[3vze] Wymiana alternatora na inny
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
O to super, dziękuję.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Wymgane sa dokladnie takie same modyfikacje co w 4R
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Mam i ja
W internetach napisali że ma 150A
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
W internetach napisali że ma 150A
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Czy u Was na 4 rowkowym pasku tez tak jest, ze zaraz po rozruchu pasek sie slizga i piszczy przez jakies 5-6sekund, po czym sie uspokaja? Pasek jest naciagniety poprawnie, nie chce go zbyt naprezac, bo to nie zrobi dobrze lozyskom. Zastanawiam sie czy tak po prostu musi byc przy duzej mocy alternatora i waskim pasku.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Tak. Ale wpływ może też mieć zużyte kółko alternatora (wytarty i nietrzymający kształtu profil rowków).
Istotnym parametrem jest też kąt opasania kółka alternatora - nie bez powodu te typy mają tak konstruowany przebieg paska - że kąt opasania jest koło 180 st.
Przy parametrach tego alternatora jak zapodasz nieco większe kółko pasowe (większe nieco niż fabryczne dla 3VZ - tak z 5 mm na średnicy) - i nowe - to powinno się to ślizganie uspokoić.
Istotnym parametrem jest też kąt opasania kółka alternatora - nie bez powodu te typy mają tak konstruowany przebieg paska - że kąt opasania jest koło 180 st.
Przy parametrach tego alternatora jak zapodasz nieco większe kółko pasowe (większe nieco niż fabryczne dla 3VZ - tak z 5 mm na średnicy) - i nowe - to powinno się to ślizganie uspokoić.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Opatentowałeś może źródło takich 4-rowkowych kółek pasowych z odpowiednim offsetem?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Allegro
Możesz też poszukać w spec sklepach handlujących gratami do maszyn przemysłowych.
Możesz też poszukać w spec sklepach handlujących gratami do maszyn przemysłowych.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
kup płyn do pasków
i sprawdź stan paska
ja poprostu wymieniłem na krótszy i nowy oraz troszeczkę mocniej naciągnąłem
i sprawdź stan paska
ja poprostu wymieniłem na krótszy i nowy oraz troszeczkę mocniej naciągnąłem
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Zalozylem nowy pasek przy zmianie alternatora. Piszczenie to tylko 2-3sek po rozrzuchu, potem ani pisnie. Nie jestem pewien czy naciaganie ponad poprawny naciag to dobry pomysl.
Nie przeszkadza mi to jakos strasznie, przyzwyczailem sie, tylko mnie zastanawialo czy da sie to rozwiazac
Nie przeszkadza mi to jakos strasznie, przyzwyczailem sie, tylko mnie zastanawialo czy da sie to rozwiazac
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
naciągnij delikatnie mocniej
a w ogóle jak to sprawdzasz - mierzysz luz?
a moze pokombinować z dodatkowym napinaczem
a w ogóle jak to sprawdzasz - mierzysz luz?
a moze pokombinować z dodatkowym napinaczem
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Czy ktos sprawdzil empirycznie czy nasz ulubiony alternator z Vel Satisa pasuje tez do 5VZ? Na oko powinien.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Najlepszy dialog to dialog wewnetrzny z samym soba, a wiec sam sobie odpowiadam.
Tak, Vel Satis pasuje
Tak, Vel Satis pasuje
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Jako autor wątku napiszę, że jeżdziłem z alternatorem z velsatisa na kółku z velsatisa.
Zrobilem 50tys km. Zawsze piszaczał na rozruchu. Po tych 50tys km ząbki kółka były stepione mocno.
Jeszcze taka podpowiedz. Alternator 70A od RAV4 2.0 benzyna 95-99 pasuje do 3vze.
Zrobilem 50tys km. Zawsze piszaczał na rozruchu. Po tych 50tys km ząbki kółka były stepione mocno.
Jeszcze taka podpowiedz. Alternator 70A od RAV4 2.0 benzyna 95-99 pasuje do 3vze.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Ja zalozylem troszke krotszy pasek. Mocniej anciagnalem plus sprajndo paskow i piszczy tak raz na 10 odpaleń
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Wole piszczenie raz na jakis czas niz polowe Amprer mniej