Dość długo szukałem auta dla siebie, które jakby mnie nie "ograniczało"... To znaczy żeby było dość uniwersalne na każdą drogę, dla mnie i mojej rodziny, bagaże, wędkarska przygoda, przyczepa, łódka...
Miałem kilka warunków koniecznych:
- niezawodność
- jak najmniej skomplikowany
- silnik mocny i benzynowy
- skrzynia biegów automatyczna
- napęd 4x4
- duży bagażnik
- bezpieczeństwo
Przeglądałem wszystko po kolei np na allegro i otomoto. Po dwóch latach poszukiwań (nie spieszyło mi się) wybór padł na LandC, Hiluxa, Pathfindera, Navara...ale... LC za bardzo bujało, zdecydowanie wolę twarde i sztywne zawieszenia i układy kierownicze, lubię czuć auto, Hilux podobnie i jeszcze ta mała część dla pasażerów z tyłu, Pathfinder i Navara, jakoś ich niezawodność pozostawiała wiele do życzenia a o walorach trakcyjnych nie wspomnę.
Tak pewnego razu zobaczyłem coś, co bardzo mi się spodobało, 4Runner. Pojechałem więc na oględziny i wróciłem nim do domu.
Spełnił wszystkie moje oczekiwania aż nadto.
- niezawodność, w końcu Toyota mówi samo za siebie, ponadto samochód od pierwszego i jedynego właściciela, absolutnie bezwypadkowy, 100% oryginalny fabryczny lakier, na każdej części numer vin, minimalny przebieg trzydzieścikilka tyś km w dniu zakupu, oczywiście historia serwisu w ASO,
- zarówno wnętrze jak i pod maską, a i od spodu auto proste jak budowa cepa aż boli więc jak dla mnie tak jak może być najlepiej,
- silnik 4.0 V6 VVTi, doskonale dobrany kompromis pomiędzy mocą, osiągami a spalaniem, auto bardzo dynamiczne, bardzo dobrze zbiera się przy wyprzedzaniu, jak na masę auta to zastanawiająco mały apetyt na benzynę 11l w mieście, a poniżej 10l w trasie (mam raczej bardzo delikatną nogę)
- skrzynia biegów działa tak fantastycznie że można mieć czasami wrażenie że jedzie się CVT, praktycznie w ogóle nie czuć zmiany biegów
- zdecydowanie wystarczający napęd 4x4 jak dla moich wymagań,
- bagażnik duży na tyle że w sezonie letnim większość czasu mój cały wędkarski arsenał jeździ w bagażniku, a i tak starcza miejsca na zakupy czy na bagaż do wyjazdu za miasto.
- bezpieczeństwo, wiadomo konstrukcja ramowa z masywną belką przednią i amortyzatorem zgniotu montowanymi bezpośrednio do ramy.
- bardzo twarde i sztywne zawieszenie, przez co auto świetnie czuć, jest sztywny, układ kierowniczy bardzo szybko reaguje, praca zawieszenia i układu kierowniczego jak w bardzo dobrym aucie osobowym, z lekko sportowym zacięciem.
Ponadto oprócz długiej listy innych zalet na szczególne wyróżnienie zasługują: patent na składanie lub całkowity demontaż foteli w trzecim rzędzie, tak samo kanapa pasażerów z tyłu, po bardzo szybkim demontażu tylnych foteli i złożeniu tylnej kanapy mamy wręcz ogromny bagażnik, przełącznik do przełączania napędów 2H, 4H, 4L, doskonałe przednie światła, elektrycznie otwierana i zamykana tylna szyba, szyba pokrywy bagażnika, bardzo duży podłokietnik dla kierowcy który jest jednocześnie schowkiem na przynajmniej kilkanaście płyt CD w pudełkach.
Kilka minusów:
- największy! szkoda że nie ma wersji na EU, dlatego czasami trzeba się troszkę pobawić w adaptację, ale aż takiej tragedii nie ma
- koło kierownicy mogłoby być troszkę grubsze
- więcej nie pamiętam
W razie pytań zapraszam na PW, chętnie w czymś pomogę.