Blokada mostów lub torsen w 4runnerze?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Blokada mostów lub torsen w 4runnerze?

Post autor: mac2_l »

Przejrzałem neta w temacie blokad w 4runnerze i tak chciałem zasięgnąć waszej opinii. Jak to jest z tym LSD? Niby mam ale jednak albo nie działa wcale albo na tyle słabo że nie daje to żadnego efektu. Nie sprawdzałem podnosząc tyłu do góry i kręcąc kołem ale w terenie jak auto się zwykrzużuje tak że tylko jedno tylne koło dotyka gleby to nie widać żeby coś chciało ciągnąć. I tu nasuwa się kilka pytań. Jak już rozbiorę dyfer to będzie widać że coś jest zużyte? Da się wymienić tarczki? Jest tam jakiś element dociskający który można wymienić/regenerować? Nie wiem czy kiedykolwiek poprzedni właściciel zmieniał olej i czy zalewał właściwy (ja po kupnie sprawdziłem tylko stan) może być tak że jest zalany nie właściwy i czy po jego zmianie na odpowiedni LSD zacznie działać? Czy jak już mam most z LSD to mogę zamiast tego włożyć inną blokadę? Pooglądałem trochę co jest dostępne i pomijając już ARB i blokady automatyczne podobne do lockright-a to spodobał mi się pomysł włożenia torsena:
Obrazek truetrac od firmy Eaton.

Może nie jest to blokada ale miałem kiedyś Audi A6 i naprawdę napęd w ekstremalnych warunkach strasznie mnie zaskakiwał oczywiści na +.
Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być e-locker Toyotowy ale pomijając konieczność przeróbki obudowy mostu chyba słabo z dostępnością po tej stronie oceanu tego dobrodziejstwa. W US podobno można kupić cały dyferencjał z blokadą za mniej niż 1k $ nowy a u nas jakoś nie znalazłem używek ale za to pokusiłem się o telefon do serwisu i wcale się nie zdziwiłem jak usłyszałem cenę zdaje się 9600zł He He.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 22:09 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Blokada mostów lub torsen w 4runnerze?

Post autor: Northern Sun »

wszystko do ogarniecia, wywalisz ifs i wstawisz solid axle od 85 4runnera,

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada mostów lub torsen w 4runnerze?

Post autor: Rokfor32 »

Za dużo pytań na raz - a poza tym sporo już było na ten temat napisane - poszukaj.

Ogólnie - LSD jest wpełni serwisowalne - można je odnowić bez problema. Ale nie tanio. Inny typ blokady oczywiście można włożyć - i jest ich sporo za kałużą. Jedno ale - do tego typu terenu jak u nas i do niezbyt zmodyfikowanego auta torsen się nie sprawdzi (potrzebuje mega wykrzyżu żeby poprawnie działał w terenówce). Ten typ mechanizmu nie zadziała jeżeli będziesz miał jedno kółko w powietrzu - mimo iż teoretycznie przekaże 30% momentu na drugą oś. Tyle że 30% z zera to nadal zero ... :wink:

Blokady fabryczne są dostępne u nas bez ceregieli i za rozsądne pieniądze - hilux "90 - '05, J9, J12 . Ta od hila różni się od pozostałych kształtem żeber na korpusie, i chyba ułożyskowaniem ataku - są jednak w 100% współzamienne. Problem jest jedynie z silniczkiem zapinającym - te występują w dwóch odmianach - "nie na sprzedaż" i zepsute ... :mrgreen: Przy odrobinie inwencji można jednak się obejść bez tego silniczka, i zastąpić go pneumatyką.

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Blokada mostów lub torsen w 4runnerze?

Post autor: Northern Sun »

dokladnie, akcji typu kolo w powietrzu wrecz bym unikal, chyba ze jestes na ostrym szlaku i szukasz przeskokowych miejsc no ale to wogole inna gadka :)

ODPOWIEDZ