VSC w SR5- ki diabeł?
Moderator: luk4s7
VSC w SR5- ki diabeł?
Jako że Toyota Polska skazała mnie na blokade tylnego mostu w postaci VSC, czy ktoś mi może powiedzieć jak realnie zachowuje się to w terenie? Do tej pory skóre ratował mi diff lock 100% i troche obawiam się wynalazków w stylu VSC...
Pan w salonie nie był niestety mi w stanie udzielić jakichkolwiek wyjaśnień jak ten system ma działać ani czy obejmuje jedynie tylni most czy też łapie się na to także przód. Z tego co się zorientowałem działa to na zasadzie zaciskania hamulca na kole mającym poślizg- dobrze rozumiem?.
Pan w salonie nie był niestety mi w stanie udzielić jakichkolwiek wyjaśnień jak ten system ma działać ani czy obejmuje jedynie tylni most czy też łapie się na to także przód. Z tego co się zorientowałem działa to na zasadzie zaciskania hamulca na kole mającym poślizg- dobrze rozumiem?.
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
i tak i nie:
- podczas jazdy na śliskiej nawierzchni, na łuku drogi, komputer sczytuje parametry z pozycji ustawienia kierownicy obrotu kół oraz czujnika bezwładności znajdującego się w okolicach podłokietnika
- inaczej jest w terenie: dla przykładu jeśli jesteś w pozycji 2H i koło traci przyczepność, po chwili załącza się "sprężarka", co skutkuje blokadą dyfra na tylnej osi...
na YT jest fajna animacja, pokazująca, jak to po części działa w praktyce
- podczas jazdy na śliskiej nawierzchni, na łuku drogi, komputer sczytuje parametry z pozycji ustawienia kierownicy obrotu kół oraz czujnika bezwładności znajdującego się w okolicach podłokietnika
- inaczej jest w terenie: dla przykładu jeśli jesteś w pozycji 2H i koło traci przyczepność, po chwili załącza się "sprężarka", co skutkuje blokadą dyfra na tylnej osi...
na YT jest fajna animacja, pokazująca, jak to po części działa w praktyce
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
Animację z działaniem w trasie widziałem. Możesz mi jeszcze napisać po jakich tagach, na youtube, szukać działania w terenie?
Szczerze mówiąc to troche mnie zagiołeś z tą sprężarką załączającą blokade dyfra- że niby coś w stylu ARB Locker? Nie zauważyłem kompresora pod maską.
Szczerze mówiąc to troche mnie zagiołeś z tą sprężarką załączającą blokade dyfra- że niby coś w stylu ARB Locker? Nie zauważyłem kompresora pod maską.
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
I jeszcze jedna sprawa- w pozycji 4L VSC jest automatycznie wyłączany. Czy w takiej sytuacji działa coś innego, zwiększającego możliwości pokonywania terenu?
Ewentualnie czy można do hilla coś dołożyć żeby lepiej szedł?
Ewentualnie czy można do hilla coś dołożyć żeby lepiej szedł?
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
ha, widzisz, ja też się zaskoczyłem w tym tygodniu, brnąc po lesie po śniegu wyżej progów - fakt jest taki, namacalnie sprawdzony, że chwilę po zabuksowaniu koła wyraźnie słychać spod maski, coś na kształt dźwięku sprężarki... iiiiiii, już po sekundzie następuję blokada - sprawdzone wielokrotnie - zawsze działa
kwestia 4L - wspinając się pod tę samą górkę - youtu.be/w2pbb2ugVdk - z tą różnicą, że po białym, nie zdążyłem sprawdzić wszystkich opcji, bo zastała mnie noc ale to jeszcze wybadam
dołożyć można wiele: super opony, zawieszenie, oraz system blokad. możesz to znaleźć na stronach dealerów TMP lub niezależnych firm...
w razie "W" służę linkami na pw
kwestia 4L - wspinając się pod tę samą górkę - youtu.be/w2pbb2ugVdk - z tą różnicą, że po białym, nie zdążyłem sprawdzić wszystkich opcji, bo zastała mnie noc ale to jeszcze wybadam
dołożyć można wiele: super opony, zawieszenie, oraz system blokad. możesz to znaleźć na stronach dealerów TMP lub niezależnych firm...
w razie "W" służę linkami na pw
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
Oki, dzięki. Chodziło mi konkretnie o rozbudowę mostu o blokady. Na stronie ARB nie znalazłem dedykowanej, choć niektórzy dealerzy twierdzą że któryś model tam podchodzi.
Jedyną opisaną jako '05+ znalazłem automat od grizzly, który chyba raczej do jazdy w trasie średnio się nadaje...
Jedyną opisaną jako '05+ znalazłem automat od grizzly, który chyba raczej do jazdy w trasie średnio się nadaje...
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
....a ja właśnie blokady miałem na myśli,
znam co najmniej 3 dealerów, którzy to zakładają, bo śmiem podejrzewać, że warto mieć w tym doświadczenie
w sumie nie wiem, czy masz nowy pojazd gwarancyjny, czy importowy - bez, bo jeśli to pierwsze, tak zawiłe "grzebanie" w pojedzie, to raczej tylko u dilerów
znam co najmniej 3 dealerów, którzy to zakładają, bo śmiem podejrzewać, że warto mieć w tym doświadczenie
w sumie nie wiem, czy masz nowy pojazd gwarancyjny, czy importowy - bez, bo jeśli to pierwsze, tak zawiłe "grzebanie" w pojedzie, to raczej tylko u dilerów
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
tym bardziej, że jak masz VSC - to chyba zwykłym pstryczkiem się nie obejdzie i przy blokadach trzeba by zapodać jakiś moduł odłączający VSC, a nie demolujący pozostałych systemów...
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
i ja też tak sądzę, jak przedmówca - to raczej zaawansowane systemy, dbające o bezpieczeństwo i nie było by miło, gdyby hamulce w którys piekny dzień nie zaskoczyły
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
Polecam wątek na Newhilux. Choć krótki to wynika z niego, że bez problemu można wrzucić blokadę ARB, lub eLocker. Vsc wyłącza się automatycznie na reduktorze, resztę systemów trakcji można wyłączyć przytrzymując przycisk przez chwilę i przed włączeniem blokady należałoby to zrobić.
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
Ewentualnie zamiast dłubać w Hiluxie, kupie na wyprawy drugiego Patrola z fabrycznym diff lockiem
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
I jak pomyślał tak..zrób..... ..i jeszcze z 4.2 td pod maską...... ..a hila do Faktór Vat pozostaw..Templar pisze:Ewentualnie zamiast dłubać w Hiluxie, kupie na wyprawy drugiego Patrola z fabrycznym diff lockiem
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
VSC to jest blokada??
Aż taki jestem nieświadomy co mam w aucie?
VSC to Vehicle Stability Control (VSC)
http://www.toyota.com.au/hilux/features ... ontrol-vsc
NIe ma nic wspólnego z blokadami, działa na hamulcach
Działa dobrze na śliskiej drodze przy zakrętach itp
Ale nie ma nic wspólnego z blokadą
Aż taki jestem nieświadomy co mam w aucie?
VSC to Vehicle Stability Control (VSC)
http://www.toyota.com.au/hilux/features ... ontrol-vsc
NIe ma nic wspólnego z blokadami, działa na hamulcach
Działa dobrze na śliskiej drodze przy zakrętach itp
Ale nie ma nic wspólnego z blokadą
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
No bo to jest na drogę a nie w terenTemplar pisze:I jeszcze jedna sprawa- w pozycji 4L VSC jest automatycznie wyłączany. Czy w takiej sytuacji działa coś innego, zwiększającego możliwości pokonywania terenu?
Jakby to była blokada, to naturalnym byłoby żeby na reduktorze działała.
Nieprawdaż?
Nie chcę się wymądrzać, ale skąd czerpiecie takie informacje
Re: VSC w SR5- ki diabeł?
Np. od panów "ekspertów" z ASO...