Witojcie + zagadka
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 2010, 21:15
- Auto: Hilux Surf JDM
- Kontakt:
Witojcie + zagadka
Siemano wszystkim
Maj nejm is olo i jestem szczesliwym posiadaczem surfa heh tzn szczesliwym jak sie nie psuje Mam nadzieje ze bedziemy sobie pomagac w miare mozliwosci aaa no i pragne zapewnic ze wszystko co pisze to wiem z wlasnego doswiadczenia bo grzebie przy furze wlasnorecznie- zadnych historyjek z d....nie bedzie
Taa to teraz jak juz sie przywitalem to mam zagadke : czy wiatrak przy 2.4 td od chlodnicy ma wisko ? Bo u mnie chodzi non stop a podobno powinien sie rozlaczac? Pytam bo szykuje sie wymiana chlodnicy i chce wszystkie czesci skompletowac zanim wszystko rozgrzebie.
Dzieki
olo
Maj nejm is olo i jestem szczesliwym posiadaczem surfa heh tzn szczesliwym jak sie nie psuje Mam nadzieje ze bedziemy sobie pomagac w miare mozliwosci aaa no i pragne zapewnic ze wszystko co pisze to wiem z wlasnego doswiadczenia bo grzebie przy furze wlasnorecznie- zadnych historyjek z d....nie bedzie
Taa to teraz jak juz sie przywitalem to mam zagadke : czy wiatrak przy 2.4 td od chlodnicy ma wisko ? Bo u mnie chodzi non stop a podobno powinien sie rozlaczac? Pytam bo szykuje sie wymiana chlodnicy i chce wszystkie czesci skompletowac zanim wszystko rozgrzebie.
Dzieki
olo
Re: Witojcie + zagadka
Zdecydowanie ma wisko .
Kręci się zawsze cały czas, ale na zimnym zgaszonym silniku powinno dać się bardzo lekko ręką obracać natomiast na gorącym powinno być to zdecydowanie trudniejsze.
Kręci się zawsze cały czas, ale na zimnym zgaszonym silniku powinno dać się bardzo lekko ręką obracać natomiast na gorącym powinno być to zdecydowanie trudniejsze.
Re: Witojcie + zagadka
No hej
Też mam Surfa i wisko jest ale trzeba pamiętać że to nie jest tak że wiatrak będzie stał na zimnym silniku. Wiatrak chodzi non stop bo po prostu na sprzęgle wiskotycznym zawsze jest jakiś opór (spróbuj obrócić go na wyłączonym silniku to poczujesz) ale wiatrak nie będzie się kręcił szybciej niż jakaś tam wartość graniczna obrotów niezależnie od obrotów silnika, przy zwiększaniu się temperatury sprzęgło ma coraz większy opór dzięki czemu obroty wiatraka się zwiększają. Natomiast w razie wysokiej temperatury włącza się drugi wiatrak elektryczny który jest PRZED chłodnicą, zaraz za atrapą.
Ufff mam nadzieję że w miarę zrozumiale
Też mam Surfa i wisko jest ale trzeba pamiętać że to nie jest tak że wiatrak będzie stał na zimnym silniku. Wiatrak chodzi non stop bo po prostu na sprzęgle wiskotycznym zawsze jest jakiś opór (spróbuj obrócić go na wyłączonym silniku to poczujesz) ale wiatrak nie będzie się kręcił szybciej niż jakaś tam wartość graniczna obrotów niezależnie od obrotów silnika, przy zwiększaniu się temperatury sprzęgło ma coraz większy opór dzięki czemu obroty wiatraka się zwiększają. Natomiast w razie wysokiej temperatury włącza się drugi wiatrak elektryczny który jest PRZED chłodnicą, zaraz za atrapą.
Ufff mam nadzieję że w miarę zrozumiale
Re: Witojcie + zagadka
dodam tylko że tam (w środku sprzęgła) jest płyn zwiększający tarcie w momencie nagrzania się..Na zimnym silniku kręci się pod wpływem bezwładności.
też mam 4r.. i wisko robi przeciąg non stop kiedyś to naprawię .. albo przemotam..
też mam 4r.. i wisko robi przeciąg non stop kiedyś to naprawię .. albo przemotam..
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Witojcie + zagadka
W zasadzie poza hałasem działające stale wisko nie jest kłopotem. O ile termostat jest w pełni sprawny. Poza jedną rzeczą - jak chłodnica robi się leciwa i deczko zardzewiała, to wiatrak skutecznie usuwa wszystko, co się chłodnicy nie trzyma solidnie. W moim starym 4R w ten sposób z chłodnicy zostały tylko te pionowe rurki ...
Re: Witojcie + zagadka
no u mnie środkiem też zostaja te grube lamelki.. reszta znikła była
i na czapkę/kapelusz,chustkę trzeba uważać.. u mnie po podniesieniu maski huragan straszny jest..
i na czapkę/kapelusz,chustkę trzeba uważać.. u mnie po podniesieniu maski huragan straszny jest..
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 2010, 21:15
- Auto: Hilux Surf JDM
- Kontakt:
Re: Witojcie + zagadka
Ok. To juz wiem co i jak. Dzieki. Wlasnie nie bylem pewien do konca jak to jest z tym wiatrakiem. Sa momenty ze fura sie przegrzewa a czasem potrafi zrobic kilkaset kilosow i nic. Podejzewam zapowietrzony uklad. Tylko nie wiem gdzie sie zapowietrza ale wiem ze to gdzies pod maska Wymieniony termostat i korek od chlodnicy. Teraz czas na chlodnice.
Re: Witojcie + zagadka
masz jeszcze 2 nagrzewnice mnie się zapomniało o tylnej - wkurzający bulgot przy ruszaniu
Re: Witojcie + zagadka
Nie wiem jak jest w tym modelu Toyoty, ale z moich doświadczeń w innych autach wynika
1. Wiskoza oczywiście pracuje non stop, i nawet na zimnym będzie się kręcić
2. Odpowiada za to m.in. bimetal (taka jakby sprężynka od nakręcanej zabawki)
który reguluje zaworek w samym sprzęgle.
3. Jeśli wiskoza ulega awarii to z reguły kręci się wówczas wiatrak luźno - problemy z chłodzeniem
4. Kiedy się zblokuje wiskozę to:
- bardziej wyje na wysokich obrotach
- troszkę trudniej się wkręca (kiedy wymieniłem na wiatrak elektryczny czułem się jak bym chipa wsadził)
- obciąża łożyska - u mnie oznaczało to po pewnym czasie rozwalenie pompy wody
1. Wiskoza oczywiście pracuje non stop, i nawet na zimnym będzie się kręcić
2. Odpowiada za to m.in. bimetal (taka jakby sprężynka od nakręcanej zabawki)
który reguluje zaworek w samym sprzęgle.
3. Jeśli wiskoza ulega awarii to z reguły kręci się wówczas wiatrak luźno - problemy z chłodzeniem
4. Kiedy się zblokuje wiskozę to:
- bardziej wyje na wysokich obrotach
- troszkę trudniej się wkręca (kiedy wymieniłem na wiatrak elektryczny czułem się jak bym chipa wsadził)
- obciąża łożyska - u mnie oznaczało to po pewnym czasie rozwalenie pompy wody
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Witojcie + zagadka
Ano - wiatrak tej wielkości rozbujany do 8 tys obrotów (koło na wale jest większe niż na wiatraku) pochłonie tak na oko jakieś 5 - 7 kW mocy. A może i więcej. Da się odczuć na silniku, szczególnie jak dychawiczny ...
Re: Witojcie + zagadka
Dragunow - Ke? Dwie nagrzewnice? Ja to muszę jutro obejrzeć bo coś odpinałem od chłodnicy od dołu, takie dwie rurki gumowe i właśnie się zastanawiałem co to to to...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Witojcie + zagadka
Cłodzenie oleju skrzyni automatycznej ...
4Runnery (wszystkie od drugiej generacji, i niektóre w pierwszej) mają oprócz głównej dodatkową nagrzewnicę 9z wiatrakiem) dla pasażerów.
4Runnery (wszystkie od drugiej generacji, i niektóre w pierwszej) mają oprócz głównej dodatkową nagrzewnicę 9z wiatrakiem) dla pasażerów.
Re: Witojcie + zagadka
No ale to znaczy się te rurki to od tej drugiej nagrzewnicy czy od oleju skrzyni? Bo już nie wiem...
A jeśli od oleju ze skrzyni to ta druga nagrzewnica to gdzie ma jakieś podłączenie?
Bo tak faktycznie jak skojarzyłem fakty to jest nawiew na pasażerów a przez tunel środkowy przecież nie idzie żaden kanał prowadzący ciepłe powietrze od nagrzewnicy przedniej... Wot tiechnika...
A jeśli od oleju ze skrzyni to ta druga nagrzewnica to gdzie ma jakieś podłączenie?
Bo tak faktycznie jak skojarzyłem fakty to jest nawiew na pasażerów a przez tunel środkowy przecież nie idzie żaden kanał prowadzący ciepłe powietrze od nagrzewnicy przedniej... Wot tiechnika...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Witojcie + zagadka
Rurki w chłodnicy są od oleju. Tylna nagrzewnica jest podłączona niemal w tym samym miejscu, co przednia - przy ściance grodziowej. Na wężach do głównej nagrzewnicy są trójniki.