4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Moderator: luk4s7
4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Koledzy potrzebna porada odnosnie regeneracji skrzyni w56 konkretnie chodzi o łożysko igielkowe łączące dwa odcinki głownego wałka skrzyni biegów -poleciało, wyrobienie na wałkach jest minimalne i od biedy mozna byłoby załozyć nowe łożysko gdyby nie mini wżery jakie sa na powierzchni po której chodziło łozysko. co robic? Lekko toczyc i nadwymiarowe łozysko?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Szlifować, jak już. I zapodać solo igiełki, te można kupić z dosyć ciasną gradacją średnicy. Niby w koszyczku lepiej - ale bez koszyczka rolka do rolki) też jest stosowane, starsze skrzynki, np. H55 tak miały.
A pisałem Ci - inna skrzynia, bo będzie kumulacja ...
A pisałem Ci - inna skrzynia, bo będzie kumulacja ...
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Pisałeś i sam teraz nie wiem co robic , generalnie reszta łozysk jest w dobrym stanie poza tym na wałku sprzegłowym który trzeba tez szlifowac w miejscu gdzie wchodzi w łozysko noskowe, wszystkie tryby ładne , opilków w oleju praktycznie brak, jakoś mam opory przed kupnem drugiej zeby nie miec potem dwóch do naprawy. Jeden Facet chce mi sprzedac skrzynie AISIN WARNER, model: 30-80LE, nr. seryjny: 86cs 01338 była z silnikiem 2.4 , podejdzie? Uszkodzenie skrzyni w tym miejscu to norma?Czy moje 31 calowe koła ja wykonczyły?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Nie norma - tylko efekt wieku/przebiegu. Czasem jest też problem, jak auto długo stoi - woda się skrapla, i to co ponad poziomem oleju zaczyna korodować. Skrzynkę masz nie uszkodzoną - a zużytą.
Ja mam auto z taką skrzynką na kapciach 33/12,5", i jeździłem tym po Isla, w sumie ponad 30 tysi km w ciężkich warunkach. Skrzynka nadal perfekcyjna. Tyle - że wiem, że ma nie więcej jak 260 tysi nalotu.
Jest też inna opcja - ale nietania - i niełatwa. To znalezienie dzwonu z silnika 22R-ET. Taki dzwon pozwala na podłączenie skrzynek typu R151F. Jest na forum jeden user, co sie pokusił o taki swap - myślę żę zadowolony jest (też miał problem ze znalezieniem ori skrzynki w sensownym stanie - akurat do RJ73). Tyle, że dzwon taki ciężko upolować, bo nie wiem czy toyota ma to jeszcze na magazynach (wtedy koszt na poziomie 2,5 - 3 tysie). Czasem udaje się je namierzyć na ebayu.
Skrzynka R151F jest po pierwsze znacznie mocniejsza - a po drugie do tej pory hile sa na niej klepane. Kupujesz więc skrzynke z rozbitka, i ewentualnie przekładasz adapter, żeby spasować to z odpowiednim reduktorem. Sam se zanabyłem taka skrzynkę, na zapas, jako dawcę części - z przebiegiem... 18 tysi km. włącznie z reduktorem kosztowała tysiaka.
Ja mam auto z taką skrzynką na kapciach 33/12,5", i jeździłem tym po Isla, w sumie ponad 30 tysi km w ciężkich warunkach. Skrzynka nadal perfekcyjna. Tyle - że wiem, że ma nie więcej jak 260 tysi nalotu.
Jest też inna opcja - ale nietania - i niełatwa. To znalezienie dzwonu z silnika 22R-ET. Taki dzwon pozwala na podłączenie skrzynek typu R151F. Jest na forum jeden user, co sie pokusił o taki swap - myślę żę zadowolony jest (też miał problem ze znalezieniem ori skrzynki w sensownym stanie - akurat do RJ73). Tyle, że dzwon taki ciężko upolować, bo nie wiem czy toyota ma to jeszcze na magazynach (wtedy koszt na poziomie 2,5 - 3 tysie). Czasem udaje się je namierzyć na ebayu.
Skrzynka R151F jest po pierwsze znacznie mocniejsza - a po drugie do tej pory hile sa na niej klepane. Kupujesz więc skrzynke z rozbitka, i ewentualnie przekładasz adapter, żeby spasować to z odpowiednim reduktorem. Sam se zanabyłem taka skrzynkę, na zapas, jako dawcę części - z przebiegiem... 18 tysi km. włącznie z reduktorem kosztowała tysiaka.
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Mam problem ze znalezieniem oznaczenia na swojej skrzyni (pozatym ze wiem ze to w56), chyba jestem slepy , czy taka skrzynka podejdzie i od czego to jest? http://allegro.pl/toyota-4runner-hilux- ... 72490.html" onclick="window.open(this.href);return false; facet mi napisal ze to AISIN WARNER, model: 30-80LE, nr. seryjny: 86cs 01338 , strasznie trudno ruszyc cos w temacie naprawy mojej toyoty tymbardziej że w przeciwieństwie do kolegi jestem zielony w temacie co i od czego pasuje ;/
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
To na tej ukcji to ... skrzynnia automatyczna I z 4r - ale z modelu młodszego, roczniki '90 - 95. Ta skrzynka ma oznaczenie A340H - i jest jedyna odmiana skrzynek seri A3 z zespolonym, dedykowanym tylko dla niej reduktorem, sterowanym hydraulicznie (wielopłytkowe sprzęgła, identyczne jak w skrzynkach automatycznych ).
Ciekawa skrzynia - tym bardziej że faktycznie połączona z dzwonem od 22R Ktoś se fajną zmotę uskutecznił - a przynajmniej ja nigdy się nie styknąłem z info, żeby ta skrzynka fabrycznie szła w kompletacji z 22R-E. Acz - nie wiem przecie wszystkiego - może na któryś z rynków tak szło ...
Ciekawa skrzynia - tym bardziej że faktycznie połączona z dzwonem od 22R Ktoś se fajną zmotę uskutecznił - a przynajmniej ja nigdy się nie styknąłem z info, żeby ta skrzynka fabrycznie szła w kompletacji z 22R-E. Acz - nie wiem przecie wszystkiego - może na któryś z rynków tak szło ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Tu masz odpowiednią skrzynkę:
http://allegro.pl/toyota-hilux-4runner- ... 04821.html
Ta skrzynka to akurat W59 - ma nieco wolniejsze przełożenia dla jedynki i dwójki - ale jak masz choinkę w dobrym stanie to możesz sobie to przełożyć ze swojej.
Ta skrzynia z linku ma tez inny typ reduktora - Ty masz prawdopodobnie wesję na kołach zębatych, ta jest z łańcuchem. Zakładając cały podzespół - nie ma to znaczenia. A miksując części - też nie ma, bo możesz sobie to poskładać ze swoim starym reduktorem.
Skrzynia z linku jest z diesla - więc ma inny dzwon sprzęgła. Sie go odkręca, i zakłada właściwy dla silnika 22R-E.
http://allegro.pl/toyota-hilux-4runner- ... 04821.html
Ta skrzynka to akurat W59 - ma nieco wolniejsze przełożenia dla jedynki i dwójki - ale jak masz choinkę w dobrym stanie to możesz sobie to przełożyć ze swojej.
Ta skrzynia z linku ma tez inny typ reduktora - Ty masz prawdopodobnie wesję na kołach zębatych, ta jest z łańcuchem. Zakładając cały podzespół - nie ma to znaczenia. A miksując części - też nie ma, bo możesz sobie to poskładać ze swoim starym reduktorem.
Skrzynia z linku jest z diesla - więc ma inny dzwon sprzęgła. Sie go odkręca, i zakłada właściwy dla silnika 22R-E.
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
faktycznie to automat bylem jakis chyba rozkojarzony jak czytalem ogloszenie
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
http://allegro.pl/toyota-hilux-88-2-4-b ... 24427.html" onclick="window.open(this.href);return false; <---dałoby rade z tej skrzyni i mojej złozyc jedna dobra? Duże są róznice?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Wałek główny jest inny (końcówka ze względu na brak reduktora - i wyjście na wał napędowy. czyli prawdopodobnie ten wałek do wymiany - a Ty zdaje się chciałeś szlifować końcówkę swojego ...). Reszta powinna być taka sama.
Ale - ta skrzynka wisi na alegro już ... parę lat Różnie może być z jej kondycją, zależy jak to tam przechowują.
Ale - ta skrzynka wisi na alegro już ... parę lat Różnie może być z jej kondycją, zależy jak to tam przechowują.
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Jutro ide do tokarza zobaczymy co powie na temat naprawy wałka głownego, w sklepie z łożyskami powiedzieli ze innych igiełkowych (nadwymiarowych) niz mam obecnie nie maja i pewnie bedzie trzeba toczyc tuleje i dawać łożysko takie jakie było wczesniej.Szukam wyjścia z sytuacji i z tąd moja myśl na temat czy w skrzyni 2wd była zmieniana tylna czesc skrzyni i ten łącznik z reduktorem w stosunku do 4wd, czy całkiem inny jest wałek głowny w tej skrzyni?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Nie wiem jakie sa różnice w budowie tylnej części wałka (umiejscowienie tylnego łożyska podporowego), i jaki jest wielowypust na końcu. Skrzynek RWD nie rozbierałem - jakoś się nie zdarzyła jeszcze taka "terenówka" ...
Zapodałem Ci wyżej kompletną skrzynkę z reduktorem. Cena nie ta?
Zapodałem Ci wyżej kompletną skrzynkę z reduktorem. Cena nie ta?
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Nie chodzi tyle o cene tylko o fakt że może byc taka sama jak moja,rozmawialem z tokarzem zrobi mi to i łożysko bedzie takie samo jak było czyli wałek od strony reduktora przeszlifuje a ten od strony sprzegła wstawi tuleje chyba ze znajde łozysko z grubszymi wałeczkami.
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Gdzie nabyć takie łożysko ? w moich sklepach rozkladaja rece ;/ ,może być coś innej konstrukcji lub lekko nadwymiarowe
- Załączniki
-
- 337267-w55-w56-w58-w59-pocket-bearing.JPG (143,72 KiB) Przejrzano 6258 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 22re reanimacja skrzyni w56
Kup solo rolki. Poważnie. Ino tak sobie dobierz średnicę, żeby weszły z minimalnym luzem - w sensie jak je ułożysz, to żeby luz między rolkami, że tak to ujmę, pierwszą i ostatnią, był prawie żaden, jakieś 0,2mm.
Takie rozwiąznie jest seryjnie w skrzynkach G, R i H. Myślę więc, że w typie W też się sprawdzi.
Takie rozwiąznie jest seryjnie w skrzynkach G, R i H. Myślę więc, że w typie W też się sprawdzi.