Hilux 94r 3.0 TD podkręcanie silnika

Moderator: luk4s7

stach1970
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:09
Auto: Hilux
Kontakt:

Hilux 94r 3.0 TD podkręcanie silnika

Post autor: stach1970 »

Witam, mam pytanie dotyczące podkręcenia silnika Hiluxa. Słyszałem, że można go podkręcić nawet do 200KM, poprzez chip i zmodyfikowanie turbiny. Czy ktoś z was już coś takiego robił? Wiecie może jak to zrobić?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: LEX »

Zapomnij o tym. Żadne takie tanie modyfikacje nie dadzą widocznego przyrostu mocy, ale dadzą wiele problemów. Chipy w ogóle odpadają, bo to według mnie jakaś farsa. W silniku liczy się ilość dostarczonego tlenu, ilość podanego paliwa i stopień sprężania tłoków przed zapłonem.

Aby się w ogóle za to zabrać w pełni profesjonalnie to musiałbyś zdjąć głowicę i dać ją do sprawdzenia. Jeśli się nie mylę to w tym silniku często pękają jak się je przegrzeje. Potem najlepiej nowe zawory, gniazda itd. Szlif i nowa uszczelka wraz ze wszystkimi jednorazowymi częściami, które temu towarzyszą (np. często śruby są jednorazowe, gdyż ulegają rozciągnięciu). Potem jest jeszcze kwestia doboru odpowiedniej sprężarki i zrobienie do tego wydechu. Dobrym pomysłem jest wstawienie większych zaworów w głowicę, jeśli się da. Na koniec nowa chłodnica lub jakaś większa chłodnica, która nie doprowadzi do przegrzania. Oczywiście oprócz tego jest cała masa tych dieslowskich rzeczy do zrobienia, na których się nie znam: pompa, wtryski, ciśnienie itd.

Generalnie jeśli chcesz się bawić w to zgodnie ze sztuką to musisz mieć jakieś 10.000zł. I nie patrz na KM tylko na Nm, bo to daje rzeczywistą moc. A jak już się nawydajesz kasy i napracujesz, to spod świateł i tak Cię objedzie jakiś koleś w benzynowym 4Runnerze. Sorki, ale diesel jest to jazdy, do turlania się w terenie i do celów użytkowych. Jak chcesz mieć zabawę, dynamikę i dużą możliwość rozbudowy to trzeba było kupić benzyniaka, do którego części są tańsze i można spokojnie sobie eksperymentować. Domyślam się, że nie wydasz kasy na to co opisałem powyżej, więc po prostu ciesz się tym co masz i nie spodziewaj się więcej mocy. Trzy litry to w sumie na styk do takiego samochodu i taniej będzie jak sobie wstawisz większy benzynowy silnik niż jakbyś miał się tym bawić w przeróbki czy tuning.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: Cobra »

On w tym hilu ma włożony silnik ten sam co 4 runnery i KZJ-ty?? Ten 1 -KZ-TE?? te 125 km??

Myślałem że w tych hillach to były te 2,4 tylko ;/ a Tu coś nowego:D

Awatar użytkownika
Louis
Posty: 56
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:35
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: Louis »

Cobra pisze:On w tym hilu ma włożony silnik ten sam co 4 runnery i KZJ-ty?? Ten 1 -KZ-TE?? te 125 km??

Myślałem że w tych hillach to były te 2,4 tylko ;/ a Tu coś nowego:D
Może to jest Hilux Surf czy 4runner. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: Cobra »

Bo można tak to wsadzić intercooler :D

A zastanawiam się czy nie dało by rady wstawić twardego przewodu do turbiny zamiast gumowego... to jest moje również pytanie:P

Ogólnie Lex ma rację... Chip w tym przydatku nic by nie zmienił bo do czego podłączyć chcecie??

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: fobos »

Najlepiej zacząć od przeczytania regulaminu forum tu: http://tlc.org.pl/forum/viewforum.php?f=33" onclick="window.open(this.href);return false;
i napisania kilku słów o sobie i swoim aucie tu : http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=24" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: Rokfor32 »

Akurat w 1KZ-TE chipa jest do czego wsadzić. :wink:

Proste to jednak nie jest (pomijając kwestie uzysku mocy), albowiem toyota nie robi, nawet w znacznie młodszych autach, ECU z instrukcjami na wyjmowalnym lub programowalnym bez wyjmowania scalaku. Można wylutować kość, i wlutować nową (lutownicą transformatorową się raczej nie da :mrgreen: ), można też spróbować zmajstrować odpowiednią "przejściówkę" - modulator sygnałów, wpinany między oryginalne ECU a wiązkę kablową.

Nigdy jednak nie spotkałem się z czymś takim już gotowym.

Zapewne dlatemu, że akurat ten silnik ma pierońsko wrażliwe głowice, i nawet zupełnie seryjne zdają się być zbyt wysilone cieplnie ... :mrgreen: , marny więc z niego obiekt tunningowy.

Jak chcesz koniecznie się tunningiem w hilu zabawić, to znacznie lepszą bazą jest stary i niezniszczalny 22R-E. I w tym przypadku, jak masz odpowiedno wypchany worek z piniondzmi, to i 400 HP nie jest czymś specjalnie trudnym :wink:
A, i bez chipa się obchodzi (też go nie ma gdzie wsadzić) - trza po prostu aftermarketowego, w pełni programowalnego kompa zapodać ... :wink:

stach1970
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:09
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD

Post autor: stach1970 »

Ok, dzięki. Dowiedziałem się już chyba wszystkiego.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Hilux 94r 3.0 TD podkręcanie silnika

Post autor: fazi1973 »

Witam
jako , że chce sprzedać swoja J95 i zamienić na Hiluxa 2014 rok i teraz pytanie doradzcie 3.0 diesel 177 KM czy ten wysróbowany 3.0 200 KM niby wersja SR fabryczna ale nie chce brać auta z silnikiem z chipem

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-hi ... 592206c0ff
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-hi ... 592206c0ff
jak widać dwie wersje silnikowe o tej samej pojemnosci .

ODPOWIEDZ