[2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

[2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Jake »

Czytałem sporo o tej konwersji na anglojezycznych forach i wydaje sie byc stosunkowo prosta, tania i bardzo skuteczna. Tylko na forach USA, pisza pod katem USA, u nich najlatwiej dostac blachy mocujace z skysoffroaddesign.com, zaciski dobrac od Monte Carlo or Cadillaca Eldorado.
Tylko beda w Europie nigdy nie widziałem na zywo Cadilllaca, a zamawianie dwoch kawałków blachy z USA mija sie z celem.
Ktoś z szanownych kolegów robił taki mod w PL? Szukałem na forum, ale bezskutecznie. W zasadzie calosc jest dosc oczywista ale rodza sie trzy pytania:
1)Od czego zaciski?
2)Jakie tarcze
i najwazniejsze
3)Czy gdzies mozna kupic gotowe blachy mocujace zacisk? Jesli nie, moze ktos juz wymiarował i zmawiał cięte na laserze / frezowane CNC? Nie ma sensu wywazac drzwi ktore juz kiedys ktos otworzył i chetni skorzystam z Waszego doswiadczenia w tej materii.


Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Jake »

Hmm, dzieki za podrzucone linki, chociaz wiekszosc jest bardzo nie na temat a w tych gdzie faktycznie poruszony jest temat przeróbki raczej sa dosc mętne informacje... W działach dotyczacych innych modeli nie szukałem, czy 70 ma identyczne bębny jak 4R 2gen? To co oferuje w snorkele.pl to nieporozumienie. Miniaturowe zaciski z golfa do dwutonowej terenówki na duzych kołach? Baaaaardzo słaby pomysł. Tarcze chciałbym najlepiej z J90, tak zeby nie trzeba było roztaczać srodków, pytanie od czego dobrac zacisk, na recznym na linke mi umiarkowanie zalezy, najwazniejsze to sprawny hamulec zasadniczy ktory nie umiera od błota.

wojtek.ie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2020, 21:56

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: wojtek.ie »

Jake pisze:Hmm, dzieki za podrzucone linki, chociaz wiekszosc jest bardzo nie na temat a w tych gdzie faktycznie poruszony jest temat przeróbki raczej sa dosc mętne informacje... W działach dotyczacych innych modeli nie szukałem, czy 70 ma identyczne bębny jak 4R 2gen? To co oferuje w snorkele.pl to nieporozumienie. Miniaturowe zaciski z golfa do dwutonowej terenówki na duzych kołach? Baaaaardzo słaby pomysł. Tarcze chciałbym najlepiej z J90, tak zeby nie trzeba było roztaczać srodków, pytanie od czego dobrac zacisk, na recznym na linke mi umiarkowanie zalezy, najwazniejsze to sprawny hamulec zasadniczy ktory nie umiera od błota.
Ze znanych mi pojazdów Fordy Tranzity oraz VW Transportery mają tylne zaciski z mechanicznym hamulcem postojowym a i masa pojazdu dość podobna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wojtek.ie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2020, 21:56

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: wojtek.ie »

Transit*


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Jake »

Dzięki za podpowiedz. Ale tak jak mowiłem, nie mam duzego zapotrzebowania na reczny na linke, zastanawiam sie czy nie dałoby sie zastosować tarcz i zacisków z jakiegoś gotowego rozwiazania Yoty, np J7/J9?

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: vGreg »

Jake pisze:
25 lut 2020, 10:21
Dzięki za podpowiedz. Ale tak jak mówiłem, nie mam dużego zapotrzebowania na ręczny na linkę, zastanawiam się czy nie dałoby się zastosować tarcz i zacisków z jakiegoś gotowego rozwiązania Yoty, np J7/J9?
Nie znam się na wszystkich modelach ale nie widziałem jeszcze J7 bez ręcznego na lince. No może jeden wyjątek to hamulec na wale.
PS. Mam J7 i fabryczne tarczobębny. Przez 2 lat miałem zaworek w obwodzie hydraulicznym. Ale zdemontowałem bo wydawał m się zbyt niepewny na pochyłościach.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Jake »

Ja niezbyt sie znam na Toyotach, stad zadaje pytania i gromadze wiedze :) Tarczobebny nie są złe, ale to zbyt duzo kombinacji zeby je zastosowac, poza tym reczny na mini szczekach lubi zawodzic. Ja po prostu chce zalozyc do tyłu tarcze, zalezy mi na hamulcu zasadniczym. Reczny to kwestia drugorzędna. Albo zrobie hydrauliczny na trójnikach albo rozważe podwójne zaciski.
Moje priorytety:
-Tarcza z jakiejs Toyoty pasujac na piaste z minimalna iloscia przeróbek, najlepiej bez przetaczania środków. Nie musi miescic sie do wnetrza felgi 15" - auto jezdzi na 16".
-Racjonalnie duzy zacisk, pasujacy do uzytej tarczy, najlepiej z jakiejs Toyoty, nie musi miec recznego na linke

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Rokfor32 »

Ori set z J9? Nie ma musu wykorzystania bębna do ręcznego.

Ja polecam zaciski z xantii - temat sprawdzony, i działa bardzo ładnie. I jako roboczy, i jako ręczny. Do tej pory stosowałem przednie tarcze z J7 (wentylowane) - ale one wymagają przetoczenia środka (zmiany średnicy centrowania) - ale też i modyfikacji półosi - trzeba przetoczyć flanszę, żeby weszła do wnętrza takiej tarczy. Zaletą jest możliwość stosowania felg 15".

Rokujące natomiast wydają się tarcze tylne od patrola - powinny bez modyfikacji wejść na półoś, ale maja większą z kolei średnicę centrowania niż toyota - 110 a nie 106mm. Trzeba więc taki cienki pierścionek wcisnąć na końcówkę półosi toyoty.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: vGreg »

Ale Jake nie chce linki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Rokfor32 »

To może nie podpinać. Zacisk z J9 to ze 2 stówy za sztukę. Z xantii ze 40 zeta.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
01 mar 2020, 08:05
Ori set z J9? Nie ma musu wykorzystania bębna do ręcznego.
Ori set z J9 to wlasnie byl moj zamysl, ale opierałem sie tylko na domyslach, a nie wiedzy. Robiles jakies podejscie do zalozenia tarczobebnow i zacisków z J9 do 4R? Jesli da sie wykorzystac takze czesc szczekowa do recznego to juz w ogole bajlando - bo jest sie w zgodzie z przepisami prawa, a dalej mozna dolozc sobie hydrauliczny reczny na dzwigni miedzy fotelami.
vGreg pisze:
01 mar 2020, 08:29
Ale Jake nie chce linki.
Inaczej - to nie tak, ze ja sie linka brzydze i nie nie pogardzam :D Bedzie to dobrze, jak najbardziej podepne - jak nie bedzie, to po prostu nic sie nie stanie - ogarne bez tego. Po prostu myslalem ze bedzie łatwiej cos znalezc jesli nie musi byc tej funkcji.

Czy wspomniane zaciski z Xantii tez laduje sie do tarcz J9? Czy ta tarcza wchodzi bez toczenia tarczy i flanszy?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Rokfor32 »

Nie da się założyć tarcz kotwicznych pod tarczobębny - więc nie da się taką metodą zrobić ręcznego. To jest zupełnie inna konstrukcja, w porównaniu ze zwykłym bębnem - jest inna końcówka pochwy mostu, wliczając łożyskowanie, a więc inne są też półosie.

Do tarcz z J9 zaciski xantii nie podchodzą. Część robocza jest za wąska (bo bęben jest dosyć duży).

Zacisk xsanti to tłok 54mm, i dosyć duży klocek. Ori z J9 (a więc i ori z J7, w wersjach z tarczami) - to tłok 48mm, i wąski klocek. Nigdy nie robiłem porównania siły hamowania - (zaciski xantii vs zaciski ori) - robiłem natomiast takie porównanie dla bębnów. I trzeba było mocno korygować ustawienia LSPV, bo sie koła za wcześnie blokowały.

Dla porównania - zaciski z golfa, czy T4 - to tłok 38mm.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Jake »

Hmmm. pogubiłem się. Czyli, że seryjny zacisk z J9 i seryjna tarcz z J9 beda pasowac do mostu 4R? Jesli nie - jak duze przeróbki beda wymagane? A gdyby uzyć przednich tarcz i zacisków z 4R? Bo jesli to ma szanse zagrac to chyba zacząłbym od kupienia kompletu, przymierzenia i zaprojektowania w CADzie mocowań.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [2gen] Konwersja tylnych hamulców na tarczowe

Post autor: Rokfor32 »

Tarcza kotwiczna hamulca bebnowego jest zupełnie inna niż tarczowego.

Tarcza hamulcowa z J9 pasuje na półośkę z 4R. A zacisk z J9 pasuje do tarczy z J9.

Resztę trzeba dorobić customowo.

ODPOWIEDZ