Strona 1 z 1
Automatyczna skrzynia biegów
: 07 cze 2010, 21:44
autor: oshi30
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 07 cze 2010, 21:57
autor: wolf
Witamy sie w odpowiednim watku, czytamy regulamin, a nastepnie zadajemy pytania
Obawiam sie jednak, ze odpowiedz na tak zadane pytanie nie bedzie latwa, ale moze ktos cos wykmini.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 07 cze 2010, 22:28
autor: oshi30
przed chwilą doczytałem... obiecuje poprawę
co jeszcze mogę dodać to przy wchodzeniu auta na obroty ten odgłos metaliczny staje się silniejszy, sprzęgło jest hydrokinetyczne i na dodatek pierwszy raz mam z tym styczność:(
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 07 cze 2010, 22:38
autor: LEX
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy dźwignia od zmiany biegów jest dobrze ustawiona względem skrzyni. Może być tak, że dajesz dźwignię na D a w rzeczywistości jest ona pomiędzy D a N. Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie może być tak, że elektronika sobie z tym poradzi i się zdecyduje na jakiś bieg. Jednak obawiam się, że przy skrzyniach w starszych generacjach 4Runnera jest tylko mechanika i skrzynia będąc pomiędzy N a D nie domyka jakiegoś zaworu i jest za małe ciśnienie, przez co jakieś tam setki wałków i trybików się nie zazębia i skrzynia skrzypi i cierpi.
Czysto teoretyzuję w akapicie powyżej, ale od tego bym zaczął. Rozepnij cięgno z dźwigni zmiany biegów i poproś kogoś, aby usiadł za kierownicą (z wciśniętym hamulcem i włączonym silnikiem). Zmień bezpośrednio bieg na skrzyni (czołgaj się pod samochód) i zobacz co się dzieje. Daj znać o wyniku to pomyślimy dalej.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 07 cze 2010, 22:42
autor: oshi30
o tym nie pomyślałem faktycznie skrzynia na skutek demontażu mogła sie przestawić, sprawdzę jutro i dam odpowieź, to jest 95 rocznik 2,4 td silnik 2L
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 08 cze 2010, 10:17
autor: Rokfor32
A w jaki sposób to składałeś?
Te skrzynie są tak zbudowane, że koniecznie konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) musu być zamontowane na wałku skrzyni PRZED montażem do silnika. Po złączeniu z silnikiem dokręca się te sześć śrub spinających sprzęgło i wieniec rozrusznika.
Jeżeli zrobiłeś odwrotnie, to jest szansa, że któryś z wałków sprzęgła nie trafił (są tam trzy nałożone na siebie tulejki), i jak dokręcasz korpus skrzyni to jest spora szansa uszkodzenia tegoż sprzęgła.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 08 cze 2010, 19:30
autor: oshi30
to sobie załatwiłem kolejny demontaż silnika chyba, ponieważ nie wiedziałem o tym fakcie:( dzięki za info czy demontaż i ponowny montaż cos może pomóc? czy muszę szukać nowego sprzęgła>?
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 09 cze 2010, 01:00
autor: Rokfor32
Łatwiej się ściąga skrzynię. O ile ma się do dyspozycji podnośnik albo chociaż kanał ...
Co do ew. uszkodzeń - nie wiem. Nigdy nie miałem do czynienia z takim przypadkiem.
Jak rozbierzesz, i nałożysz sprzęgło na wałek skrzyni to ma się lekko i bez dźwięków obracać. To, czy weszło odpowiednio głęboko po prostu zmierz - odległości od punktów skręcania sprzęgła i koła rozrusznika do płaszczyzny montażu silnik - skrzynia.
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 09 cze 2010, 17:36
autor: oshi30
dzięki bardzo za wskazówki dzisiaj sie zabieram do pracy
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 15 cze 2010, 23:40
autor: oshi30
Witam
Skrzynię wyjąłęm:) sprzęgło się chyba ciut uszkodziło, mialem manualna więc ją założyłem lecz pojawił sie mały problem poineważ w automacie by go zaplalić dźwignia musi być ustawiona na P. poszukuję kabelka który jest za to odpowiedzialny
bo autka nie mogę teraz uruchomić:(:(:(
Re: Automatyczna skrzynia biegów
: 17 cze 2010, 21:57
autor: Rokfor32
Ten przełącznik jest na skrzyni, i jest (jak chodzi o szereg) wpięty POMIĘDZY przekaźnikiem rozrusznika (tym w skrzyneczce bezpieczników) a rozrusznikiem (sygnał zapinający rozrusznik).
Kolory przewodów - od przekaźnika wychodzi czarny lub czarny z białym paskiem (zależnie od wersji silnikowej, ale ja mam dane dla benzyniaków), do rozrusznika idzie czarny z żółtym paskiem. Dla pewności możesz przedzwonić kable.
Zewrzyj te dwa kabelki w wiązce idącej do skrzyni.