Projekt Hilux
: 22 gru 2020, 12:47
Cześć,
Planuję w tym roku zakup nowego Hilux SR5 z mocniejszym silnikiem w automacie.
Auto kupuję jako rodzinną wyprawówkę. Mam aktualnie mocno zofrołdowioną krótką G klasę z 1994 roku i pomimo genialnej pracy w terenie to auto nie nadaje się na rodzinne podróże (nie włoże w nią kolejnych 30 tyś zeby się nadawała bo jest za mała, zbyt stara, zbyt nieprzewidywalna, zbyt niewygodna dla familii i nie odzyskam juz tych $).
Pomysl padl na Hiluxa ze wzgledu na przestrzeń i niezawodność. Plan końcowy ktory chce rozlozyc na 2, 3 lata az podrosnie mi dziecko na ostrzejsze wyjazdy i my tez nabierzemy doswiadczenia to:
Mechanika: opony AT, felgi terenowe 17", lift 2", osłony podwozia, przedni zderzak alu z wyciągarką, tylny zderzak rozkładany z mocowaniem na koło i kanister, progi, snorkel safari, cheap tuning
Wyprawowy gear:
Roof rack
AT Habitat (walcze zeby go zorganizować w Europie) https://atoverland.com/pages/at-habitat-truck-topper
Storage czyli: Szuflady / półki / lodówka (zrobie u kogoś w Polsce)
Webasto do ogrzewania namiotu (jesli uda mi sie z kims w Polsce zrobic taki patent)
Boczna roleta z przedsionkiem zeby dziewczyny mialy gdzie sie wykąpać, załatwić itd.
Deflator / kompresor
CB radio
Podkreślam, że to ostateczny look. Na początku na pake rzucimy namiot i grilla i bede probowal zaszczepić w dziewuchach bakcyla ale potem chcemy jezdzic dalej i wygodniej stąd pomysl na Habitat. Jak policzylem ile kosztuje dobry namiot dachowy i hardtop to zdecydowanie wole habitat w dluzszej prespektywie. Wiem, że to ograniczy troche jego mozliwosci terenowe (a pewnie raczej moją odwagę zeby go nie rozklekotać) ale pozwoli nam dalej i wygodniej jeździć.
Do brzegu czyli pytania:
- czy coś tu jeszcze powinienem uwzględnić Waszym zdaniem? chcialbym w pierwszym roku zainwestować w mechanike zeby go uterenowić a w drugim założyć habitat (robią go 7 miesiecy wiec i tak nie zdąże w 2021).
- Zawieszenie: czy ktos moze polecic jakis dobry set zawieszenia ktory razem z taką kamperowa nakładką bedzie sobie radził w terenie i byl wygodny w trasie>? Nie mowie o terenie na wyscigi 4x4 ale offroadowe wyprawy.
- co myslicie o poziomowanym zawieszeniu? Niby idealne rozwiazanie bo i w trase i w teren ale jakos po doswiadczeniach terenowych mam podejscie ze im wiecej komplikacji tym wiecej szans na rozkraczenie się. Rzadko teren psuje auto, raczej kierowca psuje auto brakiem umiejetnosci i zbyt skomplikowanym osprzetem ale ja sie zatrzymalem na mercedesie i moze jest inaczej?
- cheap tuning : warto pod takie przeznaczenie? nie chce ryzykowac utraty zywotnosci auta kosztem niepotrzebnej mocy na pewno nie na poczatku ale. moze ktos ma dobre doswiadczenia
- z doswiadczenia - czy lepiej zwiazac sie z kims do wszystkich prac przy hiluxie (moze macie kogos polecic), czy lepiej jednorazowo robic rzeczy bo zapewne wyjdzie taniej co nie znaczy gorzej
- ma ktos z was ogrzewanie postojowe zalozone? polecacie cos? i moze ktos zrobil jakis patencik do ogrzewania namiotu?
- czy w hiluxie da sie zrobic opcje na dwa akumulatory pod maska?
- jesli ktos tez zaczyna lub szuka ekipy na przyszly rok na krotsze weekendowe wyprawy po Polsce ze startem w Wwie lub Trojmiescie (jesli ma to znaczenie) to zapraszam do kontaktu. Model 2+1, corka ma rok, my 32. Jezdzimy dla funu, bez napinki, raczej winko i ognisko niz 75 miejsc do zwiedzenia w 1 dzien. Planujemy zaatakować Mazury, Puszcze Białowieską, Bieszczacy i Dolny Śląsk. Trasy bedziemy robić raczej popoludniem / wieczorem bo mloda wtedy najlepiej znosi a chcemy ja przyzwyczaic.
Z gory dzieki za odpowiedz!
Pozdrawiam,
Dominik
Planuję w tym roku zakup nowego Hilux SR5 z mocniejszym silnikiem w automacie.
Auto kupuję jako rodzinną wyprawówkę. Mam aktualnie mocno zofrołdowioną krótką G klasę z 1994 roku i pomimo genialnej pracy w terenie to auto nie nadaje się na rodzinne podróże (nie włoże w nią kolejnych 30 tyś zeby się nadawała bo jest za mała, zbyt stara, zbyt nieprzewidywalna, zbyt niewygodna dla familii i nie odzyskam juz tych $).
Pomysl padl na Hiluxa ze wzgledu na przestrzeń i niezawodność. Plan końcowy ktory chce rozlozyc na 2, 3 lata az podrosnie mi dziecko na ostrzejsze wyjazdy i my tez nabierzemy doswiadczenia to:
Mechanika: opony AT, felgi terenowe 17", lift 2", osłony podwozia, przedni zderzak alu z wyciągarką, tylny zderzak rozkładany z mocowaniem na koło i kanister, progi, snorkel safari, cheap tuning
Wyprawowy gear:
Roof rack
AT Habitat (walcze zeby go zorganizować w Europie) https://atoverland.com/pages/at-habitat-truck-topper
Storage czyli: Szuflady / półki / lodówka (zrobie u kogoś w Polsce)
Webasto do ogrzewania namiotu (jesli uda mi sie z kims w Polsce zrobic taki patent)
Boczna roleta z przedsionkiem zeby dziewczyny mialy gdzie sie wykąpać, załatwić itd.
Deflator / kompresor
CB radio
Podkreślam, że to ostateczny look. Na początku na pake rzucimy namiot i grilla i bede probowal zaszczepić w dziewuchach bakcyla ale potem chcemy jezdzic dalej i wygodniej stąd pomysl na Habitat. Jak policzylem ile kosztuje dobry namiot dachowy i hardtop to zdecydowanie wole habitat w dluzszej prespektywie. Wiem, że to ograniczy troche jego mozliwosci terenowe (a pewnie raczej moją odwagę zeby go nie rozklekotać) ale pozwoli nam dalej i wygodniej jeździć.
Do brzegu czyli pytania:
- czy coś tu jeszcze powinienem uwzględnić Waszym zdaniem? chcialbym w pierwszym roku zainwestować w mechanike zeby go uterenowić a w drugim założyć habitat (robią go 7 miesiecy wiec i tak nie zdąże w 2021).
- Zawieszenie: czy ktos moze polecic jakis dobry set zawieszenia ktory razem z taką kamperowa nakładką bedzie sobie radził w terenie i byl wygodny w trasie>? Nie mowie o terenie na wyscigi 4x4 ale offroadowe wyprawy.
- co myslicie o poziomowanym zawieszeniu? Niby idealne rozwiazanie bo i w trase i w teren ale jakos po doswiadczeniach terenowych mam podejscie ze im wiecej komplikacji tym wiecej szans na rozkraczenie się. Rzadko teren psuje auto, raczej kierowca psuje auto brakiem umiejetnosci i zbyt skomplikowanym osprzetem ale ja sie zatrzymalem na mercedesie i moze jest inaczej?
- cheap tuning : warto pod takie przeznaczenie? nie chce ryzykowac utraty zywotnosci auta kosztem niepotrzebnej mocy na pewno nie na poczatku ale. moze ktos ma dobre doswiadczenia
- z doswiadczenia - czy lepiej zwiazac sie z kims do wszystkich prac przy hiluxie (moze macie kogos polecic), czy lepiej jednorazowo robic rzeczy bo zapewne wyjdzie taniej co nie znaczy gorzej
- ma ktos z was ogrzewanie postojowe zalozone? polecacie cos? i moze ktos zrobil jakis patencik do ogrzewania namiotu?
- czy w hiluxie da sie zrobic opcje na dwa akumulatory pod maska?
- jesli ktos tez zaczyna lub szuka ekipy na przyszly rok na krotsze weekendowe wyprawy po Polsce ze startem w Wwie lub Trojmiescie (jesli ma to znaczenie) to zapraszam do kontaktu. Model 2+1, corka ma rok, my 32. Jezdzimy dla funu, bez napinki, raczej winko i ognisko niz 75 miejsc do zwiedzenia w 1 dzien. Planujemy zaatakować Mazury, Puszcze Białowieską, Bieszczacy i Dolny Śląsk. Trasy bedziemy robić raczej popoludniem / wieczorem bo mloda wtedy najlepiej znosi a chcemy ja przyzwyczaic.
Z gory dzieki za odpowiedz!
Pozdrawiam,
Dominik