Z filtrem zgoda, to mi sie pomieszalo, piszac to mialem w glowie obraz 1MZ-FE - tam odlew jest centralnie dokladnie na srodku.
- 847b-2.jpg (31,72 KiB) Przejrzano 1694 razy
I na to pomyslu faktycznie bym zadnego nie mial.
3VZFE tez ma filtr na srodku tak jak pisalem, ale mocowany za pomoca takiego ramienia jak widac tutaj:
- 1652329946654_bulletin.jpeg (50,37 KiB) Przejrzano 1694 razy
I to juz mozna latwo zmodyfikowac, czyli usunac lacznik i zalozyc filtr bezporednio do bloku. Co prawda frabrycznie gwintu na tuleje nie ma, ale zapewne mozna nagwintowac. Byc moze mozna obrocic lacznik. Lub zastosowac flansze z krocami pod zewnetrzny filtr. Wiec tu jak najbardziej rozwiazanie jest.
Z mocowaniem lap tez nie jest tak ze to niemozliwe - calkiem mozliwe i nawet moim zdaniem latwiejsze niz kombinowanie z krzyzowka glowic. Natomiat wymaga to wlozenia dodatkowej pracy, a wiec czasu i pieniedzy. Plus mamy kolejny customowy element ktory trzeba wymyslic, zaprojektowac i wykonac.
Z drugiej strony bloku tez nie ma pozadancyh otworow na lape. Nie ma tez w ogole materialu w miejscu gdzie powinny byc - jest tam plasko. Znow - da sie dorobic inne mocowanie lapy. Ale znow trzeba kombinowac.
Nastepnie dochodzimy do tego ze w 3VZFE nie ma podstawy wisko. Niby nie jest to duzy problem, mozna dorobic. Lub uzyc elektrycznego wentylatora. Ale znow - trzeba to wymyslic, zaprojektowac i wykonac.
Nastepnie dochodzi kwesti ze ze aparat zaplonowy wychodzi w grodzi. Co oczywiste nie da sie go tam zamontowac, wiec trzeba ten otwor zaslepic i wymyslic inny zaplon. Wiec albo standalone, albo ECU od 5VZ albo elektorniczny uklad rozdzielajacy zaplon. Takowy trzeba zaprojektowac lub kupic gotowy i zaadoptowac do naszych czujnikow.
Etc etc etc.
Niby nie sa to wielkie problemy, ale nawet jesli stosunkowo drobne to jest ich mnogosc.
Co do swapu glowic - jestem sceptyczny. Wszystko zalezy od tego jak bardzo kanaly sa podobne lub jak bardzo przesuniete. Ja bym nie chcial spawac ani wiercic glowic i/lub bloku. Ale znow - byc moze daloby sie to z adekwatnymi umiejetnosciami i przy odpowiednim nakladem pracy zrobic.
Zeby potwierdzic lub wykluczyc trzeba porownac bloki i glowice na zywo, a nie na zdjeciach z internetu.
Wiec ogolnie - to prawda, da sie to zrobic, ale czy warto? Gdyby nie istnialo 5VZ-FE, to tak, byloby warto kombinowac, bo 3VZ-E nie rozpieszcza ani moca ani jakoscia. Gdyby 3VZ-FE byly tanie jak barszcz i latwo dostepne na kazdym rogu - rowniez tak, bo koszt dodatkowych przerobek by sie oplacil. Natomiat skoro 5VZ jednak istnieje, co wiecej jest nawet popularniejszy od 3VZ-FE, a pasuje na zasadzie plug & play bez modyfikacji, to moim zdaniem kombinacje z silnikiem od Camry nie sa warte trudu.
Dla mnie to byla bardzo ciekawa i edukacyjna rozkmina, lubie takie, ale nie pojde ta droga. Jesli mialbym rozkminiac mnostwo niepasujacych lub watpliwych rzeczy - to musialaby za tym stac jakas wspaniala nagroda typu kipiaca moc lub niewyobrazalan trwalosc
Mogac miec to samo bez kombinacji z 5VZ - wybieram te droge. Dzis wlasnie kupilem i przywiozlem silnik. Co prawda w kawalkach, ale z zamiarem rychlego poskladania.