Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Post autor: mayzel »

Toyka w ostatnie mrozy nie chciała odpalić. Kręciła ale nie chciała - nie miałem ciśnienia więc odpuściłem (prognozy temp. były obiecujące).
Mróz odpuścił więc do dzieła. Nie chciała zaskoczyć, a jak już to nierówno i na chwilę ze smrodem i kopceniem na biało. Podpompowałem ręcznie - zaskoczyła, ale kopciła i nierówno pracowała - podumałem... świece gówniane rozgrzeje się i będzie grać. Rzeczywiście po paru minutach nierównej pracy, szarpania, kopcenia, smrodu - zaskoczyła na wszystkie gary, ale zgasła (jak się okazało - momentalnie wciągła paliwo z filtra). Znowu podumałem... podpompowałem ręcznie - no i pali, ale muszę ją non stop pompować ręcznie - jak przestanę to krztusi, dusi, kopci i zaraz gaśnie (jakby nie miała siły pociągnąć paliwa). Co może być nie tak po tych mrozach, bo wg mnie one są bezpośrednią przyczyną - przed było wszystko cacy.

Paliwa pół baku - ostatni raz lane końcem listopada. Korek z baku odkręcony - podciśnienia brak. Co doradzacie - bawić się w wymiany filtra paliwa czy pewniej od razu spiąć pompę na krótko z pominięciem filtra, żeby wykluczyć inne usterki układu (te najgorsze - chociaż jakoś nie pasuje mi tu zależność - problemy z rozruchem ok, ale żeby tak nagle pompa padła, bo mróz był)? Jakieś inne mądre pomysły?

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Post autor: Heniu »

Masz typowy objaw wytrącenia się parafiny, podgrzej suszarką filtr paliwa i jak będzie ok to go wymień

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Post autor: Mirekk »

I dodawaj środek zapobiegający wytrącaniu się parafiny w paliwie.
Moja też stoi od przedwczoraj i czeka aż się paliwo rozmrozi - circleK jej mać.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Post autor: waldek_BB »

Mirku, cirkle cirklowi nierówne niestety - ale jako jedyna stacja (poza lotosem i którymś paliwem) ma paliwo do faktycznych - 30stopni czy więcej bo niepamiętam
i na cirklu mojego Kolegi (ręczy mi prywatnie za jakość) nigdy niebyło problemów

Awatar użytkownika
mayzel
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2020, 08:52
Auto: '93 4Runner KZN130 (1KZ-T)

Re: Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Post autor: mayzel »

No więc tak: po primo - podziękował wszystkim.
Filtr wymieniłem - niekoszerny bo niemiecki, ale z Indonezji :D - grunt, że działa (yota pali dosłownie od dotknięcia kluczykiem). Miałem obawy, że będzie problem, bo podciekał mi zaworek wody, ale po rozkręceniu i wyczyszczeniu jest OK. Przy pompowaniu trochę się pociła obudowa - w miejscu tej zaprasowanej tulei gdzie przychodzi plastikowy czop pompki - nabiłem i chyba trzyma, bo dalszych śladów zapocenia brak. Po 2h wróciłem - jakichkolwiek wycieków brak, odpala bez pomocy pompką i tak samo natychmiastowo. Zobaczymy co będzie jutro.

PS.
Paliwo było z Orlenu i powinno być co najmniej przejściowe - może nie było, bo mrozu nie było więcej jak 17 st. przez 2 dni.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Problem z paliwem/pompą - po mrozach diesel pracuje tylko na pompce z filtra

Post autor: czobi »

od 15 lat leje zimą do dizloka Protector Xeramic 500ml ATAS, odpala wszystko i zawsze.
https://www.motoakces.pl/dodatek-do-die ... -atas.html

ODPOWIEDZ