2WD-4WD MODE CHANGE MALFUNCTION
: 21 lip 2019, 09:49
Hilux Revo, 2018. Zaczęło się.... Dużo jazdy przez wodę, 2 dni na reduktorze i po wyłączeniu reduktora i 4WD zaczęła mrugać kontrolka napędów i pokazał się błąd:
"2WD-4WD MODE CHANGE MALFUNCTION - CONTACT YOUR DEALER". Napęd fizycznie się rozpiął.
Kontrolka przestaje migać, jeśli auto długo stoi, ale próba włączenia przedniego napędu skutkuje tylko mruganiem kontrolki napędów (komunikat się nie wyświetla za każdym razem).
Od tego czasu wizyta w serwisie, sczytane błędy:
- HAC Transfer Shift Motor Limit Switch Circuit
- 279E Four Wheel Drive (4WD) Range Signal/Circuit Range/Performance
Serwis sprawdził przełącznik i kable i wtyczki i stwierdził, że problemem jest "komputer" na przednim dyfrze. Raczej chodziło im o aktuator, tą czarną skrzyneczkę.
Problem zniknął po paru dniach, ale tylko na chwilę. Włączył 4wd, właczył LO, wyłączył i tak 2x. Za trzecim razem został na 4WD, komunikat i mrugająca kontrolka.
Zabieram się za rozbieranie tej czarnej skrzyneczki na przednim dyfrze. Znawcy - jakieś sugestie? Czy aby na pewno problem z czujników na przednim dyfrze, czy może trzeba grzebać jeszcze w czujnikach na reduktorze?
Podobno problem znany również w Tacoma i 4Runner...
"2WD-4WD MODE CHANGE MALFUNCTION - CONTACT YOUR DEALER". Napęd fizycznie się rozpiął.
Kontrolka przestaje migać, jeśli auto długo stoi, ale próba włączenia przedniego napędu skutkuje tylko mruganiem kontrolki napędów (komunikat się nie wyświetla za każdym razem).
Od tego czasu wizyta w serwisie, sczytane błędy:
- HAC Transfer Shift Motor Limit Switch Circuit
- 279E Four Wheel Drive (4WD) Range Signal/Circuit Range/Performance
Serwis sprawdził przełącznik i kable i wtyczki i stwierdził, że problemem jest "komputer" na przednim dyfrze. Raczej chodziło im o aktuator, tą czarną skrzyneczkę.
Problem zniknął po paru dniach, ale tylko na chwilę. Włączył 4wd, właczył LO, wyłączył i tak 2x. Za trzecim razem został na 4WD, komunikat i mrugająca kontrolka.
Zabieram się za rozbieranie tej czarnej skrzyneczki na przednim dyfrze. Znawcy - jakieś sugestie? Czy aby na pewno problem z czujników na przednim dyfrze, czy może trzeba grzebać jeszcze w czujnikach na reduktorze?
Podobno problem znany również w Tacoma i 4Runner...