Zawias Hil

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Zawias Hil

Post autor: Cruiser »

Dzień dobry wieczór,

Paczam i paczam, albo nie paczam dobrze, albo wszystkie wątki są już bardzo wiekowe.

Po dzisiejszej 200-kilometrowej przejażdżce mam wrażenie, że przynajmniej jeden z amorów z przodu postanowił się odłączyć od całości i pójść swoją drogą.
Skoro jeden się poddał, to pociągnie za sobą drugiego. A skoro mam już wymienić dwa, to dlaczego nie cztery? A po co zostawiać resory z tyłu, skoro są już nowe amory?

No i pytanie. Co zamiast ori?
Auto jeździ ostatnio więcej po asfalcie i czasem musi podjechać po zwierzynę w botanice. Na ori zawiasie z 235/85/16 jeździ się super, może ewentualnie trochę więcej prześwitu by się przydało w trakcie brnięcia przez pola i rowy.
No i co teraz montować? Bez szału z regulacją, dodatkowym obciążeniem itp. Z przodu tylko wciągarka pod plastikowym zderzakiem i aluminiowa osłona, z tyłu stalowy zderzak. Być może za jakiś czas wylądują MT, wtedy raczej jednak będzie przybytek szerokości.
Aktualnie auto wygląda tak:

Obrazek


Pozdrawiam
Cruiser

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: luk4s7 »

Do tyłu pakuj resory paraboliczne. Widziałem gdzieś testy i na pusto jest komfort prawie jak w osobówkę. Wraz ze wzrostem obciążenia rośnie sztywność.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: kylon »

Ja w przyszłym tygodniu zakładam paraboliki do swojego Hila.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: Cruiser »

O. To jest niezły pomysł. Kto takie robi? Są jakieś zestawy z amorami do KUN25 z 2011 roku czy trzeba kompletować?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: luk4s7 »

Tu masz szczegóły i filmy jak to działa https://www.terraintamer.com/en/4wd-pro ... ic-springs

Jeśli nawet nie ma gotowego kit’a to Ci u Kylona dobiorą tak że będzie pan zadowolony Obrazek
Miałem w J95 amory TT zwykłe (bez regulacji itd.). Majà zwiększoną siłę tłumienie, grubsza rurę i trzpienie. Po wzięciu do ręki już czuć że to dużo porządniejszy kawał metalu niż seria. W praktyce się to tylko potwierdziło - bardzo dobre amory w dobrej cenie. Jeśli seria teraz Ci się sprawdza to może zastosować właśnie takie?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: Zibi »

Przednie amory z regulacją https://www.escape4x4.pl/pl/p/Amortyzat ... lacja/1779 szczególnie przydatne jeśli masz wyciągarkę.

I tylne amory. https://www.escape4x4.pl/pl/p/Amortyzat ... 046P50/951

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: mamut »

Ja w swoim już b. dawno temu zmienił standard na Dobinsona. Przód amory i sprężyny. Tył wieszak i amory resorów nie ruszałem. Całość oczywiście wyżej o 2 cale w teorii. Po przejechaniu +- 200 k km jak było twardo tak jest dalej twardo. Teraz jeśli już to dawałbym coś bardziej komfortowego.
Co do resorów to może być ciekawe rozwiązanie... bo czasami coś muszę wrzucić ciężkiego na pakę i wtedy auto siada :(
Choć w sumie na te przebiegi co nim teraz robię jakoś chyba wystarczy ;)

tomkebobo
Posty: 62
Rejestracja: 28 wrz 2018, 08:37
Auto: Hilux, 1.5 kabiny 2007 r.
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: tomkebobo »

a jakiej firmy warte polecenia są te resory paraboliczne?

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: irko »

Ostatnio zmieniony 12 maja 2020, 10:16 przez irko, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: luk4s7 »

tomkebobo pisze:a jakiej firmy warte polecenia są te resory paraboliczne?
Wrzuciłem wyżej link do Terrain Tamer’a z listą modeli aut oraz filmami jak to działa. Nie znam innej firmy która produkuje takie resory ale to pewnie tylko mój brak rozeznania.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: kylon »

Jutro zakładamy w kolejnej J79 bo tu faktycznie rynek już od jakiegoś czasu je chłonie. Porobię fotki. Może zrobię jakąś promocje na kilka zestawów. Muszę tylko sprawdzić co jest dostępne ale Matt mi pisał że mają europejski magazyn zaopatrzony we wszystkie paraboliki.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: Templar »

Wszystko zależy ile chcesz włożyć w auto... Ja dość szybko dobinsona z auta się auta pozbyłem i Kylon zamontował mi kompletny zestaw regulowanych TT z którego jestem mega zadowolony. Teraz się cały czas czaje żeby taki sam zamontować w drugim hillu. Nie jest to niestety mały wydatek. Możesz ewentualnie rozważyć standardowe TT z resorem parabolicznym. Kylon na pewno doradzi co i jak :)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: Heniu »

Resory paraboliczne są w ofercie wielu australijskich firm od lat , po prostu stały się ostatnio bardziej popularne bo pickupy stały się bazą do jazdy 4x4 gdzie większy nacisk kładzie się na tzw sprawność terenową niż użytkową do jakich teoretycznie został stworzony pickup. Jeżeli faktycznie okazjonalnie wozisz towar i masz w dobrej kondycji tylne oryginalne resory to zakup tzw wydłużone wieszaki i dłuższe amortyzatory i uzyskasz lift i w miarę dobrą pracę zawieszenia. Jeśli jednak uważasz , że resory już "klapły" to kup nowe bez większych dodatkowych wag lub wspomniane w wersji parabolicznej , które w przypadku Dobinsona kosztują tyle samo co zwykłe wzmocnione.

Teraz w modzie robią się big lifty to jest 3-4", to już wymaga trochę modyfikacji i zasobów finansowych ale efekt jest zadawalający zwłaszcza młodzież :wink:

Zastanawiam się czy Toyota w przyszłości zastosuje zamiast resorów z tyły sprężyny jak to jest np w NP300 bo to jest najlepsza opcja zwłaszcza dla użytkowników niekomercyjnych, w J79 coraz bardziej popularne są konwersje z resorów na sprężyny więc coś w tym jest

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: endurance »

Heniu pisze:
12 maja 2020, 16:27
... sprawność terenową niż użytkową ...
już jest blisko żeby słowo lift stało się synonimem bezużytecznej twardości i zostało zastąpione słowem extension i będzie jak w motorkach :)
I nie będziemy liftować tylko ustawiać SAG i wydłużać pracę zawieszenia w CAŁYM zakresie na dobicie i odbicie.
A nie +300kg +2cale na pusto w terenie równa się praca zawieszenie CENTYMETR.
A i jeszcze jedno, ustalcie gdzie ma być to +2 cale i na jak długo ma być zachowany ten parametr - to nie jest śmieszne
Białe jest białe, a zawieszenie ma pracować w całym zakresie... no tak ktoś już pomylił, ale jemu wolno bo steruje 38 milionami ludzi :(
Obserwacje własne.

czarny sag-ownik
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Zawias Hil

Post autor: irko »

Ale u Ciebie Wojtek w Hilu nie ma drążków skrętnych? Bo liftowanie 2" w nowszym to zupełnie inna bajka niż podkręcanie drążków, po którym zawias robi się sztywniejszy.

ODPOWIEDZ