zmiana silnika z2.4 na3.0d
Moderator: luk4s7
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
zmiana silnika z2.4 na3.0d
Pytanko czy zmieniał ktoś silnik z 2.4 na 3.0d w Hiluxie.Chodzi mi o wymiane samego motoru, czy siądzie on na skrzynie z 2.4 ,poduszki i ewentualnie jaki osprzęt silnika można wykorzystać.? Doszły mnie plotki że to się da zrobić.
Re: zmiana silnika z2.4 na3.0d
Da się zrobić bo w AU takowe jeżdżą po wyjechaniu z fabryki. Przełożenia w skrzyni biegów troszeczkę będą się różnić lecz nie powinno byc tragedii. Na pewno będziesz potrzebował dzwoń od silnika 3,0. Reszta osprzętu też od 1 KZT bp po co rzeźbić mocowanie alternatora z 2,4 do 3,0. Przecież 1KZT był w 4 Runnerze a ten sam przód. Mam na placu taki śmietnik w którym był 3,0 więc i skrzynia od niego leży w razie co.
Re: zmiana silnika z2.4 na3.0d
maniek czyli hilux biala dama wsadzil silnik 1kZTE
chula pieknie, widzialem, ale wiem ze duzo z tym mial roboty
ale on zmotal juz tego hila tak ze trudno skumac zakres prac
inna sprawa ze poszly tam mosty od szpetoty szpatrola
(poszukaj tez jego watku na rajdach)
chula pieknie, widzialem, ale wiem ze duzo z tym mial roboty
ale on zmotal juz tego hila tak ze trudno skumac zakres prac
inna sprawa ze poszly tam mosty od szpetoty szpatrola
(poszukaj tez jego watku na rajdach)
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: zmiana silnika z2.4 na3.0d
Więc trzeba szukać sztuki z padniętym motorem, może być ciężko 2.4 ponoć długo żyją.Ale mam czas. A powiedzcie mi w jakich innych toyotach występował 3.0 d (nie koniecznie 4x4)który można by zastosować?
Re: zmiana silnika z2.4 na3.0d
Dyna, Hiace
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana silnika z2.4 na3.0d
Jak chodzi o hila z silnikami 2LT i 1KZt to różnią się też skrzynie biegów. W tym pierwszym były skrzynki typu G, w drugim typu R. Nie są one zamienne nawzajem, zatem sam dzwon sprzęgła sprawy nie załatwi. A znalezienie obudowy sprzęgła pasującej do silnika 1KZ i skrzyni G (lub W). to trzeba mieć szczęście jak w totka. (chociaż coś mi świta, że takiego właśnie egzemplarza mam na placu, sprawdzę jutro)
Lepiej zapodać cały zespół ze skrzynką R, jest zresztą mocniejsza. Ale jak się nie mylę też dłuższa o 3 cm, więc przychodzi krótszy tylny wał napędowy.
Lepiej zapodać cały zespół ze skrzynką R, jest zresztą mocniejsza. Ale jak się nie mylę też dłuższa o 3 cm, więc przychodzi krótszy tylny wał napędowy.