Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Moderator: luk4s7

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: czobi »

jeszcze wczesniej warto pomyslec gdzie byles przez ostatnie lata tym autem
bo moze trasa wolka kosowska - radom - mrokow opedzisz customem.
pojedz na wakacje na ktore Cie stac mentalnie, zaobserwuj, a potem dozbrajaj!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Tam chyba się zmieniały koncepcje co chwilę a zastosowania były low budget. Zupełnie nie rozumiem wyklejania paki płytami Kellera. Co miały wygłuszyć? Jako ocrona paki to dość słaby pomysł ale może o coś innego chodziło. Nie wiem. Zawieszenie chyba OME bo przez chwilę kosultowałem zdalnie naprawy.
Moim zdaniem jedno mokre webasto bardzo fajnie można podłączyć do grzania wody do prysznica. Robiliśmy to w Mercedesie G.

Ciekaw jestem też jak rozwiązali start stop przy separatorze akumulatorów? Trzeba troszkę zmodyfikować układ i akumulator do owego systemu jest zupełnie inny niż taki zwykły.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: jezus »

rolkos pisze:Tu masz opis "Hilux Revo - wyprawówka" może coś Cię zainspiruje ;)

http://www.landcruiser.pl/auta-2/artyku ... wyprawowka
Wygląd fajny, szpeju na dwie fury, systemów zarządzających co nie miara, zapewne właściciel zadowolony, i wszystkie te nakłady w auto z silniczkiem od wycieraczek....2.4 :? :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: hetman »

Zastanawiam się w jakim celu powstało to auto. Ani to kamper ani terenówka. To już przemyślane budki na pakę chyba fajniejsze. 4 tony utonie w terenie a na nierównych szutrach zagotuje amory.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: rolkos »

Skąd ta liczba 4 tony? Tak na oko to tam nie ma 2 tony szpeju. Nie ma stalowego zderzaka i bagażnika dachowego, a to duży balast i dużo osób go dokłada mimo że ma w 90% jest to bez sensu.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: sebastian44 »

W opisie tak stoi. A czy to prawda nie wiem. Zazwyczaj auto waży wiecej niż właściciel sądzi, nie wiem czy w tym przypadku jest podobnie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: rolkos »

Faktycznie. Zastanawiam się skąd oni wzięli te dodatkowe 2 tony. Chyba że te szuflady ważą 300kg ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Szuflady to raz. Mata kellera też sporo waży. Hard top jest chyba stalowy. Na szufladach jest kolejna wysuwana szuflada a to kolejne kilkadziesiąt kilo. Ja bym chyba wolał zamiast kolejnej szuflady mieć hardtop z otwieranymi klapami po bokach. No i tył strasznie wysoko stoi. Można było zastosować miechy jako wspomaganie. Chyba muszę poczytać co ma moje auto bo jakieś dziwne systemy są tam opisane. Idę się douczyć.

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

O! Fajnie, że temat się rozwinął...
Większość informacji znam, stronę Kylona i jego robotę znam na pamięć. Sprzedałem wyprawówkę, którą mój kupujący z Tobą konsultował :) Czarna 120 ... może pamiętasz. Jeżdżę z Miłoszem i Beatą z przygody4x4.pl na drzwiach była duża naklejka.
Miałem tam wiele zrobionych rzeczy: wyciągarka, spanie, szuflady, bojler, zbiornik 40L, bagażnik, skrzynie :) NIe muszę już jeździć na wyprawy by dowiedzieć się co mi jest potrzebne... już przez 7 lat przekonałem się...

Zabudowę zrobię raczej w szuflady4x4.. tak jak wcześniej... i pewnie będzie to mój i Radka projekt. Co myślicie o szczelności paki? Wiem, że to niemożliwe... :) dlatego czy lodówka Engela na górze czy jednak w szufladzie w pokrowcu? Myślę o dwóch szufladach w środku skrzynie frontrunnera, które zostały mi z LC i lodówka. Nad tym blat cały ruchomy z możliwością wyjazdu.

Co do płyt.. wiecie może jaka jest różnica w wadze tych stalowych ARB a N4? Przy wyborze ARBa z tego co widzę trzeba dokupić w alternatywie N4 na zbiornik.

Alu-cab mnie przekonuje ponieważ nie widzę żadnej innej alternatywy.

Woda- zbiorniki pompy baterie... rezygnuję. Kupię zbiornik pod nogi pasażerów z frontrunnera.

Zawieszenie zostaje.

Wyciągarka na razie nie. Miałem superwincha z syntetykiem... ale przez ostatnie 4/5 wypraw nie odpalałem a upalanie na miejscu już za mną.. choć lubię winchowanie :)

Progi myślę, że fabryka - po co przepłacać.

Zderzaki zostają.. jestem przeciwnikiem dużej masy. Pamiętam jak byliśmy na Kaukazie północnym i wszystkie duże, ciężkie patrole gotowały się...

Co do toyki przedstawionej w artykule.. to właśnie masa.. i brak umiaru w szpeju nie podoba mi się.. zdjęcia wykonane na dojeździe z granicy Kirgistanu do Tadżykistanu.. znam to miejsce doskonale :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: rolkos »

Miłosz Kaleciński z przygody4x4.pl właśnie wrócił z pierwszego wyjazdu swoim nowym Hilem do Maroko. Samochód obił w Rayo. Coś wspominał że ma już kilka zmian po teście w Maroko. Może uderz do niego, albo do Rayo i dopytaj co i jak im się tam sprawdziło, a co nie.

Wyglada to na zupełni inny projekt niż czerwony hil z poprzedniego artykułu
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5CA3433E

Tu więcej zdjęć FB (wyglada na to że budżet był znacznie większy)


https://www.facebook.com/pg/RayoOffroad ... _=-UC-RH-R

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

He... jestem w stałym kontakcie.. :) Jeszcze nie wrócił jest w Portugalii, widzimy się po nowym roku. Znam auto doskonale i bywałem przy budowie ale to inne założenie... budowa auta/domu, w którym spędzają większość część roku.

Tak na szybko: złamał przedni zderzak, wyrwał poszerzenia (dystanse 30mm), urwał chlapacze, zawieszenie peddersa będzie konwersja na twardsze, po za tym kilka "chorób wieku dziecięcego".. tzn coś się odkręciło, coś się zsunęło itd. Będą poprawki.

Czy macie jakąś wiedzę na temat chipa?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Revo ma kilka myków, które warto wprowadzić w życie dlatego najpierw ogarniałem to na swoim samochodzie troszkę metodą prób i błędów. Jednym z nich jest właśnie przednie zawieszenie. Przy dodaniu delikatnie większego koła czy dystansów oberwanie przednich chlapaczy czy nadkoli jest w zasadzie murowane. Tuleje oryginalne są dość miękkie i przy zakrętach wahacz się znacznie przesuwa w nadkolu. Dlatego na asfalcie i normalnej jeździe jest wszystko ok a przy szybszych zakrętach zaczyna obcierać. Z doświadczenia wiem też że połowa firm z geometriami nie ogarnia modeli aut i potem wychodzą cuda.

W Revo istotne jest też prawidłowe ustawienie czujnika poziomowania świateł. Niby taki drobiazg a jednak. Chyba w czerwonym był na początku ten problem bo miałem kilka telefonów że nie jedzie.
Co to może być. No i to nie jest rakieta. Mały silnik z automatem lubi konsumować paliwo. U mnie 11,4 to norma a taki doszpehowany Hil to z 15 weźmie. W dodatku mały zbiornik. Przez AdBlu nie pasują większe produkowane na świecie. Tam nie mają tego wynalazku.

Pedders do niedawna nie miał rozwiązania HD jeśli chodzi o resory. Rozmawialiśmy sobie z Kamilem z Peddersa na ten temat. Karetka na Revo miała podobny problem.

Revo moim zdaniem też ma za długie oryginalne tylne chlapacze. Ja w swoim mam krótsze.

Jeśli chodzi o tylny zderzak ARB może się podobać ale aby zamontować boczne osłony trzeba w błotnikach wyciąć dwa otwory fi 12 cm. Mi to nie odpowiadało. Dlatego mam własną wariację tego zderzaka. Dla mnie najlepszym na rynku jest obecnie zderzak Fabryki. Zakładamy je ciągle i spełniają swoją funkcję. Przetestowane nawet na BMW x3 ;-)

Jestem mega zadowolony z systemu szuflad Front Runner. Teraz będą chyba cztery montowane. Tylko bardziej te na skrzynki.

Jeśli planujesz tylko turystykę to uważam że przednia osłona, zmiana zawiasu i ogarnięcie przestrzeni ładunkowej Ci powinno wystarczyć. Oczywiście reszta to zaspokojenie naszej próżności gadżeciarskiej ale prawda jest taka. Im człowiek starszy tym się robi wygodniejszy. Dobre oświetlenie rzecz fajna. Usprawnienia typu woda ze słuchawki też. Co kto potrzebuje. Dla mnie najmniej potrzebne są te dodatkowe półki boczne w Alu-cabie na filiżanki ale może innym się to przydaje. To kolejny ciężar a fajnie nie zdjęciach wygląda. Montując Alu-Caba warto też wprowadzić kilka usprawnień. Technika montażowa z RPA mi też troszkę nieodpowiadała ale i na to sobie wypracowaliśmy patent.

Pytasz o chip tuning. Ja do swojego czekam na komputer Safari Armax ECU. Miał być gotowy do tego silnika w zeszłym roku ale chyba tylko dla europy nie chce im się tego zrobić. Ciągle tylko piszą że jeszcze w przygotowaniu. Inne kostki jak dla mnie odpadają. Montowałem Safari ECU w VDJ-otach i jest to profi robota. Włącznie z dodatkowym czujnikiem temperatury spalin aby na bieżąco wszystko monitorować.dontego cała wiązka i wodoszczelny komputer. W razie awarii masz w sestawie zworę która przywraca fabryczne ustawienia. Do dyspozycji masz 5 map w zależności co chcesz robić. Kostki toyotowe itp. Pełen wypas.

Piszesz że będziesz montował zabudowę Alu-caba. Ma ona przecież otwierane boki. To po co Ci kolejna platforma na szynach na zabudowie? To kolejne kilkadziesiąt kilogramów. Przecież idealny dostęp będzie z boków.

Tylna paka w Revo jest już szczelniejsza niż u poprzednika ale nadal nie jest to combi i potrafi tam hulać wiatr.

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Dzięki Kylonie za konkrety. Widać, że już trochę tego zrobiliście. Ciekawi mnie czy często macie feedback co pozwala Wam wprowadzać zmianę nad modyfikacjami i przykleić naklejkę "testowane w terenie". Oczywiście chodzi mi o auta jeżdżące w terenie lub wyprawowo. Jak wiemy teren bardzo szybko weryfikuje wady auta i wtedy zabawa się psuje.

Co do twojego postu pozwolę sobie spytać:

Obcieranie - Czy większe koła i dystanse odpadają? Dorze rozumiem, że najlepszą opcją jest zostać przy oryginalnych rozmiarach.

Czujnik poziomu świateł ma wpływ na moc silnika? Dobrze zrozumiałem?

Spalanie - mój jest nowiutki i zrobiłem 300km paląc 1/2 baku, średnio mała trasa 20-30km i miasto. Pewnie się jeszcze dotrze. Jeżdżę teraz na „beztrubiu” ani eko ani power (raczej mam lekką nogę i mam manuala). Następny bak będzie na eko a następny na power. Zobaczymy… Na power pedał gazu wyraźnie żwawiej reaguje. Przed kupnem miałem revo na weekend i zrobiłem 400km - komputer zawyżał spalanie, pod dystrybutorem okazało się, że 8L na 100km (automat).

Lift na razie mnie nie interesuje.

Osłony - bardzo fajnie wyglądają ARB choć wydaje mi się, że przednia jest za krótka. Osłona N4 offroad fajnie wychodzi na przedni zderzak chroniąc go przed kamieniami.

Tylny zderzak by Kylon/ARB podoba mi się. Fajna modyfikacja sam zderzak podobny jest teraz do wcześniejszej wersji.

Alu-cab i zabudowa - słuszna uwaga, nie ma sensu montować jeżdżącego blatu.

ChipTuning - brzmi zachęcająco ten safari ale pewnie będzie kiedy będzie, jakie są przybliżone koszty i jak na to patrzy TOYOTA ASO? Gwarancja? Czy jest możliwość demontażu? Jest jeszcze jakaś sensowna alternatywa?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Robimy auta które jeżdżą często po świecie i nie piszą o tym po forach (te białe np wróciły z pierwszej wyprawy - nic się nie urwało, ponad 10 tyś km). Tak mam doświadczenia. Jeśli nie planujesz liftu pozostań przy oryginalnym rozmiarze. Wejdą o rozmiar większe opony ale do jazdy w terenie trzeba troszkę podocinać tego i owego. Do spokojnej jazdy dadzą radę. Mój też na początku mało palił a potem się ustabilizował. Mam zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami od 1,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Zdarza się że podstukują resory ale tak ma każdy resorak. Cały czas zastanawiam się jak zagospodarować pakę bo szewc bez butów chodzi ale zrobię sobie te szuflady Front Runnera. Jako że zostaliśmy oficjalnym dealerem tej firmy to nawet mi wypada. Sam wtedy poznam wady i zalety.

Moim zdaniem na początku pomyśl o zabezpieczeniu ramy. Nic tak nie wkurza jak korozon na spawach po pierwszej zimie a tu Toyota sobie z tym nie radzi.

Teraz pracuję nad dodatkowym filtrem paliwa. Nie chciałem tak długo prowadzić przewodów paliwowych jak zrobili to chłopaki we Wrocku. Wszystkie przewody są po stronie kierowcy więc filtr po drugiej stronie to kolejne kilka metrów przewodów. Razem z filtrem może to dawać jakiś opór zasysania paliwa inwpływać na osiągi silnika który i tak za dużo nie oferuje.

Jeśli chodzi o Safari ECU to jest to spory koszt. Zdaję sobie z tego sprawę. Mam klienta który ma założonego boxa za 1800 pln i sobie chwali jakość jazdy. Jak na to Toyota to nie wiem. Jeden z dealerów w Warszawie ma taki w ofercie a inni nie. Kwestia indywidualnego podejścia. Jak wszędzie.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kpeugeot »

zamiast blatu można klapę paki wyłożyć kwasówką i ją wykorzystywać jako stół do krojenia,czy podawania jedzenia (pomysł podpatrzony w AU)

ODPOWIEDZ