Odporność świateł na wodę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Odporność świateł na wodę

Post autor: RobertK. »

Rokfor32 pisze:Amerykańska wersja świateł do hila i 4r jest odporna na zatopienie. Nie ma potrzeby wyłączać :wink:
hmmm....a szkła nie szklane i odporne na nagła zmianę temperatur ????

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Drążki skrętne

Post autor: Rokfor32 »

Szkła duże, nie nagrzewają się aż tak mocno. A żarówka zatopiona na stałe w odbłyśniku. Całość totalnie hermetyczna. Podejrzewam, że z wnętrza lampy też powietrze wyssano, ale nie sprawdzałem :wink: . Można topić bez obaw. :mrgreen:

Jedyna wada - nie da się kupić samej żarówki. Cała lampa to w zasadzie taka wielka żarówka ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Drążki skrętne

Post autor: RobertK. »

W Polsce znalazłem tylko lampy dedykowane dla wojska z hermetycznym gniazdem żarówki H4 i specjalnym zaworem regulującym ciśnienia w oprawie produkowane przez WESEM.
Niestety występują tylko w kształcie okrągłym co do 4 runnera ni jak nie pod pasi :(
Oczywiście wszystko można i dało by się zastosować owe gniazda w reflektorach od 4 runnera, ale to i brak homologacji jak i kupa motania oraz przynajmniej jeden komplet nowych reflektorów do wyrzucenia....
Może to i lepsza opcja niż "duża kosztowna żarówka" w wersji z za wielkiej wody ;-)))

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Drążki skrętne

Post autor: Rokfor32 »

Nie jest kosztowna. Tu, w Isla, taka lampa kosztuje mniej więcej tyle samo, co zwykła żarówka H4, no może ciut więcej. W przeliczeniu na zł to wychodzi jakieś 30 - 35/szt. Ale też jest bardziej długowieczna od zwykłej żarówy. Moje reflektory świecą odkąd mam auto, czyli od dwóch lat. A po śrubach sądząc ewentualna wymiana była baaardzo dawno temu.

Tak naprawdę jedyna wada to taka, że skubańce nie robią w wersji asymetrycznej (europejskiej), jedynie w standardzie USA. Natomiast lampa jest on bolt zamienna ze zwykłym reflektorem H4 do hila.
Są właśnie produkcji WASEM'a, ale nie tylko.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Odporność świateł na wodę

Post autor: Rokfor32 »

Pochrzaniło mi się z nazwą ... :oops:

Występują dwie, choć jak się zdaje (po małym rekonesansie w necie), że to ten sam producent - znana firma OSRAM. A nazwy to WAGNER lub SYLVANIA.

Tu jest link z tym, co można zanabyć w takiej, hermetycznej wersji.

http://www.sylvania.com/ConsumerProduct ... /ECatalog/

Ceny w stanach tego typu reflektorów są nie zbyt wysokie, oscylują w okolicach kilkunastu dolców.

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Odporność świateł na wodę

Post autor: RobertK. »

Cóż...niestety w europie będzie trochę trudno ich używać....szkoda....podoba mi się takie rozwiązanie.
Wyjmujesz wkładasz drugie i już :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Odporność świateł na wodę

Post autor: Rokfor32 »

Ja tam nie widzę problemu. Jak auto służy głównie do jazdy w terenie, a asfalty tylko z konieczności, to czemu nie? Te reflektory wbrew obiegowej opinii nikogo nie oślepiają, wręcz przeciwnie. W porównaniu z asymetrycznymi słabiej oświetlają pobocze i pas przeciwny (światła mijania). Na drogowych świecą w zasadzie tak samo.

A do przeglądu zawsze można założyć normalne :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bekon
Posty: 336
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:06
Auto: FJ CRUISER 4,0
Kontakt:

Re: Odporność świateł na wodę

Post autor: Bekon »

Mam u siebie oryginalne tak jak fabryka wypuscila czyli symetryczne. Nie ma problemu z oslepianiem jadacych z przeciwka pod warunkiem ze masz dobrze ustawione w "pionie" i nie bija zbyt wysoko.
Co do jazdy przez wode to tak jak bylo wyzej napisane : duza powierzchnia chlodzenia, klosze plastik - subiektywnie grzeja sie mniej niz szklane.Mam funkcje day light czyli swieca sie non stop. Pomimo tego nie mialem nigdy problemow po przejechaniu przez wode.

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Odporność świateł na wodę

Post autor: RobertK. »

Mówimy o protoplastach twojego modelu...Bekon :)
Też bym chciał z szkłem z poli węglanu i takie tam.....no super by było, ale gdzie takie kupić??? 8)
Ja mówiłem o takim rozwiązaniu dostępnym w Polsce i ci co mają reflektory okrągłe o średnicy 178mm mogą mieć powód do radości i nie wymieniania żarówek po wodowaniu, tudzież zakładaniu akwarium w reflektorach :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Odporność świateł na wodę

Post autor: Rokfor32 »

Takie z czołem z poliwęglanów w wymiarach do starego hila też są. W cenie ok. 30 - 40 $. I jak się nie mylę występują w wersji na żarówę H4, w europejskim standardzie. Coś mi świta, że produkuje to Hella. Naocznie też widziałem reflektory z gładkim szkłem i profilowanym odbłyśnikiem, ale za szybko było i nie wiem, kto takie robi. Ale jeszcze powęszę :mrgreen:

ps. Co za różnica, gdzie przebywa sprzedawca? W dobie kupowania przez net to w zasadzie nie ma żadnego znaczenia. Jedynie trochę dłużej trzeba poczekać (max 2 tygodnie), i listonosz pod drzwi przynosi. Problem jest jedynie z ciężkimi rzeczami, ale i tak USA jest dobrze rozpracowane pod tym kątem. (przesyłki morskie).

ODPOWIEDZ