie dopóki nie wyjadę na autostradę….niby według licznika możną ją rozpędzić maksymalnie do 160km/h natomiast według GPS jest to 130km/h….i faktycznie licznik zawyża. Obroty są dość duże a nie przekłada się to na prędkość. Chciałbym coś pokombinować ale nie mam wiedzy technicznej na temat tego autka….czy jest szansa wsadzić inny most bądź mój oddać w dobre ręce aby zmienić przełożenie? Czy ktoś może mi pomóc w tej przeróbce? Toyota jest naprawdę super w najgorsze mrozy pali na dotyk, nigdy mnie nie zawiodła ani grama rdzy nie chcę się jej pozbywać natomiast przy każdej przejażdżce autostradą szlag mnie trafia  pozdrawiam

Awatar użytkownika
radomada
Klubowicz
Posty: 465
Rejestracja: 06 lut 2009, 13:14
Auto: FJ40
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: radomada »

Miałem kiedyś Toyotę Hiace 1.8 benzyna z 1985 roku.
Na autostradzie więcej jak 130 km/godz nie poszła.
Przy 130 km/godzinę miałem wrażenie że zaraz wystartuję...........

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: Kwieczor »

a jak znajdziesz i zmienisz przełożenia na szybsze, to znów na dole będzie Cię szlag trafiał, że mocy mało i auto ruszać nie chce...
podobny problem miałem w pahero 2.5 - nominalnie 99 kucy, po 20 latach spora część już zdechła
auto miało takie mosty, że V-max = 120km/h, za to na jedynce gumy paliło - więc ze słabymi silnikami to jest raczej wybór pomiędzy mieć ciastko za zjeść ciastko :(

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: Rokfor32 »

Hiace ma przekładnie identyczne jak w hilach czy 4runnerach. Przednia, 7,5", jest identyczna jak dla hila (znaczy się samo przełożenie - most jest inny :wink: ), natomiast tył -8" - nie jestem która wersja. Hiace chyba nie miały układu LSD, i możliwe że powinna tam iść przekładnia taka jak dla 4Runnera z 2,4 benzyną.

Ale - primo - która wersja hiace (rocznik)? No i 2 czy 4wd? Młodsze wersje, z silnikami d4d mają szybsze przełożenia, benzynowe też.

Napisz dokładnie co masz, a najlepiej wrzuć vin (może być na pw), to napiszę Ci co i jak dokładnie się da zadziałać.

nubus
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2012, 07:47
Auto: Toyota Hiace
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: nubus »

Kolego Kwieczor - moja Hiacka jest z 2000r vin JT121LK1200075968. Aktualnie posiadam dwa mosty, oryginalny, który został zdemontowany (mial luzy i delikatnie wył) oraz aktualnie mam założony most od hiace D4d 4x4 z blokadą LSD. Tak sądze że jest blokada ponieważ naklejka jest na moście "OIL LSD" Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: Kwieczor »

to bardziej do Rokfora :)
ja się tylko podzieliłem swoimi doświadczeniami z wolnym autem

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: Rokfor32 »

Po vin wychodzi, że masz tam przełożenie główne 4,10 (w oryginale). Wersje młodsze, z d4d, miały 3,9.

Więc jeżeli masz tą drugą - to już nic szybszego się nie da ... :wink:

Opcje są trzy:
- odprężyć się i przyzwyczaić, znaczy polubić wyższe obroty w dieslu :wink:
- zapodać solidnie większe kółka
- zmienić silnik na benzynowy.obroty będą równie wysokie - ale w benzynie to zupełnie w niczym nie przeszkadza :wink:

nubus
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2012, 07:47
Auto: Toyota Hiace
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: nubus »

tylko że mam wrażenie że z tym "nowym" mostem jadę wolniej przy tych samych obrotach...
rozmwiałem wczoraj z gościem który naprawia mosty, powiedział że jest szansa wstawienie mostu od BMW i wtedy przełożenie może mi dobrać jak najbardziej optymalne. W trasie plai mi grubo ponad 10l przy kilometrach z licznika....według GPS nawet nie chcę obliczać....czy mosty są w jakiś sposób opisane na obudowie?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: kpeugeot »

kręcisz kołem 1 obrót i liczysz ile obrotów wału ci wyszło - wtedy możesz policzyć przełożenie mostu

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: Rokfor32 »

Dwa razy ... :wink:

Jeżeli dźwiga się tylko jedną stronę - trzeba zakręcić kołem dwa razy. bo mechanizm rożnicowy robi za przekładnię 1:2. Jak się oba koła podniesie - i lsd trzyma - to raz.

nubus
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2012, 07:47
Auto: Toyota Hiace
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: nubus »

Witam, mam pytanie - czy jest możliwość wymiany krzyżaka w tylnej półosi w przegubie wewnętrzny? mechanik który ostatnio je ogląda stwierdził że mają wyczuwalny luz i drżenie karoserii w pewnym zakresie obrotów może pochodzić od przegubów wewnętrznych. w tym rzecz że nie ma opcji kupienia całych przegubów....regeneracja przegubów jest dość droga. Ponoć można spróbować z krzyżakami czyli "kamienie" z łożyskami igiełkowymi...czy jest szansa na ich kupienie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: kpeugeot »

ale tam nie ma krzyżaków, tam jest tylko łożysko, no chyba że z tyłu nie jest sztywny most tylko IFS i wahacze

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Hiace most przełożenie

Post autor: Rokfor32 »

Wewnętrzne przeguby to też taki rodzaj "krzyżaka" - ino trójramienny :wink:

Ale - to na bank nie to. Te przeguby zużywają się jedynie w wyniku rozwalenia manszety, i totalnego zasyfienia. Luz - minimalny zawsze jest. I nie przeszkadza, bo to jest tak skonstruowane, że się samo centruje. No chyba że przegub jest zatarty - wtedy po prostu do wymiany.

To co się zużywa natomiast - to kielichy (ta część, która wchodzi do dyfra), i piasty kielichów w koszu satelitów. Typowa usterka, a właściwie zużycie, dla zawieszeń niezależnych i kielichów osadzanych bezpośrednio w przekładni. Zużywają się też wewnętrzne bieżnie w kielichu (w części zewnętrznej, tam gdzie pracują rolki) - i to faktycznie może być źródłem wibracji).

Niestety kosz satelitów, mimo standardowej wielkości 8", nie podpasi z LC czy hila, ze względu właśnie na łożyskowania kielichów. Koszt aso będzie dosyć wysoki, około 2 tysie.

Natomiast kielichy - przy wersji 2wd hiace ma bardzo podobne jak w 4runnerze drugiej generacji z przodu. Możliwe, że nawet całe przeguby wewnętrzne są współzamienne - nie mam niestety jak tego porównać, żeby dać info na 100%.

ODPOWIEDZ