głowica

Moderator: luk4s7

janek76
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2010, 12:55
Auto: 4runner
Kontakt:

głowica

Post autor: janek76 »

niestety w moim 4runnerze (3,0 TD z 95) konieczna będzie wymiana głowicy moja raz już spawana znów zawiodła jeśli możecie coś poradzić ... ostatnio słyszałem o hiszpańskich głowicach firmy AMC proszę poradźcie coś w sieci sklepów karmax dostępna jest głowica za ok1700zł lecz nie mogłem się nic dowiedzieć u n ich na temat producenta a boję się tych tanich chińskich specjałów.. więc jeszcze raz proszę o poradę dzięki.. :?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

To ja ci odpowiem - Chiny. I jest to gównolit

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: MaxLux »

janek76 pisze:niestety w moim 4runnerze (3,0 TD z 95) konieczna będzie wymiana głowicy moja raz już spawana znów zawiodła jeśli możecie coś poradzić ... ostatnio słyszałem o hiszpańskich głowicach firmy AMC proszę poradźcie coś w sieci sklepów karmax dostępna jest głowica za ok1700zł lecz nie mogłem się nic dowiedzieć u n ich na temat producenta a boję się tych tanich chińskich specjałów.. więc jeszcze raz proszę o poradę dzięki.. :?
Kupic anglika - przelozyc silnik a reszte sprzedac :)
jak dobrze resztka sie sprzeda to moze ci wyjsc engine for free :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

Z pękniętą głowicą :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: LEX »

Albo wstawić 3v-ze :-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: Rokfor32 »

Jest z tym trochę zabawy (nawet więcej niż "trochę". Lista części które różnią te modele jest całkiem długawa, i obejmuje np. reduktor wraz z adapterem skrzyni), a i silnik nie powala osiągami.
Z drugiej strony - jak już się założy solidne uszczelki pod głowice, jest w zasadzie bezawaryjny.

Jak już się bawić w swap na coś ciekawego to w tym akurat modelu polecał bym 1KD-FTE.

janek76
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2010, 12:55
Auto: 4runner
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: janek76 »

a ta hiszpańska :? :? :? daje radę :) czy nie inwestować w to..??? :? widziałem w sklepie na "wyprawa 4x4" w cenie 3400

janek76
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2010, 12:55
Auto: 4runner
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: janek76 »

ta z AMC teraz nawet za 2700... proszę o opinię... :cry: :?: :?: :?:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: MaxLux »

AMC w intercarsie mozna kupic za ok 2kPLN, jak masz jeszcze kogos kto ci zwroci VAT to to powinno byc juz w zasiegu ...

Ale i tak twierdze ze lepiej zrobic wymiane calego (dobrego) silnika z angola bo wymiana glowicy, uszczelki, szpilek robocizna + wiele innych rzeczy bedzie kosztowac tez sporo i tez moze byc ryzykowne

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

Maxiu z całym szacunkiem ale chyba taniej wychodzi wymiana głowicy niż przekładka całego silnik z jego zakupem. W dodatku znowu nie znasz tego silnika, a taki który masz od kilku lat jest Ci znany. Jeśli uszczelka pod głowicą to tylko oryginał. Rozumiem że głowica jest zdjęta i jakiś mechanik obejrzał już stan cylindrów i tłoków (przynajmniej z góry). Jeśli silnik był sprawny, trzymał kompresję i ciśnienie oleju to na grzyba wymieniać na kolejny.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

MaxLux pisze:AMC w intercarsie mozna kupic za ok 2kPLN, jak masz jeszcze kogos kto ci zwroci VAT to to powinno byc juz w zasiegu ...
Kocham te rewelacje :mrgreen: . Przed chwilą sprawdziliśmy Inter Cars - 2670 PLN

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: MaxLux »

kylon pisze:Maxiu z całym szacunkiem ale chyba taniej wychodzi wymiana głowicy niż przekładka całego silnik z jego zakupem. W dodatku znowu nie znasz tego silnika, a taki który masz od kilku lat jest Ci znany. Jeśli uszczelka pod głowicą to tylko oryginał. Rozumiem że głowica jest zdjęta i jakiś mechanik obejrzał już stan cylindrów i tłoków (przynajmniej z góry). Jeśli silnik był sprawny, trzymał kompresję i ciśnienie oleju to na grzyba wymieniać na kolejny.
Z mojego doswiadczenia, koledzy wiele razy mieli ten problem -> wymiana glowicy szczegolnie w Patrolu i po chwili znowu ... zazwyczaj problem sie rozwiazywal po przeszczepie silnika :)

Oczywsicie jak obecny silnik nie jest w stanie agonalnym, dodatkowo nieprzegrzany przy okazji pekniecia glowicy i mamy pod reka mechanixa ktroy jest przygotowany i przytomny to czemu nie, ale moim zdaniem obie operacje sa tak samo ryzykowne. Kultura techniczna w Polsce jest jeszcze niestety czesto na poziomie ciagnika Ursusa, gdzie dokladnosc 1/10mm jest wystarczajaca podczas gdy taki silnik wymaga wiedzy, narzedzi i doswiadczenia. A inaszym domoroslym mechaniorom nawet na klucz dynamometryczny niepotrzebny.

A cene z IC podalem oczywiscie z moja znizka 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

No ale piszemy tu o Toyocie :wink: - i cena chyba netto z tą zniżka :mrgreen: :wink:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: MaxLux »

tak czy inaczej ja bym bral uzywke i to najlepiej taka zeby sprawdzic w aucie
http://otomoto.pl/toyota-4-runner-4runn ... 34943.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

Nie zawsze sprawdzisz na aucie. Bo mikroszczeliny powstają przy dobrym rozgrzaniu albo przy znacznej prędkości gdy silnik jest obciążony. I tak musisz ja rozbebeszyć dać do splanowania, wymiany uszczelniaczy zaworowych itp. Wyjdzie Ci nie wiele taniej, a problem może się pojawić np za 2 tys km. Nie wiesz przecież czy zamontowana na silniku nie była spawana. Potem po zdjęciu Pan powie - kazał Pan zdjąć więc sprzedane. Ja z resztą bym nie sprzedał samej głowicy jak jest cały silnik.

ODPOWIEDZ