Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Kylon:
Dzięki za poradę z rozmiarem opon, obserwując Wasze dokonania zwróciłem uwagę, że często zostajecie przy fabrycznym rozmiarze i alu, mi też się ten zestaw podoba i pewnie tak zostanie. Dokupię tylko na wiosnę KO2. Paka.. no właśnie. Znam oczywiście FR bo przecież Rayo i Miłoszowi montowali (miałem też bagażnik i kufry w 120 - bardzo dobra jakość). FR podoba się ale mam inną koncepcję.
Generalnie chcę uniknąć stołu, bo klapa będzie stołem więc lepiej będzie jak będą dwie szuflady a nie jedna, by nie ściągać ze "stołu" talerzy gdy będę coś wyciągał z szuflady. W jednej szufladzie chcę umieścić niską lodówkę engela https://rayo4x4.pl/product-pol-1669-LOD ... F-32L.html i następnie skrzynie, w drugiej szufladzie skrzynie. Patrzyłem na ofertę FR i nie ma takiej opcji więc jak wspominałem wcześniej zrobię to w szuflady4x4. https://www.facebook.com/szuflady4x4/

kpeugeot:
A propos klapy to chcę ją estetycznie obić blatem z drewna tekowego :)

Kylon:
Chip - Safari ECU- piszesz spory koszt... To jaki? Jeśli chodzi o BOXA to mogę prosić o jakieś namiary na użytkownika? (oczywiści po wcześniejszym poproszeniu o zgodę i na priv). Chętnie zamienię słowo gdyby się zgodził, a ze swoim "dilerem' to już sam sobie muszę pogadać. Wiem, że wycofali się z chiptuningu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Opony jakie zakładamy to 265/70R17 lub 265/65R18. Zaraz będziemy budować kolejne Revo na wyprawówkę. Koszt Safari ECU to 13 tyś PLN plus montaż.
Miałem u siebie produkt Szuflady 4x4. Bardzo ładnie wykonane. Jedyne ale jakie mam do Polskich produktów to masa. Dwie polskie firmy jakie widziałem robią zabudowy z grubej ciężkiej sklejki. Są nateriały dużo lżejsze ale chyba wszyscy obawiają się drastycznego wzrosu ceny. Że polski klient nie zapłaci. Otóż zapłaci tylko trzeba iść swoim torem. Budowanie mebli jak szafy gdańskie to moim zdaniem nie tędy droga. Owszem jest ładne i funkcjonalne ale nie dziwmy się potem że samochód waży 4 tony. Zaczynamy wkraczać w zawieszenia dla aut pancernych, inne układy hamulcowe itp.

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Kylon:
Jakie osłony polecasz? Miłosz wrócił z Maroka i osłony z fabryki4x4 trzeba poprawić, gdzieś dotykały raduktora i drżenie przenosiło na budę w jakiejś konkretnej pozycji auta. Czy arb są dużo cięższe niż aluminiowe?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Bo przed montażem jakichkolwiek osłon trzeba zdjąć taką małą czarną, stalową z reduktora. Jak się jej nie zdejmie to jest efekt stukania. My najczęściej montujemy N4. ARB nie są jakoś bardzo cięśkie.


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Nawet u wschodniego sąsiada są lepsze wersje niż u nas. Tam nawet mają dodatkową belkę jako strefa zgniotu. U nas aby obtanić już nie ma :-(

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: jezus »

górol pisze:Wygląda czy nie ?
https://youtu.be/xcqBp_kaDiI
Może dlatego że moja stajnia do nowych nie należy, ale to na filmie wygląda paskudnie. Do tego mało zgrany ten kloc z resztą auta. widać pod koniec pod lampami połączenia kawałków blach i krągłości auta....całość bleeeeee. :?

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Zgadzam się w 100%... brzydkie!

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Kylon: Mówisz 265/65/18... na razie nie chcę liftu i zamierzałem kupić 265/60/18 bfg all. Myślisz, że 265/65/18 zmieszczą się i nie będzie ocierania? Wg wyliczeń średnica jest większa koło 2,6cm.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Powiem tak. Revo mnie wciąż zaskakuje. Na forach angielskich piszą, że bez liftu nie ma opcji na 265/65R18. Zazwyczaj zakładamy je z liftem. Ale nasz kolega chciał mieć takie koła u siebie bez liftu. Zamontowaliśmy mu moje kompletne koło i nic nie obcierało. Kupił i opony i felgi takie same jak moje. Pojeździł kilka dni i zdemontował bo podobno spalanie wzrosło i spadła dynamika. Nie obcierało chyba że nic nie powiedział ale dalej się lubimy. Ja z kolei nie siedzę z kalkulatorem i nie wnikam że samochód pali mi więcej o 0,5 litra czy nawet litr. Nie zauważyłem spadku mocy.

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Dzięki... :)
No pewnie.. że nie kalkulator. Trzeba jeździć i tyle. Ja i tak jestem skazany na ATki z tak z racji wypraw, w weekendy też lubię się przeciągnąć gdzieś po terenie koło domu.
Od ostatniej naszej wymiany zdań... jeżdżę tylko i wyłącznie na POWER, średnie spalanie 9,5 (miasto, trasa). Poczytałem trochę o dwumasie i staram się pilnować obrotów przy wolnej jeździe by nie schodzić niżej nić 1,5tys. Na trasie, autostradzie auto jest dużo bardziej dynamiczne i szybciej się rozpędza niż 120tka. W mieście mniej elastyczna, turbo dziura 1tys.-1,5ty.
Od kwietnia zaczynam dozbrajanie, oglądałem zabudowę frontrunnera w Rayo i chyba rzeczywiście pójdę w tym kierunku. Alu-cab zamówiony.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

My teraz budujemy fajny projekt na Revo na wyprawy. Też z Aul-Cabem i Frront Runnerem ale jest też fajna alternatywa do Alu Caba. W paru miejscach Alu Caba trzeba sobie zmodyfikować ale ja już tak mam że lubię poprawiać.

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: farellski »

Kylon:
Napisz mi proszę na priva ile bym zapłacił u Ciebie za alu-caba szeroki tylny właz, gładki bez ryfla.
pzdr

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: Templar »

Kylon- jeśli chodzi o opony to zdaje się że Miłosz ma u siebie 265/65/18 albo odpowiednik i 2". Po asfalcie i w lekkim terenie mu to jeździ, ale mówił że na mocnych wykrzyżach na wydmach w Maroko mu to nadkola mocno poobcierało i pozdejmowało. O ile z przodu zderzak zmienisz i lekko na geometrii poprawisz, jak u mnie, to z tyłu już ciąć trzeba.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux Revo docelowo wyprawowy. Co? Gdzie? Jak? Poradnik

Post autor: kylon »

Trzeba się troszkę pobawić z geometrią. Ja u sibie na Yocie wygibasy robiłem i działa. Dwa białe Hile po pierwszej wyprawie i jest ok. Kolejne dwa co jeżdżą po świecie też. W przyszłym tygodniu kończymy kolejnego a grafitowym będę miał okazję kilkaset kilometrów zrobić.

ODPOWIEDZ