zanabylem

Moderator: luk4s7

McRabbit
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2008, 12:14
Kontakt:

zanabylem

Post autor: McRabbit »

witam wszystkich w tej czesci forum

jakos przypadkiem (w j9 padla mi turbina) udalo mi sie troszke na sile wyrwac 4runnera od znajomego

kupilem bo jak dla mnie klasyczny fajny stary smietnik
calkiem zdrowe wnetrze rocznik cos okolo 87 :-)
3.0 v6
w starej boskiej kascie 2 drzwiowej
w stanach zwanej chyba hilux surv

ma nowe OME i opony KUMHO MT (kibel)

plan jest taki, zwalic nadwozie wyspawac wszystko pomalowac i zrobic klasycznego zasuwaka

i kilka pytan
czy ktos ma jakies informacje materialy jakie silniki tam byly montowane, bo podobno i v8ki nawet

czy jest sens montowania tam opon 33" czy z definicji mi przod wybuchnie
czy sa dosepne blokady do takiego zabytkowego sprzeta
i czy mozna kupic drazki jeszcze bo poprzedni wlasciciel nie wymienil

pozdrawiam niezwykle serdecznie

jacool <Rabbit>

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: zanabylem

Post autor: RobertK. »

Gratulacje.... :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: zanabylem

Post autor: Rokfor32 »

Wersja 3.0 V6 była jak się nie mylę wyłącznie na IFS z przodu - zatem jak chodzi o odporność rozwiązania to jest to identyczne jak w późniejszych hilach (do 04 włącznie). Czyli, przy rozsądnym traktowaniu duże koła nie są specjalnym problemem.

Silniki - w tych latach 3VZ-E to była najmocniejsza jednostka montowana w tej budzie. Można natomiast (skrzynia pasuje) zamontować młodszy konstrukcyjnie i rocznikowo 5VZ-FE z Tacomy po '96 lub z LC 90. Oczywiście komplet z osprzętem i elektroniką.

Jedostkę 4,0 V8 (1UZ-FE) też można zamontować, ale to już odrobinę więcej motania, bo jest kłopot ze zdobyciem dzwonu sprzęgła pasującego do tego silnika i skrzyni typu R 15x (jaką masz obecnie), bo ten silnik był montowany w Lexusach, wyłącznie z automatami, i na rynek japoński ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: zanabylem

Post autor: Pyrka »

Tutaj strona 4Runner History, na której znajdziesz również specyfikację rocznika 1987 http://www.top4runners.com/index.html

McRabbit
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2008, 12:14
Kontakt:

Re: zanabylem

Post autor: McRabbit »

dzieki wielkie za info

auto podoba mi sie wizualnie, nie ma na celu pokonywania ogromnych odleglosci ani startu w ciezkich rajdach

poprostu sobie ubzduralem, zeby zrobic z tego fajnego zasuwaka
istnieje cos takiego jak IFS eliminator, ktokolwiek to przerabial?? (widzialem gdzies info ze mozna kupic land cruisera ktory to posiada, ale nie na tym polega sila fanaberii, przeciez nie chodzi o pragmatycznosc :-) )

jeszcze raz dziekuje i będe wdzieczny za wszelkie informacje

w tej chwili ciesze się nastała aurą i pyce sobie bez zahamowan, robota zacznie sie na wiosne

BTW. tylna szyba zmarla, na dole, niestety prawie na dole, mata obozowa na szczescie jest na stanie :)

pozdrawiam niezwykle serdecznie

jacool vel Rabbit

ODPOWIEDZ