Automatyczna skrzynia biegów
Moderator: luk4s7
Automatyczna skrzynia biegów
witam
Mam samochód swoich marzeń, była po wypadku by ją naprawić musiałem zdemontować silnik, lecz tereaz po jego zamotowaniu trudno załączyć biegi oraz słychać metaliczny dzźwiek przy podnoszeniu obrotów, skrzynia jest automatyczna. Chciałbym wiedzieć czy coś mogłem złożyć nie tak na łączeniu wałka sprzęgłowego łaczącego się ze z kołem zamachowym może posiada ktoś jakiś przekrój budowy na tym styku blok skrzynia biegów..... bo już mi ręce opadają.
Mam samochód swoich marzeń, była po wypadku by ją naprawić musiałem zdemontować silnik, lecz tereaz po jego zamotowaniu trudno załączyć biegi oraz słychać metaliczny dzźwiek przy podnoszeniu obrotów, skrzynia jest automatyczna. Chciałbym wiedzieć czy coś mogłem złożyć nie tak na łączeniu wałka sprzęgłowego łaczącego się ze z kołem zamachowym może posiada ktoś jakiś przekrój budowy na tym styku blok skrzynia biegów..... bo już mi ręce opadają.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Witamy sie w odpowiednim watku, czytamy regulamin, a nastepnie zadajemy pytania
Obawiam sie jednak, ze odpowiedz na tak zadane pytanie nie bedzie latwa, ale moze ktos cos wykmini.
Obawiam sie jednak, ze odpowiedz na tak zadane pytanie nie bedzie latwa, ale moze ktos cos wykmini.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
przed chwilą doczytałem... obiecuje poprawę co jeszcze mogę dodać to przy wchodzeniu auta na obroty ten odgłos metaliczny staje się silniejszy, sprzęgło jest hydrokinetyczne i na dodatek pierwszy raz mam z tym styczność:(
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy dźwignia od zmiany biegów jest dobrze ustawiona względem skrzyni. Może być tak, że dajesz dźwignię na D a w rzeczywistości jest ona pomiędzy D a N. Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie może być tak, że elektronika sobie z tym poradzi i się zdecyduje na jakiś bieg. Jednak obawiam się, że przy skrzyniach w starszych generacjach 4Runnera jest tylko mechanika i skrzynia będąc pomiędzy N a D nie domyka jakiegoś zaworu i jest za małe ciśnienie, przez co jakieś tam setki wałków i trybików się nie zazębia i skrzynia skrzypi i cierpi.
Czysto teoretyzuję w akapicie powyżej, ale od tego bym zaczął. Rozepnij cięgno z dźwigni zmiany biegów i poproś kogoś, aby usiadł za kierownicą (z wciśniętym hamulcem i włączonym silnikiem). Zmień bezpośrednio bieg na skrzyni (czołgaj się pod samochód) i zobacz co się dzieje. Daj znać o wyniku to pomyślimy dalej.
Czysto teoretyzuję w akapicie powyżej, ale od tego bym zaczął. Rozepnij cięgno z dźwigni zmiany biegów i poproś kogoś, aby usiadł za kierownicą (z wciśniętym hamulcem i włączonym silnikiem). Zmień bezpośrednio bieg na skrzyni (czołgaj się pod samochód) i zobacz co się dzieje. Daj znać o wyniku to pomyślimy dalej.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
o tym nie pomyślałem faktycznie skrzynia na skutek demontażu mogła sie przestawić, sprawdzę jutro i dam odpowieź, to jest 95 rocznik 2,4 td silnik 2L
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
A w jaki sposób to składałeś?
Te skrzynie są tak zbudowane, że koniecznie konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) musu być zamontowane na wałku skrzyni PRZED montażem do silnika. Po złączeniu z silnikiem dokręca się te sześć śrub spinających sprzęgło i wieniec rozrusznika.
Jeżeli zrobiłeś odwrotnie, to jest szansa, że któryś z wałków sprzęgła nie trafił (są tam trzy nałożone na siebie tulejki), i jak dokręcasz korpus skrzyni to jest spora szansa uszkodzenia tegoż sprzęgła.
Te skrzynie są tak zbudowane, że koniecznie konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) musu być zamontowane na wałku skrzyni PRZED montażem do silnika. Po złączeniu z silnikiem dokręca się te sześć śrub spinających sprzęgło i wieniec rozrusznika.
Jeżeli zrobiłeś odwrotnie, to jest szansa, że któryś z wałków sprzęgła nie trafił (są tam trzy nałożone na siebie tulejki), i jak dokręcasz korpus skrzyni to jest spora szansa uszkodzenia tegoż sprzęgła.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
to sobie załatwiłem kolejny demontaż silnika chyba, ponieważ nie wiedziałem o tym fakcie:( dzięki za info czy demontaż i ponowny montaż cos może pomóc? czy muszę szukać nowego sprzęgła>?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Łatwiej się ściąga skrzynię. O ile ma się do dyspozycji podnośnik albo chociaż kanał ...
Co do ew. uszkodzeń - nie wiem. Nigdy nie miałem do czynienia z takim przypadkiem.
Jak rozbierzesz, i nałożysz sprzęgło na wałek skrzyni to ma się lekko i bez dźwięków obracać. To, czy weszło odpowiednio głęboko po prostu zmierz - odległości od punktów skręcania sprzęgła i koła rozrusznika do płaszczyzny montażu silnik - skrzynia.
Co do ew. uszkodzeń - nie wiem. Nigdy nie miałem do czynienia z takim przypadkiem.
Jak rozbierzesz, i nałożysz sprzęgło na wałek skrzyni to ma się lekko i bez dźwięków obracać. To, czy weszło odpowiednio głęboko po prostu zmierz - odległości od punktów skręcania sprzęgła i koła rozrusznika do płaszczyzny montażu silnik - skrzynia.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
dzięki bardzo za wskazówki dzisiaj sie zabieram do pracy
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Witam
Skrzynię wyjąłęm:) sprzęgło się chyba ciut uszkodziło, mialem manualna więc ją założyłem lecz pojawił sie mały problem poineważ w automacie by go zaplalić dźwignia musi być ustawiona na P. poszukuję kabelka który jest za to odpowiedzialny bo autka nie mogę teraz uruchomić:(:(:(
Skrzynię wyjąłęm:) sprzęgło się chyba ciut uszkodziło, mialem manualna więc ją założyłem lecz pojawił sie mały problem poineważ w automacie by go zaplalić dźwignia musi być ustawiona na P. poszukuję kabelka który jest za to odpowiedzialny bo autka nie mogę teraz uruchomić:(:(:(
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Ten przełącznik jest na skrzyni, i jest (jak chodzi o szereg) wpięty POMIĘDZY przekaźnikiem rozrusznika (tym w skrzyneczce bezpieczników) a rozrusznikiem (sygnał zapinający rozrusznik).
Kolory przewodów - od przekaźnika wychodzi czarny lub czarny z białym paskiem (zależnie od wersji silnikowej, ale ja mam dane dla benzyniaków), do rozrusznika idzie czarny z żółtym paskiem. Dla pewności możesz przedzwonić kable.
Zewrzyj te dwa kabelki w wiązce idącej do skrzyni.
Kolory przewodów - od przekaźnika wychodzi czarny lub czarny z białym paskiem (zależnie od wersji silnikowej, ale ja mam dane dla benzyniaków), do rozrusznika idzie czarny z żółtym paskiem. Dla pewności możesz przedzwonić kable.
Zewrzyj te dwa kabelki w wiązce idącej do skrzyni.