Strona 1 z 1

Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 11 mar 2022, 23:34
autor: 4-runner3.0Td
Witam. Pytanko czy jest jakiś ogarnięty mechanik od Toyoty w okolicach Poznania. Toyota 3.0 TD 1kzn z automatem Aisin 30-43le który by wyregulował linke idącą bezpośrednio do skrzyni z przepustnicy lub doradził co mam zrobić, jak ją wyregulować ponieważ przy pewnych obrotach w okolicy 2200 auto nie wie jaki bieg ma wybrać i wachluje tymi biegami. Faktem jest jeszcze to że pali 20 litrów w na 100 kilometrów przy oponach 33x12,5x15 i coś chciałbym z tym zrobić a myślę że to ma duże znaczenie do tego spalania bo silnik i wtryski są w bardzo dobrym stanie.

Re: Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 12 mar 2022, 10:46
autor: Rokfor32
Takie zjawisko występuje gdy silnik jest słaby (nie generuje nominalnej nawet mocy).

Linka przepustnicy nie służy do "zmiany biegów".

Re: Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 12 mar 2022, 13:29
autor: dmuchawiec

4-runner3.0Td pisze: Toyota 3.0 TD 1kzn z automatem Aisin 30-43le
przy pewnych obrotach w okolicy 2200 auto nie wie jaki bieg ma wybrać i wachluje tymi biegami.
pali 20 litrów w na 100 kilometrów
Miałem takie objawy przy przetartej wiązce do skrzyni - skończyło się na wymianie spalonego elektrozaworu.
Wtyczka 3pin po prawej stronie skrzyni - w instrukcji podane wartości oporów.
Sprawdź Obrazek

Re: Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 24 kwie 2022, 21:47
autor: 4-runner3.0Td
Rokfor32 pisze:
12 mar 2022, 10:46
Takie zjawisko występuje gdy silnik jest słaby (nie generuje nominalnej nawet mocy).

Linka przepustnicy nie służy do "zmiany biegów".
Moc generuje normalną. Normalnie przyspiesza nie dymi tylko przeciąga na biegach. Linka od przepustnicy to linka od przepustnicy. Jest jeszcze druga linka przy przepustnicy która idzie ona do skrzyni. I jest ona od kick downa, ma gwint więc się reguluje teraz pytanie jak ja wyregulować żeby było dobrze.

Re: Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 24 kwie 2022, 21:48
autor: 4-runner3.0Td
dmuchawiec pisze:
12 mar 2022, 13:29
4-runner3.0Td pisze: Toyota 3.0 TD 1kzn z automatem Aisin 30-43le
przy pewnych obrotach w okolicy 2200 auto nie wie jaki bieg ma wybrać i wachluje tymi biegami.
pali 20 litrów w na 100 kilometrów
Miałem takie objawy przy przetartej wiązce do skrzyni - skończyło się na wymianie spalonego elektrozaworu.
Wtyczka 3pin po prawej stronie skrzyni - w instrukcji podane wartości oporów.
Sprawdź Obrazek
Ok, zerknę jutro. Dzięki

Re: Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 25 kwie 2022, 07:35
autor: Rokfor32
4-runner3.0Td pisze:
24 kwie 2022, 21:47
Moc generuje normalną. Normalnie przyspiesza nie dymi tylko przeciąga na biegach. Linka od przepustnicy to linka od przepustnicy. Jest jeszcze druga linka przy przepustnicy która idzie ona do skrzyni. I jest ona od kick downa, ma gwint więc się reguluje teraz pytanie jak ja wyregulować żeby było dobrze.
O tej właśnie piszę. Nie wiem, skąd sie biorą takie legendy w necie - pewnie ktoś coś palnie, a potem sie info powtarza.

Ta linka służy do zmiany ciśnienia w magistrali głównej skrzyni, wraz ze zmianą obciążenia silnika (czyli wraz ze stopniem otwarcia przepustnicy silnika). 4r mk2 nie miał typowego kickdownu - acz były takie rozwiązania, np. lex GS300 (podobnie jak 4R skrzynia A34x), czy Camry. Kickkdown jest wtedy realizowany elektrycznie, spec przełącznikiem pod pedałem gazu.

Linkę się oczywiście reguluje, i manual serwisowy podaje w jaki sposób. Ale to wcale nie musi być specjalnie precyzyjnie - to nie jest tak, że ona zmienia zakres ciśnienia od zera. Generalnie, zadaniem tej linki jest łagodzenie zmian biegów, jeżeli silnik jest mało obciążony (wówczas skrzynia pracuje "miękko"). Jeżeli natomiast skrzynia zmienia biego z pedałem w podłodze - to robi to szybciej - ale z ewidentnie wyczuwalnym szarpnięciem.

Co oznacza że "przeciąga na biegach"?

Re: Linka regulacji zmiany biegu automat 3.0 TD

: 26 kwie 2022, 16:39
autor: dmuchawiec
4-runner3.0Td pisze:
24 kwie 2022, 21:48
dmuchawiec pisze:
12 mar 2022, 13:29
Wtyczka 3pin po prawej stronie skrzyni - w instrukcji podane wartości oporów.
Sprawdź Obrazek
Ok, zerknę jutro. Dzięki
oczywiście, wtyczka po lewej czyli po sttonie kierownika 🙂