Strona 1 z 1

+400kg do Hiluxa - a DMC

: 15 mar 2009, 21:51
autor: skrobek
Mam pytanie...


Czy inwestując w zawieszenie OME - mam tu na mysli resory +400kg i amortyzatory do tego przystosowane - otrzymam homologacje, która pozwoli mi pojechac na stacje diagnostyczne i otrzymanie dokumentów, ze dopuszczalna masa całkowita hiluxa zwiekszyła sie z obecnej na +400kg

w innym przypadku nie ma najmiejszego sensu inwestowanie w takie zawieszenie hmm...


Moje drugie pytanie:

Czy montując takie zawieszenie (+400kg) odczuje rozniece, mam na myśli - odciazony samochód bedzie sie "dziwnie" zachowywał, czy jego charakterystyka bedzie identyczna jak w przypadku seryjnego zawieszenie (ale bedzie mogł o te kilkaset kilo wiecej załadowac)


Z góry dziekuje za POMOC.

Re: +400kg do Hiluxa - a DMC

: 15 mar 2009, 22:05
autor: konus
Ad 1. Zdecydowanie nie bo byś musiał przeprowadzić proces homologacyjny.
Ad 2. Zmieni się na pusto tył będzie bardziej podskakiwał i gorzej się będzie auto prowadzić.

Sens masz zwiększoną ładowność o 400Kg jeśli obecnie masz np. 500 i wsadzisz 900 to masz jak w banku że ci się coś urwie a tak z nowymi resorami jedziesz i się nie przejmujesz. Poza tym auto nie siądzie tak na resorach i będzie się lepiej pod takim obciążeniem prowadzić.

Re: +400kg do Hiluxa - a DMC

: 15 mar 2009, 22:24
autor: skrobek
dzieki za odpowiedz


pytałem poniewaz chciałem ciagac Hiluxem przyczepe, ciezka przyczepe

dopuszczalna masa całkowita hiluxa to 2515kg

przepisy mowią ze prawo jazdy B+E upowaznia do samochodu o DMC 3500Kg i taka sama mase moze miec przyczepa - czyli razem 7000kg!!!

dlatego chciałem podniesc mase całkawita toyoty i tym samym zrobic to legalnie, bo w tym przypadku DMC wynisiłoby 2915kg - i to mi w zupełosci wystarczy :)

...

Re: +400kg do Hiluxa - a DMC

: 15 mar 2009, 22:38
autor: konus
Apropos przepisów to mówią one że dmc pojazdu ciągnącego stanowi co najmniej 1.33 dmc przyczepy czyli maksymalna dmc zestawu to 6125kg. 3500kg auto i 2625kg przyczepa.

Re: +400kg do Hiluxa - a DMC

: 15 mar 2009, 22:59
autor: Rokfor32
Resory, takie jak OME +400 (i innych producentów, podobnie opisywane) to resory do STAŁEGO dodatkowego obciążenia. Są po to, że jak np. jeździsz z nakładką camperową auto nie wyglądało jak startujący samolot.

Logiczną więc konsekwencją jest to, że na pusto komfort resorowania będzie godny taczki na pełnym kółku :mrgreen:

Logiczne jest również, że jak założysz zamiast fabrycznych odbijaków np. takie od jelcza :wink: , to tył auta będzie tak samo wyglądał czy będzie na pace pół tony, czy dwie.

Ale z DMC to niestety nie ma nic wspólnego, bo to się wiąże z konstrukcją pojazdu jako całości.