Witam od kilku lat w mojej toyce pojawiał mi się błąd P1251. Spadek mocy wyłączenie turbiny i kontrolka VSC. Błąd wyskakiwał głównie przy przyspieszaniu szczególnie pod górę.
W sieci jest sporo wyjaśnień.
U mnie rozwiązanie okazało się proste.
Na zaworze podciśnieniowym sterowania turbiną jest taki element gumowy wyglądający jak komin lokomotywy z wylotem z boku. Element można zdjąć z rurki zaworu i zabrać do domu. Wewnątrz gumy znajduje się plastikowa obudowa. U góry widać cztery otwory po bokach. Wyciągamy pokrywę płaskim śrubokrętem. Wewnątrz obudowy widać odrobinę włókniny u mnie byłą zapiaszczona i czarna od sadzy.
Ta włóknina to filterek, przez który wyrównuje się podciśnienie przy otwierającym się zaworze podciśnieniowym.
Dopóki był brudny i zapiaszczony turbina przeładowywała i pojawiał się bład P1251.
Filterek wymyłem wstępnie w detergencie z piasku i kurzu, a następnie sadzę rozpuszczałem w czystym spirytusie. Za każdy kolejnym podejściem spirytus robił się coraz mniej czarny.
Niestety do białości filterka nie dało się doprowadzić. Filterek wysyszyłem.
Złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem na rurce filtra.
Testujemy samochód już tydzień i przeładowanie się nie pojawia, błąd P1251, też się nie pojawia. Spadki mocy znikły.
Może wam to też pomoże, PZDR.
RAV4 II D4D 2.0 błąd P1251.
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: RAV4 II D4D 2.0 błąd P1251.
Możesz podesłać zdjęcie z lokalizacją tego „komina”?
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: RAV4 II D4D 2.0 błąd P1251.
Generalnie pod intercoolerem po prawej stronie dwa zawory jak będę miał chwilkę to zrobię foto
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: RAV4 II D4D 2.0 błąd P1251.
Obiecane zdjęcie zaworka.
Filterek w środku warto czyścić co jakiś czas.