Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
pp
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2010, 17:00
Auto: RZN 185 2.7 HiluxSurf/4Runner
Kontakt:

Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: pp »

Witam wszystkich czytających i tych co będą czytali też :)

Jestem od września szczęśliwym posiadaczem HiluxSurf'a z początkiem jego historii w kraju kwitnącej wiśni sięgającej roku '96 :) Silnik raczej nie typowy jak na tutejsze warunki a i rzadziej spotykany w Polsce, 2.7l.
Poprzedni właściciel /mechanik-handlarz/, sprzedał mi go z informacja iż wymienił chłodnice bo puszczała (cała komora silnika trochę biała od wody która musiała być wszędzie).
W trasie silnik był niedogrzany i wiało raczej chłodnym powietrzem przy temp. zew w okolicy 5st.C. to pomyślałem ze termostat i faktycznie okazało się że mechanik-specjalista wywalił cały środek ze sprężyna i zostawił tylko obudowę.
Termostat wymieniony i wszystko OK. Zrobiłem trasę 5tyś.km. i wszystko super, no może po za spalaniem które na trasie z bardzo lekką nogą do 100km/h nigdy nie zeszło poniżej 11,5l. (norma po mieście 17l) Zrobiłem jeszcze kilka setek km. i zaczęło wody ubywać w chłodnicy, nie może jakoś szybko i dużo ale co jakiś czas muszę uzupełnić.
Przeczytałem temat 'znowu jaja:/' i doszedłem do wniosku że uszczelka pod głowica do wymiany. Olej nie zmienia konsystencji a wycieku na zewnątrz nie widać, jedynie to powietrze z chłodnicy. Tak dla oceny diagnozy nagrałem 3min. film zachowania wody w chłodnicy.

Kiepska ostrość ale widać o co chodzi:


Planuje że sam się zabiorę do wymiany. Uszczelek na miejscu nie znalazłem ale może ktoś wie czy w PL są dostępne, ew. gdzie szukać. Wyszukałem na eBay'u i wygląda na to że będę musiał ściągać z za wielkiej wody.

eBay:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

zastanawiam się czy szukać konkretnego producenta uszczelek i czy konieczne do wymiany są nowe śruby.

Pozdrawiam i mam nadzieję że nie zanudziłem ;)
Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 22:43 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Rokfor32 »

Po pierwsze - oceń kolor płynu. Przedmuch z komory spalania brudzi płyn. I przy okazji umyj silnik, żeby dokładnie oblukać, czy nie ma wycieków. Ze szczególnym uwzględnieniem rurek do tylnej nagrzewnicy. Łatwo korodują, i lubią wtedy popuszczać płyn.
Bombelki w chłodnicy mogą bowiem być efektem odpowietrzania się układu (skoro uzupełniasz, znaczy że wcześniej ubyło, i powietrze zaciągnął.
Drugie - uszczelka z ASO. W tym silniku nie warto kombinować z aftermarketami. A jeżeli już - poszukaj ew. uszczelki z modelu Hiace. Były wersje 2WD, z silnikiem 3RZ-FE, czyli takim jak Twój.

Trzecie - spalanie na tym poziomie jest ciut za duże, ale w normie jeszcze. Można zejść sporo niżej, ale niestety kastrując nieco moc silnika :mrgreen: Ale - na początek - do przeglądnięcia sonda lambda, i katalizator. Jak będzie zapchany, to muli silnik, i drastycznie zwiększa zużycie. to samo przy słabo działających sondach.

Co do tunningu silnika w kierunku obniżenia spalania - trza zamontować słabsze wtryskiwacze. Z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu Toyota montuje w tym silniku wtryskiwacze o wydajności 300 cm3/min. To wydajność wystarczająca dla uzyskania ok. 220 HP, natomiast ten silnik fabrycznie ma ok. 150 HP. Można więc zamontować spokojnie wtryski o wydajności 240 cm3/min (ja jeździłem nawet na 220 cm3/min, ale z innym ECU). Komputer powinien się dopasować sam.
Takie wtryskiwacze podchodzą z silnika 5S-FE, czyli z Cariny 2,2L.

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Northern Sun »

ja bym tam nic nie ruszal na razie, i zlal w cholere ta wode i zalal dobrym plynem 70/30 oczywiscie odpowietrzanie katowe i zalaczonym ogrzewaniem, no i chlodnica do inspekcji tzn, wewnetrzna czesc od strony silnika.

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Northern Sun »

Toyota montuje w tym silniku wtryskiwacze o wydajności 300 cm3/min. To wydajność wystarczająca dla uzyskania ok. 220 HP, natomiast ten silnik fabrycznie ma ok. 150 HP. Można więc zamontować spokojnie wtryski o wydajności 240 cm3/min (ja jeździłem nawet na 220 cm3/min, ale z innym ECU). Komputer powinien się dopasować sam.
Takie wtryskiwacze podchodzą z silnika 5S-FE, czyli z Cariny 2,2L.
hmm.. a z Camry podejda? w sumie jak zrobie transfer case to i sa plany z ustawiewieniem zaworow, moze i uszczelniacze no ale to jesze zalezne od tego co sie pozniej stanie no ale to inna bajka ..

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Rokfor32 »

Gdzieś miałem linka do strony z rozpiską wtryskiwaczy, w szczególności "denso". Po kolei, wg. numerów części, i opis ich wyglądu (kolor) wydajności i impedancji. Na tej podstawie można było w miarę łatwo znaleźć "dawcę".

Jak znajdę ten link, to wkleję.

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Northern Sun »

ok to wklej jak znajdziesz :) z tego co znalazlem to sa albo wtryski z zielona albo brazowa koncowka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Rokfor32 »


Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Northern Sun »

znam ta strone, $19 za injector, full flow, tylko nie wiem czy calibrowanie wtryskow zmniejszy spalanie; moim zdaniem tune jest zjeb,,, na 3vze albo waga jedno z dwojga

Awatar użytkownika
pp
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2010, 17:00
Auto: RZN 185 2.7 HiluxSurf/4Runner
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: pp »

Uszczelnilem jedno z polaczen przy nagrzewnicy i wszystkie inne polaczenia sprawdzilem czy nie ma wycieku i nic, jak woda znikala tak znika. Regularnie zaczynam dolewac ok 1l. wody co 300-400km. zastanawia mnie dlaczego tez ubywa wody w zbiorniku przelewowym ? Aha, a cholodnica jest git.
Szukalem uszczelek na miejscu i to co znalazlem to tylko w ASO sama uszczelka na glowice 90eu a komplet bez srub 190eu. Chyba jednak sie zdecyduje na sciagniecie z za wielkiej wody. Tylko czy powinienem wymienic sruby, czy nie. Serwisowka do tego silnika nic nie mowi na ten temat, moze podpowiecie ?

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: Kames »

Pierwsza sprawa to to ze wode połyka ci silnik i ją papa :wink: , ze zbiorniczka ubywa gdyz do zbiorniczka nie tylko wpływa płyn ale i z niego sobie pobiera , trzecia sprawa to lepiej sróby kup nowe- prosciej sie nie da powodzenia :wink: :!:
a i raczej przy zmianie uszczelki sprawdz szczelnosc głowicy moze byc nadpęknieta ,a gołym okiem nie widac :!:

Awatar użytkownika
pp
Posty: 24
Rejestracja: 10 mar 2010, 17:00
Auto: RZN 185 2.7 HiluxSurf/4Runner
Kontakt:

Re: Powietrze uciekające przez chłodnice, pewnie uszczelka?

Post autor: pp »

I udalo sie :D
Troche to trwalo ale dostalem komplet uszczelek ze srubami.
Po rozkreceniu okazalo sie ze faktycznie peknieta uszczelka przy pierwszym cylindrze i woda miala prawo tam uciekac. Wszystkie uszczelki wymienilem na nowe, wyczyscilem i poskrecalem jak fabryka przykazala. Zrobilem juz pare sektek km. i wygla ze wszystko dobrze a nawet i lepiej jest ze spalaniem ale moze to tylko takie moje odczucie (kolektor dolotowy i wtryskiwacze byly dosyc mocno zabrudzone). Choc 3 tankowania i wyglada ze mniej z 1,5-2l na sto pali :)
Dziekuje wszystkim za pomoc i zaluje ze nie moge sie pojawic na Camp'ie w tym roku ale moze w przyszlym sie uda :P

ODPOWIEDZ