Witam.
Szykuje mi się wymiana przedniego mostu (niesztywny) w hilux 1992 2.4D. Luzy jakieś z prawej strony, wszystko (tzn most) wibruje silnie przy załączonych hubach, nie mówiąc już o załączeniu napędu. Chyba łożysko, ale mniejsza z tym. Przeglądałem sobie serwis allegro i zauważyłem że niektóre mosty mają coś więcej z lewej strony. To chyba blokada układu różnicowego. Chyba. Bo na tyle sie nieznam. Prosze więc o weryfikacje.
Czy da się to zainstalować w mojej wersji która jest bez tego `czegoś`. Widziałem przewody hydrauliczne więc domyślam się że dodatkowo potrzebny by był jakiś kompresor lub pompa. No i jak to wygląda jeszcze z elektryką... kontrolka i włącznik czy coś jeszcze a może zupełnie co innego? Będę bardzo wdzięczny za dokładne komentarze.
blokada układu różnicowego
Moderator: luk4s7
- perygrynator
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
- Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
- Kontakt:
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada układu różnicowego
Były co prawda wersje przedniego dyfra z blokadą typu e-locker (mechaniczna, 100%, pędzona serwosilnikiem elektrycznym), ale trafić na nią to trzeba więcej szczęścia niż do szóstki w totku.
To, co widziałeś w aukcjach to najprawdopodobniej dyfer w wersji z dołączaną półosią (taki układ nie wymaga sprzęgiełek piast). Mechanizm jest napędzany podciśnieniem, i występował w 4runnerach z reduktorem planetarnym. Ze względu na konstrukcję reduktora tego typu możliwe jest załączanie napędu 4x4 w czasie jazdy nawet jeżeli przedni wał nie wiruje (bo półoś jest odpięta), ponieważ zastosowano tam synchronizatory w mechaniźmie załączania.
W hilach ten typ reduktora występował dopiero po '96 roku, wcześniej jedynie w wersji z silnikiem V6.
Przy reduktorze z przekładnią walcową, aby móc zapiąć 4x4 w czasie jazdy, przedni wał musi wirować. Zapewniają to sprzęgiełka piast w pozycji "lock". Jeżeli jeździsz ze sprzęgiełkami na "free", to do zapięcia 4x4 (dźwignią w kabinie) musisz zatrzymać auto.
I jeżeli masz tego typu reduktor, to zastosowanie dyfra z dołączaną półosią jest trochę bez sensu, tzn. jeżeli będziesz miał do zwykłej jazdy wszystko rozpięte (półoś i napęd ustawiony na 2H), to do załączenia 4x4 i tak się musisz zatrzymać, bo półosi w czasie jazdy dołączyć się nie da. Próba załączenia wywoła jedynie nieprzyjemny zgrzyt.
To, co widziałeś w aukcjach to najprawdopodobniej dyfer w wersji z dołączaną półosią (taki układ nie wymaga sprzęgiełek piast). Mechanizm jest napędzany podciśnieniem, i występował w 4runnerach z reduktorem planetarnym. Ze względu na konstrukcję reduktora tego typu możliwe jest załączanie napędu 4x4 w czasie jazdy nawet jeżeli przedni wał nie wiruje (bo półoś jest odpięta), ponieważ zastosowano tam synchronizatory w mechaniźmie załączania.
W hilach ten typ reduktora występował dopiero po '96 roku, wcześniej jedynie w wersji z silnikiem V6.
Przy reduktorze z przekładnią walcową, aby móc zapiąć 4x4 w czasie jazdy, przedni wał musi wirować. Zapewniają to sprzęgiełka piast w pozycji "lock". Jeżeli jeździsz ze sprzęgiełkami na "free", to do zapięcia 4x4 (dźwignią w kabinie) musisz zatrzymać auto.
I jeżeli masz tego typu reduktor, to zastosowanie dyfra z dołączaną półosią jest trochę bez sensu, tzn. jeżeli będziesz miał do zwykłej jazdy wszystko rozpięte (półoś i napęd ustawiony na 2H), to do załączenia 4x4 i tak się musisz zatrzymać, bo półosi w czasie jazdy dołączyć się nie da. Próba załączenia wywoła jedynie nieprzyjemny zgrzyt.
- perygrynator
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
- Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
- Kontakt:
Re: blokada układu różnicowego
Dzięki wielkie Rokfor32 za obszerną i jasną odpowiedź.
W takim razie wymienię na normalny.
W takim razie wymienię na normalny.