Sprezarka Klimatyzacji

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

Jak nie urok, to sraczka, albo przemarsz wojska.
Wymienialem lozysko kola pasowego sprezarki klimatyzacji. Prosta procedura, nie ma co sie nie udac. A jednak...zdjalem tarcze sprzegla, a w srodku moim oczom ukazal sie wspanialy widok widoczny na zalaczonym obrazku.
problem.jpg
problem.jpg (54,63 KiB) Przejrzano 2065 razy
Seger spadniety, kawalek tulei na ktorej siedzi lozysko ukruszony jak widac na zalaczonym obrazku.
Sprezarka to Denso 447200-0391 (10PA15C)
Denso.jpg
Denso.jpg (44,41 KiB) Przejrzano 2065 razy
Na pewno nie chce skladac tak jak jest, wiem, ze lozysko ma dosc scisle pasowanie i nawet bez Segera prawdopodobnie bedzie sie trzymac, ale to blad w sztuce zostawic takiego babola wiec odpada. Napawanie i toczenie tego brzmi jak cholerne kombinowanie, obawiam sie ze czesci zamienej nie kupie, albo bedzie warta tyle co cala sprezarka. Przepatrzylem allegro i sa sprezarki o podobnych oznaczeniach Denso 447200-xxxxx, sa optycznie zblizone. Ciekawe czy mozliwym jest przelozenie tego dekla? Np z takiej? https://allegro.pl/oferta/sprezarka-kom ... 0752431667

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Rokfor32 »

Na 95% tak.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

Dzieki, zaryzykuje (bo innej opcji nie mam). Minus taki, ze wymiana tego dekla to koniecznosc rozkrecenia korpusu kompresora. Czy mozna zlozyc na starych uszczelnieniach czy trzeba przy okazji wymienic? Jeszcze nie zagladalem w sprezarki klimy glebiej niz do sprzegla...

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

Temat rozgryziony.
Pierwszy numer: 10PA15C to rodzaj sprezarki, drug numer: 447200-0391 to numer OEM czesci dedykowanej do danej pojazdu. Pierwszy numer determinuje wiec sam rodzaj kompresora i jej wnetrze, drugi wszystkie inne zmienne jak typ i offset kola pasowego, rodzaj sprzegla, sposob mocowania korpusu do bloku silnika, typ wyprowadzen do linii niskiego i wysokiego cisniena etc.
Idac dalej, Denso 10PA15C i 10PA17C to blizniacze modele tej samej sprezarki, rozniace sie skokiem tloczków, a wiec wydajnoscia. Do obu typow pasuje ten sam zestaw uszczelek, wiec maja ten sam blok i dekiel.
Moje szczescie ze te modele to jedne z najpopularniejszych kompresorow, kupuje najtansza wygladajaca sensownie z allegro i albo zakladam moje kolo pasowe albo pozyskuje z niej sam dekiel do mojej.
Dam znac jak mi sie powiedzie. :)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

A, doksztalcilem sie tez w miedzyczasie w temacie rozbierania sprezarek. Oczywiscie po rozebraniu mosiezne uszczelki na srubach sa do wyrzucenia, to samo z uszczelka srodkowa. O-ringi mialyby szanse przetrwac, ale nie wymienianie ich byloby głupota. Kolejny problem to uszczelniacz wałka. Skladajac bez tuleji ochronnej bardzo latwo uszkodzic warge uszczelniacza splinem wałka.
Na ten moment przychylam sie raczej do uzycia calej nowej sprezarki i przelozenia mojego kółka pasowego. To chyba najszybsza i najskuteczniejsza opcja. Tylko w tej opcji, trzeba znalezc 10PA15C, bo sa innej dlugosci i bedzie problem z kolkiem.

Stefek
Posty: 134
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Stefek »

A koło pasowe jakoś brutalnie zbijałeś?
Trzecia opcja: wkleić łożysko np. na klej do łożysk :mrgreen: Dobre łożysko może pośmigać ponad 300tkm a skoro to już kolejne łożysko tej sprężarki, to pewnie ją przeżyje.
Ja lubię mieć wszystko pedantycznie zrobione przy użyciu porządnych części ale jak miałbym decydować, czy jakaś niewiadomo jaka używana sprężarka, czy moja sprawna, to bym wkleił odpowiednim klejem i już :) albo kupił nową :oops:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

Kolo pasowe brutalnie sciagalem trojramiennym sciagaczem, czyli zgodnie ze sztuka. Nie robilem tego po raz pierwszy, wiec albo dziwny wypadek przy pracy albo tak juz bylo. No trudno.
Nie ma opcji na zadne kleje! Prawdopodobnie nic by sie nie stalo, ale ja bym nie mogl spac spokojnie, wiedzac, ze tam nie ma segera. Ja tez bywam raczej nadmiernie pedantyczny. Zeby to byly nie wiem jakie ceny to mozna by kombinowac, ale 10PA17C zeby przelozyc z niej dekiel to 40zl, o 10PA15C trudniej, ale znalazlem za 100zl.
Sprezarka do 4R tez nie taka "moja". Kupilem Yote bez klimy, a klime w pudelku. Pudelko swoje odlezalo, wiec zabralem sie w koncu za przygotowanie tego do zamontowania.
Nowa sprezarka odpada - kosztuje wiecej niz dalem za caly zestaw klimatyzacji xD Poza tym nie lubie wymieniac czegos co jest jeszcze dobre, albo nadajace sie do naprawy.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

Przyszla nowa sprezarka, wyszczotkowalem, zmylem syf z obudowy rozpuszczalnikiem, odglosy przy przekreceniu tarcza recznie wydaje ladne. Wyglada lepiej niz poprzednia. Czekam az kolko pasowe wroci z piaskowania, maluje i zakladam.
Załączniki
IMG_20210615_1819413_resize_69.jpg
IMG_20210615_1819413_resize_69.jpg (41,11 KiB) Przejrzano 1850 razy

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Sprezarka Klimatyzacji

Post autor: Jake »

No to meczymy temat dalej. Denso uzywa w swoim sprzeglach od sprezarek wklejanego paska z materialu ciernego (zolty pierscien na ponizszym zdjeciu)
denso.jpg
denso.jpg (12,5 KiB) Przejrzano 1750 razy
W moim kole pasowym tej okladziny praktycznie nie ma, jest mocno wytarta, a miejscami puscil klej i sa wyrwane kawalki. Nie znalazlem by to funkcjonowalo jako czesc zamienna, calych kol pasowych pod pasujacy pasek i offset nie ma w handlu. Pytanie brzmi czym to zastapic?
Widze dwie opcje:
1)Kupienie jakiegos materialu ciernego, wyciecie z niego pierscienia i wklejenie - brzmi latwo, pytanie jaki rodzaj materialu mialby to byc, skad go pozyskac i jak ustalic grubosc.
2)Napawac rowek po okladzinie, a nastepnie stoczyc na rowno. W ten sposob pozyskamy pelnostalowa powierzchnie cierna taka jak np. w sprezarkach Zexela. Tylko ten pomysl jest masakrycznie czasochlonny, kosztowny i nie tak prosto zrobic to dobrze. A juz uwzlgedniajac rodzaj uzytego materialu, potencjalna mozliwosc, ze plaszczyzna cierna byl zahartowana lub jest z materialu ciezkospawalnego, mozliwe odksztalenia termiczne.... Nie podoba mi sie ta opcja.

ODPOWIEDZ