Strona 1 z 2

Schemat reduktora

: 21 mar 2019, 12:18
autor: Virus
Posiada ktos schemat reduktora do hila z 2014 r.bo jest duży luz na łańcuchu.

Re: Schemat reduktora

: 21 mar 2019, 18:53
autor: Rokfor32
A powyższe to masz stwierdzone jaka metodą?

Pytam, bo naciągnięcie łańcucha w reduktorach typu "part time 4wd" powinno wystąpić tak mniej więcej :roll: po 10 mln km przebiegu, przy normalnym używaniu auta w naszych warunkach. Albo jeszcze większym :wink:

Re: Schemat reduktora

: 22 mar 2019, 09:43
autor: sebastian44
Chyba że ktoś jeżdził przez 15 lat na zapiętym 4x4 na asfalcie ;)

Re: Schemat reduktora

: 22 mar 2019, 12:50
autor: kylon
Od 2014 do 2019 to 15 lat nie ma ale wszelkie samochody z pługami z lotnisk czy Szwajcarii robi większość przebiegu właśnie na reduktorze.

Re: Schemat reduktora

: 22 mar 2019, 18:17
autor: zombi
Fajne rozważania, tyle ze taki łańcuch musiał by się rozciągnąć od nieuzywania przez te 14 15 lat.

Re: Schemat reduktora

: 22 mar 2019, 19:31
autor: kylon
Łańcuch w reduktorze w Hilu pracuje cały czas niezależnie czy mamy biegi zredukowane czy nie ;-)

Re: Schemat reduktora

: 23 mar 2019, 07:32
autor: Rokfor32
No - jednak nie cały czas. Pracuje gdy jest dopięty przód. Czyli w typowym użytkowaniu tego auta u nas - jakiś 1% swojego żywota. Lub mniej.

No chyba że ktoś faktycznie jeździ ze stale zapiętym przodem. :wink:

Temu zapytałem o metodę pomiaru tegoż luzu na łańcuchu. Bo jest takowa. Ale można też wysnuć wniosek z kręcenia przednim wałem - i wyłapywania sumy wszystkich luzów w całym układzie napędowym ... :wink:

Re: Schemat reduktora

: 23 mar 2019, 17:46
autor: kylon
Tak to jest jak się na szybko za dużo tematów czyta chce ogarniać :oops:
https://youtu.be/4UoBCIjWIoU

Re: Schemat reduktora

: 23 mar 2019, 22:00
autor: Virus
70tysi km i łańcuch do wymiany.ale w moich warunkach to raz w miesiącu wymieniam klocki a,w 3mies łożyska koła przód a częściej osłony przegubów..

Re: Schemat reduktora

: 23 mar 2019, 23:12
autor: kpeugeot
A jakie to warunki że aż tak szybko wszystko leci. Kopalnia?

Re: Schemat reduktora

: 23 mar 2019, 23:32
autor: Virus
Dokładnie odkrywka.błoto kamien. A w końcu jak jest z tym łańcuchem kreci się mimo nie zapietego przodu..bezwladnie ale sie obracac bez obciażeń

Re: Schemat reduktora

: 24 mar 2019, 07:16
autor: Rokfor32
Nie. Chyba że nie istnieje układ ADD.

Jak wszystko działa normalnie, to wirują tylko półoski, i bebechy mechanizmu różnicowego. Reszta stoi, wliczając łańcuch.

Nadal nie napisałeś, jak mierzysz luz na łańcuchu, że uważasz, iż jest naciągnięty.

Warunki jakie podałeś to warunki typowe dla tej konstrukcji, żadne ekstremum. A łańcuch nie jest z plasteliny - metal sie nie naciąga. Zużycie łańcucha, powodujące że robi się on dłuższy, jest skutkiem wycierania sie sworzni w ogniwach (i otworków w końcówkach ogniw). Ale jest to normalne zużycie - a nie przeciążenie. Jak łańcuch przeciążysz - to się po prostu zerwie.

Temu temat zużywania się tego łańcucha dotyczy głównie aut ze stałym napędem 4x4 - ale przeciętny czas takiego zużywania to około 400 tyś. km. I tak to też wygląda w hilach jeżdżących ze stale dopietym przodem (nie u nas, oczywista, ale to popularna taczka w Afryce czy Australii).

Re: Schemat reduktora

: 24 mar 2019, 09:12
autor: kylon
Rokfor. Auta w kopalniach zużywają się ponadprzeciętnie ;-) zwłaszcza te pod ziemią czyli np w KGHM-ie.

Re: Schemat reduktora

: 24 mar 2019, 10:44
autor: Rokfor32
Jak robiłem jeszcze w Isla, to mieliśmy zakupione (do rozbiórki) hiace, robiące na technologu przy drążeniu tunelu dla elektrowni. Te auta woziły załogę tam i nazad, kilka razy dziennie, po kilkanaście km pod ziemią. Firma kończyła kontrakt, i flota szła za drobne, ale z uwagi na ogólne zeszczurzenie karoserii/wnętrza właśnie raczej na części.

Owszem, od spodu wyglądały one tragicznie, bo to model o wiele za niski do jeżdżenia po kamyrdolach (zbiorniki paliwa na przykład mały może z połowę nominalnej pojemności, tak były sklepane) - ale mechanicznie, w sensie napędu, były w pełni sprawne. Bo i owszem, warunki ciężkie, i traktowanie raczej podłe - ale prędkości nie za duże, bo rajdów pod ziemią się raczej nie urządza.

Ja nie wykluczam, że w omawianym hilu łańcuch jednak szczezł - ale jestem ciekaw, w jaki sposób go poddano ocenie, że kolega jest pewien, że to właśnie ten element. A nie na przykład wytelepane wielowypusty we flanszach, czy rozklepane przeguby przednie (i również wielowypusty w półosiach).

Re: Schemat reduktora

: 24 mar 2019, 11:01
autor: Virus
Zaczęło się od szczelania na zapietym przodzie jakby dyfer lub cos innego sie rozpi...na podnośnik i pierwsze olej z reduktora a tam przez korek widać jak łańcuch mega luźny.. plus delikatny luz na wyjsciu na,wal daje efekt przeskoku łańcucha(tak myślę) wymiany łozysk plus ewentualnie łańcuch.