Serwisowa rozterka ...
Moderator: luk4s7
Serwisowa rozterka ...
Gwarancja minęła..., do najbliższego ASO mam 100 km a tu zbliża się przegląd na 90 000 km. zastanawiam się nad pożegnaniem z ASO, bo po co wydawać 1700 zł, jak 10 km ode mnie gościu od dawna serwisuje Hilux-y nadleśnictwa i robi to za 1/3 ceny ASO. CO byście poradzili ? Czy przegląd na 90 to jakiś skomplikowany jest? Dodam, ze nie zależy mi na pieczątkach z ASO, bo wychodzą drogo a auto raczej będzie w rodzinie do końca żywotu
Re: Serwisowa rozterka ...
Sam sobie odpowiedziałeś...Pzwmichu pisze:[...] bo po co wydawać 1700 zł, jak 10 km ode mnie gościu od dawna serwisuje Hilux-y nadleśnictwa i robi to za 1/3 ceny ASO. [...]
Re: Serwisowa rozterka ...
jak masz po gwarancji - wal śmiało do "leśnika"Pzwmichu pisze:Gwarancja minęła..., do najbliższego ASO mam 100 km a tu zbliża się przegląd na 90 000 km. zastanawiam się nad pożegnaniem z ASO, bo po co wydawać 1700 zł, jak 10 km ode mnie gościu od dawna serwisuje Hilux-y nadleśnictwa i robi to za 1/3 ceny ASO. CO byście poradzili ? Czy przegląd na 90 to jakiś skomplikowany jest? Dodam, ze nie zależy mi na pieczątkach z ASO, bo wychodzą drogo a auto raczej będzie w rodzinie do końca żywotu
olej, olej reduktora, oleje mostów (tylko żeby ci do tyłu koniecznie właściwego nalał, bo LSD szlag trafi)
wszystkie kalamitki trza oblecieć, płyny posprawdzać, zaciski, bębny itp oblukać, gdzie trzeba miedziowym pociągnąć i tyle. Wielkiej filozofii nie ma - najważniejsze, by oprócz wymiany czego trzeba gościu auto oblukał i obsłuchał pod kątem ewentualnych zbliżających się zgonów: łożyska rożne, paski, uszczelniacze itp.
Re: Serwisowa rozterka ...
znajdę gdzieś specyfikację oleju do reduktora i mostów?Kwieczor pisze:jak masz po gwarancji - wal śmiało do "leśnika"Pzwmichu pisze:Gwarancja minęła..., do najbliższego ASO mam 100 km a tu zbliża się przegląd na 90 000 km. zastanawiam się nad pożegnaniem z ASO, bo po co wydawać 1700 zł, jak 10 km ode mnie gościu od dawna serwisuje Hilux-y nadleśnictwa i robi to za 1/3 ceny ASO. CO byście poradzili ? Czy przegląd na 90 to jakiś skomplikowany jest? Dodam, ze nie zależy mi na pieczątkach z ASO, bo wychodzą drogo a auto raczej będzie w rodzinie do końca żywotu
olej, olej reduktora, oleje mostów (tylko żeby ci do tyłu koniecznie właściwego nalał, bo LSD szlag trafi)
wszystkie kalamitki trza oblecieć, płyny posprawdzać, zaciski, bębny itp oblukać, gdzie trzeba miedziowym pociągnąć i tyle. Wielkiej filozofii nie ma - najważniejsze, by oprócz wymiany czego trzeba gościu auto oblukał i obsłuchał pod kątem ewentualnych zbliżających się zgonów: łożyska rożne, paski, uszczelniacze itp.
Re: Serwisowa rozterka ...
wg owners manual:
- transfer (chyba reduktor) - ilość 09-1,1 litra, API GL4 lub GL5, recomended SAE 75W-90
- Front differential - ilość 1,7 (wersja z ADD) API GL5 SAE 75W-90
lub 1,5 w wersji bez ADD SAE 90 (do -18 stopni) lub SAE 80W-90 na mrozy
- Rear differential - ilość 3,4, LSD API GL-5 "hypoid gear oil
nazw handlowych Ci nie podam, bo ja wymieniałem wszystko u Rafała, więc nie wnikałem, co leją - ufam, że lali dobrze
- transfer (chyba reduktor) - ilość 09-1,1 litra, API GL4 lub GL5, recomended SAE 75W-90
- Front differential - ilość 1,7 (wersja z ADD) API GL5 SAE 75W-90
lub 1,5 w wersji bez ADD SAE 90 (do -18 stopni) lub SAE 80W-90 na mrozy
- Rear differential - ilość 3,4, LSD API GL-5 "hypoid gear oil
nazw handlowych Ci nie podam, bo ja wymieniałem wszystko u Rafała, więc nie wnikałem, co leją - ufam, że lali dobrze
Re: Serwisowa rozterka ...
po 90 tys masz mały przegład
ja teraz robiłem przegład po 120 tys duzy czyli komplet wymiana wszystkich oleji, same filtry i oleje wyszły 1000zł brutto + robocizna czyli zostało mi 400 zł ale mam pewnośc ze jest wszystko zrobione bo okazało sie ze aso kasowało za przegłady a naprzykład wały nie były od nowosci smarowane co do innych rzeczy to sie nie wypowiadam
pozdrawiam
ja teraz robiłem przegład po 120 tys duzy czyli komplet wymiana wszystkich oleji, same filtry i oleje wyszły 1000zł brutto + robocizna czyli zostało mi 400 zł ale mam pewnośc ze jest wszystko zrobione bo okazało sie ze aso kasowało za przegłady a naprzykład wały nie były od nowosci smarowane co do innych rzeczy to sie nie wypowiadam
pozdrawiam
Re: Serwisowa rozterka ...
Co to znaczy ? Mam rozumieć ze nie sprawdzali , I jak się dowiedziałeś ze wały nie były posmarowanebo okazało sie ze aso kasowało za przegłady a naprzykład wały nie były od nowosci smarowane
Czy taka usługa to jest specjalne zlecenie
A może nie trzeba serwisować u autoryzowanego , tylko czy ktoś się już spotkał z późniejszymi problemami w egzekwowaniu gwarancji
Re: Serwisowa rozterka ...
smarowanie wałów jest w przegładzie
a to że nie były smarowane to jets opinia mojego mechanika
a to że nie były smarowane to jets opinia mojego mechanika
Re: Serwisowa rozterka ...
mnie się też raz zdarzyło, że na jakimś małym przeglądzie się panom z ASO zapomniało krzyżaków nasmarowaćmisterkk pisze:smarowanie wałów jest w przegładzie
a to że nie były smarowane to jets opinia mojego mechanika
- no chyba, że się smar przez tydzień utlenił do zera, po po tygodniu byłem na sprawdzeniu czegośtam i krzyżaki suche optycznie były
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 lip 2010, 13:16
- Auto: hilux..seryjny 2008 2,5 d4d..uaz,syrena
- Kontakt:
Re: Serwisowa rozterka ...
A ja zapłaciłem za przegląd....po przeglądzie pojechałem na wymianę maglownicy (pociekła po 45 tysiach)i uszczelki szyby drzwi kierowcy...a 3 dni po przeglądzie odkryłem porysowane drzwi....i teraz se musze malować furtke na swój koszt ...więcej do nich nie pojade....i nie polece nikomu...dużego serwisu w wawie...Kwieczor pisze:mnie się też raz zdarzyło, że na jakimś małym przeglądzie się panom z ASO zapomniało krzyżaków nasmarowaćmisterkk pisze:smarowanie wałów jest w przegładzie
a to że nie były smarowane to jets opinia mojego mechanika
- no chyba, że się smar przez tydzień utlenił do zera, po po tygodniu byłem na sprawdzeniu czegośtam i krzyżaki suche optycznie były
Re: Serwisowa rozterka ...
Sorry za odgrzewańca ale zbliża mi się przegląd na 105 tys km, nie jadę już do ASO, tylko znajomego mechanika. Pytanie moje dotyczy listy materiałów do wymiany. Jakie oleje i co sprawdzić? Z góry dzięki za pomoc
Re: Serwisowa rozterka ...
niestety gdzieś zgubiłem kartę ze 105, ale z tego co pamiętam to mały jest: olej, smarowanie i sprawdzenie wszystkiego, koniecznie sprawdzenie / wymiana filtra powietrza, jak jeździsz czasem w kurzu i błocie - na 99% pasek osprzętuPzwmichu pisze:Sorry za odgrzewańca ale zbliża mi się przegląd na 105 tys km, nie jadę już do ASO, tylko znajomego mechanika. Pytanie moje dotyczy listy materiałów do wymiany. Jakie oleje i co sprawdzić? Z góry dzięki za pomoc
Re: Serwisowa rozterka ...
dzięki, ten pasek osprzętu na pewno?Kwieczor pisze:niestety gdzieś zgubiłem kartę ze 105, ale z tego co pamiętam to mały jest: olej, smarowanie i sprawdzenie wszystkiego, koniecznie sprawdzenie / wymiana filtra powietrza, jak jeździsz czasem w kurzu i błocie - na 99% pasek osprzętuPzwmichu pisze:Sorry za odgrzewańca ale zbliża mi się przegląd na 105 tys km, nie jadę już do ASO, tylko znajomego mechanika. Pytanie moje dotyczy listy materiałów do wymiany. Jakie oleje i co sprawdzić? Z góry dzięki za pomoc
fajnie by było gdyby znalazł ktoś fakturę z przeglądu
Re: Serwisowa rozterka ...
Stary - na fakturze mam "przegląd 105kkm"
a co do paska - ja musiałem wymienić przy 75 kkm - koszt paska w ASO jakoś 230PLN, wymiana u mojego mechanika jakieś 50 PLN
Pasek możesz obejrzeć sam - jak na tych rowkach po wewnętrznej masz wyraźne spękania i ubytki - pasek jest do wymiany. U mnie pasek poszedł głównie od jazdy po błocie... jak wchodzi ci syf między rolki a pasek - guma poddaje się pierwsza
a co do paska - ja musiałem wymienić przy 75 kkm - koszt paska w ASO jakoś 230PLN, wymiana u mojego mechanika jakieś 50 PLN
Pasek możesz obejrzeć sam - jak na tych rowkach po wewnętrznej masz wyraźne spękania i ubytki - pasek jest do wymiany. U mnie pasek poszedł głównie od jazdy po błocie... jak wchodzi ci syf między rolki a pasek - guma poddaje się pierwsza
Re: Serwisowa rozterka ...
Moj pasek przy 119 zaczoł sie slizgac wiec wymienilem razem z rorzadem w serwisie koszt calosci 1260 zł