PTO w 4runnerze ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

PTO w 4runnerze ?

Post autor: mac2_l »

Czysto teoretycznie chciałem zapytać o ewentualne możliwości zrobienia pto w t4r? W moim reduktorze nie ma nawet pozycji neutral. I tak mi przyszło do głowy czy może jakaś inna skrzynia albo sam reduktor dało by się od czegoś dobrać żeby miał wyjście pto? Ktoś wie? Szukałem ale jakoś bez efektu.

Awatar użytkownika
Alban
Posty: 591
Rejestracja: 17 cze 2010, 21:58
Auto: HDJ 100

BJ 40
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: Alban »

Jak dopasujesz reduktor od HDJ80 np to ma on możliwość dołożenia oryginalnej przystawki
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199712 ... _3602.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: mac2_l »

a pasuje przynajmniej trochę?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: Rokfor32 »

Zależy - jak masz automata, to możliwe że podejdzie napęd z UZJ100 z wersji europejskiej, ale reduktor i tak musiałbyś szukać z J8 i to wersji GCC, w europejczykach bardzo rzadko występował przygotowany otwór pod PTO (jedynie kształt odlewu reduktora sugeruje że tam właśnie ma być PTO ... :mrgreen: )

Najprościej - napęd z J7, ale wtedy raczej z manualami. Praktycznie wszystkie reduktory J7 mają wejście na PTO.

Można też zrobić wyjście napędu samemu (wymaga do cięcia i spawania korpusu skrzyni), bierze się wtedy napęd z dolnego wałka skrzyni, tzw. choinki, i zapodaje przystawkę PTO np. od patrola. Wtedy nie jest potrzebna poz. N na reduktorze.

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: mac2_l »

mam manuala.
czyli całą skrzynie z reduktorem trza by było czy sam reduktor z j7 ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: Rokfor32 »

Teoretycznie sam reduktor, ale w praktyce ze skrzynią (jedynie dzwon sprzęgła swój zachowasz). Albowiem do połączenia danego typu skrzyni z danym typem reduktora potrzebny jest adapter - który stanowi element skrzyni (ta część od stalowej płyty do reduktora). Nie ma szans zanabyć tego elementu osobno (chyba że ASO, ale cała skrzynia na allegro będzie tańsza), poza tym reduktor J7 jest dosyć "nietypowy" dla handlarzy - nie da się go zdjąć ze skrzyni w jednym kawałku (wymaga to otworzenia reduktora i wybebeszenia przekładni całkowicie, żeby się dostać do dwóch śrub skręcających reduktor ze skrzynią), więc praktycznie nie ma w ofertach samej skrzyni albo samego reduktora do J7.

Nie napalaj się jednak, i przemyśl sprawę dokładnie. Między 4Runnerem a J7 jest bardzo dużo różnic, i nie są to tylko małe szczególiki - napęd J7 jest przesunięty na prawo również z tyłu, a to w 4R oznaczać będzie skośnie ustawiony wał i jego kolizję ze zbiornikiem paliwa. Napęd J7 jest też krótszy - co przełoży się na inne długości wałów napędowych, i to zarówno przedniego jak i tylnego. Trzecie - inaczej jest rozwiązana konsola centralna, i dźwignia reduktora wyjdzie na wycieraczce u pasażera, a i zmiany biegów z ledwością się zmieści (będzie przesunięta do przodu). Również poduszka skrzyni będzie w innym miejscu - tak na oko do 15 cm do przodu przesunięta, wymaga zresztą innej belki - płaskiej, ta w 4R jest mocno "kołyskowata".

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: mac2_l »

To trochę do bani, tak się spodziewałem, że nie będzie prostego rozwiązania plug & play a szkoda. To chyba faktycznie najwygodniej i najprościej napędzić pto z dolnego wałka skrzyni. Mniej rzeźbienia niż przy wymianie wszystkiego do okoła albo w sumie jeszcze łatwiej zmienić auto na łatwiejsze w modyfikacjach a raczej popularniejsze niż motać 4runnera. Dużo minusów. Nieszczęsny zawias przodu, kłopoty z pto, brak miejsca pod maską, długi zwis tyłu. Itp. Z tym przesunięciem wału to faktycznie lipa zważywszy że już teraz przy max wykrzyżu tyłu wał mi haczy o zbiornik. Więc trzeba by pewnie dużo przerabiać. No trudno zostaje zatem zakupić elektryka albo pójść w hydraulike tylko tego znowu nie będzie łatwo napędzić z racji braku miejsca pod maska na wydajniejszą pompę inną niż od wspomagania. Dobra dzięki za konkretną odpowiedź.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: Rokfor32 »

Miejsca pod maską jest dosyć - tam gdzie jest montowany kompresor klimy. ograniczenie jest gdzie indziej.

Przednia strona wału korbowego nie jest przystosowana do odbioru większych mocy - tam jest tylko jeden mały wpuścik na kole pasowym. Nie chce mi się tego przeliczać - ale tak na oko jest on w stanie przenieść może do 2kW mocy, i to przy dużych obrotach (czyli małym momencie obrotowym). Natomiast wydajna pompa hydrauliczna to zapotrzebowanie mocy na poziomie 10kW lub wyżej, i to przy obrotach średnich najwyżej - czyli jakieś 50 - 60 Nm - a to 20 - 25% max momentu jaki daje silnik 3VZ-E.

Awatar użytkownika
mac2_l
Posty: 57
Rejestracja: 25 lip 2010, 20:13
Auto: 4RUNNER II gen.
Kontakt:

Re: PTO w 4runnerze ?

Post autor: mac2_l »

Rokfor32 pisze:Miejsca pod maską jest dosyć - tam gdzie jest montowany kompresor klimy. ograniczenie jest gdzie indziej.
chyba że się ma klime...
a że ten wypierdek nie przeniesie odpowiedniej mocy to nawet nie pomyślałem.

ODPOWIEDZ