Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
Moderator: luk4s7
Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
Witam.
Jaka jest różnica miedzy silnikami dieslowymi w hiluxach z lat 92-96 wystepuja tam trzy silniki: 2,4TD, 2,5D i 2,5TD. Jak sobie te silniki radzą z tym autem? jak wygląda ich ekonomia? no i jak wygląda ich niezawodność?
Jaka jest różnica miedzy silnikami dieslowymi w hiluxach z lat 92-96 wystepuja tam trzy silniki: 2,4TD, 2,5D i 2,5TD. Jak sobie te silniki radzą z tym autem? jak wygląda ich ekonomia? no i jak wygląda ich niezawodność?
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
2.4TD silnik nie wysilony 90KM, zdecydowanie murzynsko bezobslugowy i niezawodny, prosty konstrukcja. raelne spalanie trasa 90km/h-8l, mieszany/przecietnie 10l- "dynamiczna" jazda ok12l -przy kolach 32" winch itp. nie jest raczym rumakiem jak 3.0TD raczej osiolkiem do ciezkiej pracy ale mozna sie przyzwyczaic i majac wprawe dotrzymywac kroku innym na drodze.
wyprzedzanie zdecydowanie trzeba zaplanowac wczesniej co mozna przezyc , odwdziecza sie zywotnoscia i duza toleranaca na syfne paliwo. bardzo fajny silnik.
wsadzano tez 2.4beznyzna i bez turbiny 2.4D.
2.5 silniki to chiba jakies howniane VM?? mam wrazenie ... ato padaka max, z daleka.
wyprzedzanie zdecydowanie trzeba zaplanowac wczesniej co mozna przezyc , odwdziecza sie zywotnoscia i duza toleranaca na syfne paliwo. bardzo fajny silnik.
wsadzano tez 2.4beznyzna i bez turbiny 2.4D.
2.5 silniki to chiba jakies howniane VM?? mam wrazenie ... ato padaka max, z daleka.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
No, silniczków było sporo więcej, ale te, co @czobi wymienił są najczęściej spotykane w europie.
A oprócz nich były jeszcze:
- 1KZ-T (3,0 TD)
- 2Y (1,8 benzyna gaźnik)
- 4Y (2,2 benzyna gaźnik)
- 3VZ-E (3,0 V6 benzyna wtrysk)
Oraz jeszcze w wersji USA:
- 3L (2,8 diesel)
-3Y (2,0 benzyna gaźnik)
Dane dla roczników '90 - '96
Przed '90 rokiem był jeszcze silnik 1,6 benzynowy, natomiast po '96 pojawił się 2RZ-FE (2,4 benzyna z wtryskiem, w technice czterozaworowej). Po '01 dołączył jeszcze 2KD-FTV (2,5 TD common rail), a taki sam, tylko 3 litry - po '06 roku.
A oprócz nich były jeszcze:
- 1KZ-T (3,0 TD)
- 2Y (1,8 benzyna gaźnik)
- 4Y (2,2 benzyna gaźnik)
- 3VZ-E (3,0 V6 benzyna wtrysk)
Oraz jeszcze w wersji USA:
- 3L (2,8 diesel)
-3Y (2,0 benzyna gaźnik)
Dane dla roczników '90 - '96
Przed '90 rokiem był jeszcze silnik 1,6 benzynowy, natomiast po '96 pojawił się 2RZ-FE (2,4 benzyna z wtryskiem, w technice czterozaworowej). Po '01 dołączył jeszcze 2KD-FTV (2,5 TD common rail), a taki sam, tylko 3 litry - po '06 roku.
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
seria L- 2.8D absolutnie kroluje w hilach w afryce czyli atomowe , podobno wolne toto , chociaz nigdy nia mialem okzaji sie przejechac.. musze kiedys namowic jakiegos szuszzfola
benzynki ktos kiedys zeznawal ze pala w normie odziwo 10l?, wiec moze warto
wziac pod uwage, reasumujac ropnioki
2.4D wolniutka taczka
2.4TD cos posrodku, ok
3.0TD poezja, tylko glowice...
benzynki ktos kiedys zeznawal ze pala w normie odziwo 10l?, wiec moze warto
wziac pod uwage, reasumujac ropnioki
2.4D wolniutka taczka
2.4TD cos posrodku, ok
3.0TD poezja, tylko glowice...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
Jeden znajomy zapodał sobie do swojego hila silniczek 3L, i dołożył turbinkę. No i ponoć wyszedł ideał ...
Co do benzynki - mój 4R (czyli też w zasadzie hil) był na silniku 22R-E, i na kółeczkach 33" palił ok. 14, w zasadzie niezależnie od warunków. Na standardowych kółkach było 2 litry mniej.
Co do benzynki - mój 4R (czyli też w zasadzie hil) był na silniku 22R-E, i na kółeczkach 33" palił ok. 14, w zasadzie niezależnie od warunków. Na standardowych kółkach było 2 litry mniej.
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
Tak zupełnie przy okazji: często, w różnych wątkach, padają tu takie właśnie porównania spalania.Rokfor32 pisze:[...] na kółeczkach 33" palił ok. 14, w zasadzie niezależnie od warunków. Na standardowych kółkach było 2 litry mniej.
Ciekawy jestem, czy wszyscy uwzględniają fakt, że na większych kołach przejechany dystans jest w rzeczywistości większy niż wskazuje licznik km a ilość litrów wlewanych do baku jest taka sama?
Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że oprócz tego zjawiska występują też inne - większa masa rotowana koła, inne opory toczenia itp.
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
nie uwzgledniaja jak widac. upps 14l bezynky to juz sporo..teraz sie zgadzaa! a sie wlasnie dziwilem ze jakos malo , moze zeznajacy mial problemy z matematyka albo stracje benzynowa .sam pamietam jak telepot samuraj mi pobieral 12l ostro cisniety z wiatrem
btww technicznie jezdem neptykiem ale 3L mocny prosty silnik z tjurbo brzmi bardzo fajnie..
btww technicznie jezdem neptykiem ale 3L mocny prosty silnik z tjurbo brzmi bardzo fajnie..
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Różnica miedzy silnikami disela w starych hilach?
Ja akurat używam kalibratorów licznika, więc te zużycia są rzeczywiste.
A powiększenie zużycia paliwa w stosunku do małych kółek to kwestia nie tyle średnicy, co szerokości (koło 8 cm więcej na bierzniku) i ciśnienia (2,5 bara na małych, 1,2 na dużych). Stąd powiększone opory toczenia, więc i większy apetyt na paliwo.
A powiększenie zużycia paliwa w stosunku do małych kółek to kwestia nie tyle średnicy, co szerokości (koło 8 cm więcej na bierzniku) i ciśnienia (2,5 bara na małych, 1,2 na dużych). Stąd powiększone opory toczenia, więc i większy apetyt na paliwo.