Strona 1 z 2

Zawias Hil

: 11 maja 2020, 23:03
autor: Cruiser
Dzień dobry wieczór,

Paczam i paczam, albo nie paczam dobrze, albo wszystkie wątki są już bardzo wiekowe.

Po dzisiejszej 200-kilometrowej przejażdżce mam wrażenie, że przynajmniej jeden z amorów z przodu postanowił się odłączyć od całości i pójść swoją drogą.
Skoro jeden się poddał, to pociągnie za sobą drugiego. A skoro mam już wymienić dwa, to dlaczego nie cztery? A po co zostawiać resory z tyłu, skoro są już nowe amory?

No i pytanie. Co zamiast ori?
Auto jeździ ostatnio więcej po asfalcie i czasem musi podjechać po zwierzynę w botanice. Na ori zawiasie z 235/85/16 jeździ się super, może ewentualnie trochę więcej prześwitu by się przydało w trakcie brnięcia przez pola i rowy.
No i co teraz montować? Bez szału z regulacją, dodatkowym obciążeniem itp. Z przodu tylko wciągarka pod plastikowym zderzakiem i aluminiowa osłona, z tyłu stalowy zderzak. Być może za jakiś czas wylądują MT, wtedy raczej jednak będzie przybytek szerokości.
Aktualnie auto wygląda tak:

Obrazek


Pozdrawiam
Cruiser

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 07:58
autor: luk4s7
Do tyłu pakuj resory paraboliczne. Widziałem gdzieś testy i na pusto jest komfort prawie jak w osobówkę. Wraz ze wzrostem obciążenia rośnie sztywność.

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 08:04
autor: kylon
Ja w przyszłym tygodniu zakładam paraboliki do swojego Hila.

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 08:23
autor: Cruiser
O. To jest niezły pomysł. Kto takie robi? Są jakieś zestawy z amorami do KUN25 z 2011 roku czy trzeba kompletować?

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 08:28
autor: luk4s7
Tu masz szczegóły i filmy jak to działa https://www.terraintamer.com/en/4wd-pro ... ic-springs

Jeśli nawet nie ma gotowego kit’a to Ci u Kylona dobiorą tak że będzie pan zadowolony Obrazek
Miałem w J95 amory TT zwykłe (bez regulacji itd.). Majà zwiększoną siłę tłumienie, grubsza rurę i trzpienie. Po wzięciu do ręki już czuć że to dużo porządniejszy kawał metalu niż seria. W praktyce się to tylko potwierdziło - bardzo dobre amory w dobrej cenie. Jeśli seria teraz Ci się sprawdza to może zastosować właśnie takie?

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 08:34
autor: Zibi
Przednie amory z regulacją https://www.escape4x4.pl/pl/p/Amortyzat ... lacja/1779 szczególnie przydatne jeśli masz wyciągarkę.

I tylne amory. https://www.escape4x4.pl/pl/p/Amortyzat ... 046P50/951

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 08:40
autor: mamut
Ja w swoim już b. dawno temu zmienił standard na Dobinsona. Przód amory i sprężyny. Tył wieszak i amory resorów nie ruszałem. Całość oczywiście wyżej o 2 cale w teorii. Po przejechaniu +- 200 k km jak było twardo tak jest dalej twardo. Teraz jeśli już to dawałbym coś bardziej komfortowego.
Co do resorów to może być ciekawe rozwiązanie... bo czasami coś muszę wrzucić ciężkiego na pakę i wtedy auto siada :(
Choć w sumie na te przebiegi co nim teraz robię jakoś chyba wystarczy ;)

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 09:33
autor: tomkebobo
a jakiej firmy warte polecenia są te resory paraboliczne?

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 09:58
autor: irko

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 10:01
autor: luk4s7
tomkebobo pisze:a jakiej firmy warte polecenia są te resory paraboliczne?
Wrzuciłem wyżej link do Terrain Tamer’a z listą modeli aut oraz filmami jak to działa. Nie znam innej firmy która produkuje takie resory ale to pewnie tylko mój brak rozeznania.

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 11:54
autor: kylon
Jutro zakładamy w kolejnej J79 bo tu faktycznie rynek już od jakiegoś czasu je chłonie. Porobię fotki. Może zrobię jakąś promocje na kilka zestawów. Muszę tylko sprawdzić co jest dostępne ale Matt mi pisał że mają europejski magazyn zaopatrzony we wszystkie paraboliki.

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 13:09
autor: Templar
Wszystko zależy ile chcesz włożyć w auto... Ja dość szybko dobinsona z auta się auta pozbyłem i Kylon zamontował mi kompletny zestaw regulowanych TT z którego jestem mega zadowolony. Teraz się cały czas czaje żeby taki sam zamontować w drugim hillu. Nie jest to niestety mały wydatek. Możesz ewentualnie rozważyć standardowe TT z resorem parabolicznym. Kylon na pewno doradzi co i jak :)

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 16:27
autor: Heniu
Resory paraboliczne są w ofercie wielu australijskich firm od lat , po prostu stały się ostatnio bardziej popularne bo pickupy stały się bazą do jazdy 4x4 gdzie większy nacisk kładzie się na tzw sprawność terenową niż użytkową do jakich teoretycznie został stworzony pickup. Jeżeli faktycznie okazjonalnie wozisz towar i masz w dobrej kondycji tylne oryginalne resory to zakup tzw wydłużone wieszaki i dłuższe amortyzatory i uzyskasz lift i w miarę dobrą pracę zawieszenia. Jeśli jednak uważasz , że resory już "klapły" to kup nowe bez większych dodatkowych wag lub wspomniane w wersji parabolicznej , które w przypadku Dobinsona kosztują tyle samo co zwykłe wzmocnione.

Teraz w modzie robią się big lifty to jest 3-4", to już wymaga trochę modyfikacji i zasobów finansowych ale efekt jest zadawalający zwłaszcza młodzież :wink:

Zastanawiam się czy Toyota w przyszłości zastosuje zamiast resorów z tyły sprężyny jak to jest np w NP300 bo to jest najlepsza opcja zwłaszcza dla użytkowników niekomercyjnych, w J79 coraz bardziej popularne są konwersje z resorów na sprężyny więc coś w tym jest

Re: Zawias Hil

: 12 maja 2020, 16:50
autor: endurance
Heniu pisze:
12 maja 2020, 16:27
... sprawność terenową niż użytkową ...
już jest blisko żeby słowo lift stało się synonimem bezużytecznej twardości i zostało zastąpione słowem extension i będzie jak w motorkach :)
I nie będziemy liftować tylko ustawiać SAG i wydłużać pracę zawieszenia w CAŁYM zakresie na dobicie i odbicie.
A nie +300kg +2cale na pusto w terenie równa się praca zawieszenie CENTYMETR.
A i jeszcze jedno, ustalcie gdzie ma być to +2 cale i na jak długo ma być zachowany ten parametr - to nie jest śmieszne
Białe jest białe, a zawieszenie ma pracować w całym zakresie... no tak ktoś już pomylił, ale jemu wolno bo steruje 38 milionami ludzi :(
Obserwacje własne.

czarny sag-ownik
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Re: Zawias Hil

: 13 maja 2020, 00:39
autor: irko
Ale u Ciebie Wojtek w Hilu nie ma drążków skrętnych? Bo liftowanie 2" w nowszym to zupełnie inna bajka niż podkręcanie drążków, po którym zawias robi się sztywniejszy.