Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
HiluxCar
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2022, 22:10
Auto: Toyota Hilux V 1991 V6 3VZ-e

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: HiluxCar »

Dziękuję Panowie.
Auto jest w benzynie i nigdy gaz nie był założony.
Zmieniłem przewody zapłonowe i dodatkowo sprawdziłem igniter taką metodą jak w linku poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=gBxaEfkWjvA&t=963s
Jeśli metoda ta jest w miarę ok, to igniter niby dobry. Kupiłem też drugi wcześniej, dotarł niedawno z Litwy, również zdaje się działać, ale na silniku nie sprawdzałem go jeszcze.
Niestety błąd 14 dalej świeci.

Czy to, o czym piszecie, bo nie sprawdziłem jeszcze wtryskiwaczy czy ciekną, może również mieć wpływ na ten kod 14?
Czy może się to objawiać również śmierdzącymi, inaczej niż normalnie, spalinami, aż gryzą w oczy :-)
Czy może są to dwa różne problemy i smród spalin to raczej z powodu błędu 14?

Niestety nie mam oscyloskopu, ...jeszcze, ale sprawdzając napięcie przy ECU z ignitora na wejściu IGT , podczas pacy silnika na biegu jałowym, jak sugeruje troubleshooting do tego silnika, mój multimetr pokazuje 1V. Raczej za szybko się zmienia ten przebieg dla mojego miernika stąd taka wartość. Sam przewód przedzwoniłem wcześniej i jest ok.
Z gory dzieki no i Wesołych Świąt.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Rokfor32 »

Bez oscyloskopu to jednak nie bardzo.

Jak nie potrzebujesz jakoś specjalnie wypaśnego, to polecam takie coś:

https://allegro.pl/oferta/multimetr-gra ... gKWSfD_BwE

Po prostu trzeba potwierdzić sygnał na złączu ECU. Nie tylko że "coś" jest - ale i jak wygląda (serwisówka opisuje kształt tego sygnału).

Po takim pomiarze wiadomo, czy sygnał jest, ale ECU go nie czyta (czyli uszkodzony conajmniej tor wejściowy na płycie kompa) - czy sygnału jednak nie ma (lub jest niewłaściwy), i trzeba dokładnie posprawdzać kable do ignitera.

ps. Jak chcesz ewentualnie bardziej użyteczną zabawkę (oscyloskop) - to szukaj takiego w formie tabletu, dwukanałowego. Przy autach jednak dosyć często przydaje się nakładanie dwóch pomiarów jednocześnie.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2248
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Jake »

Co do taniego ale sensownego oscyloskopu polecam tez ten:
http://hantek.pl/oscyloskopy-usb-pc-c-4.html
Uzywki trafiaja sie na allegro/olx po 150-200zl

Awatar użytkownika
HiluxCar
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2022, 22:10
Auto: Toyota Hilux V 1991 V6 3VZ-e

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: HiluxCar »

Witam ponownie.
Oscyloskop doszedł, kupiłem po taniości jakiś ZOYI ZT-702S.
Po podłączeniu do ECU sygnał zdaje się być narysowany właściwie.

Pomiędzy masą a IGT
Obrazek

Pomiędzy IGT a IGF
Obrazek

No i nie bardzo wiem co dalej. Inne ECU?
Może mieć coś jeszcze wpływ czego producent w troubleshooting nie uwzględnił?

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2248
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Jake »

Sygnaly maja poprawne przebiegi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Rokfor32 »

IGF trzeba zmierzyć na komputerze silnika - najlepiej na płycie. Bo z jakiegoś powodu nie dociera on do procesora. trzeba znaleźć, gdzie jest przerwany obwód. Mogą to być kable od ignitera, może być złącze komputera, może być zimny lut na płycie - lub upalona ścieżka albo któryś z rezystorów.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2248
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Jake »

Skad jestes? Kolega z forum z Lublina kupil ode mnie caly silnik 3vz razem ze sprawnym ECU - ten sam rocznik - 91. Moze Ci sprzeda lub pozyczy do testow.

Awatar użytkownika
HiluxCar
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2022, 22:10
Auto: Toyota Hilux V 1991 V6 3VZ-e

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: HiluxCar »

Dla pomiaru przebiegów byłem podłączony bezpośrednio do wtyku komputera. Przewody więc od ignitera raczej ok.
Komputer miałem już rozkręcony wcześniej i wizualnie wszystko zdaje się być w nim ok. Elektronikiem nie jestem i nie wiem czy ta płyta to dwuwarstwowa tylko czy może warstw ma więcej i czy tak na po ścieżce dojadę do odpowiedniej nóżki procesora.
Najchętniej podłączyłbym inny komputer.
Jestem z pod Wrocławia, do Lublina daleko, ale jeśli cena byłaby ok, to jestem nawet gotów odkupić ten komputer w ciemno.
Nie wiem też jak bardzo programowo będzie pasować, czy w takim ECU są zaszyte tylko dane silnika, czy też 4x4, że klima, że tempomat, że elektrycznie załączana blokada mostu itp.

Na moim jest:
Toyota 89661-35511
175000-5360 (wytłuszczone zero może być 9, lekko zadrapana jest ta cyfra)
DENSO Made in Japan
3VZ M/T

Kolego Jake, jeśli możesz skontaktuj nas jakoś z forumowiczem z Lublina. Może nick do niego, to zagadam na priv.
z góry serdeczne dzięki Wam za pomoc.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2248
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Jake »

Nick kpeugeot

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: kpeugeot »

Ps odpisałem. Chyba masz dużo szczęścia. Bo mieszkam we Wrocławiu

Auto jest w Lublinie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Rokfor32 »

Płytę kompa trzeba BARDZO dokładnie obejrzeć, w szczególności złącza (pinów do płyty). W tym modelu zdarzało się, że przeciek koło szyby zalewał go regularnie, powodując korozję obudowy - ale też czasem korozon właził głębiej.

Płyta jest dwuwarstwowa, ale to stara technologia, więc ścieżki nie są jeszcze takie całkiem mikro.

Najbardziej prawdopodobnym miejscem wystąpienia zimnego lutu są właśnie złącza pinów do płyty - to zjawisko nie jest zbyt łatwe do wychwycenia niewprawnym okiem - możesz więc po prostu dla pewności dotknąć grotem lutownicy lut od pinu IGF (w tej wersji płyta ma piny oznaczone nazwami na laminacie).

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2248
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Hilux V 1991r 3VZ-E - interfejs diagnostyczny

Post autor: Jake »

Tu fota mojego starego ECU:
Obrazek

ODPOWIEDZ